Obsahová transformácia študijného programu Anglický jazyk a literatúra študijného odboru Učiteľstvo akademických predmetov ako nevyhnutná reakcia na Školskú reformu
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Obsahová transformácia študijného programu Anglický jazyk a literatúra študijného odboru Učiteľstvo akademických predmetov ako nevyhnutná reakcia na Školskú reformu
Project name (English): Content transformation of the study programme English Language and Literature of the study branch Teacher Training of Academic Subjects as an inevitable Reaction to the School reform
Start of project: 2010
End of project: 2011
Condition of project: Ukončený
Project number: 365-004PU-4/2010
Project leader: prof. PaedDr. Ivana Cimermanová, PhD.
University: Prešovská univerzita v Prešove
Department: Fakulta humanitných a prírodných vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Tvorba učebných materiálov so zameraním na vyučovanie anglického jazyka v skupinách žiakov mladšieho veku sú nevyhnutnosťou. Po schválení tzv. školskej reformy a spustení jej realizácie bolo zavedené povinné vyučovanie cudzieho jazyka do základných škôl od 3. ročníka. Týmto krokom vznikla situácia, že vysoké školy nepripravujú budúcich kvalifikovaných učiteľov pre výučbu jazykov na prvom stupni. V praxi ich taktiež stretávame ojedinele. Učebné texty, ktoré sú výstupom riešenia projektu ponúkajú vysokoškolskému študentovi základnú teoretickú bázu osvojovania si cudzích jazykov, učenia cudzieho jazyka, základné metódy a prístupy k vyučovaniu cudzieho jazyka , vekovú charakteristiku ako i konkrétne príklady aktivít a plánov vyučovacích hodín (niektoré uplatňujúce prvky jazykovo obsahového integrovaného vyučovania). Autori učebných textov sú skúsení odborníci, ktorí majú aj vlastnú skúsenosť z praxe s cieľovou vekovou skupinou a túto skúsenosť sa im podarilo pretaviť do týchto textov.
Riešitelia projektu získali ďalší podkladový materiál (aj pre vedecké spracovanie), ktoré nebolo spracované počas projektu, nakoľko sa jedná o výstupy aj longitudinálneho charakteru a teda je možné ich začať spracovávať až teraz a teda práca riešiteľského kolektívu so získanými údajmi z obdobia riešenia projektu bude pokračovať aj po ukončení projektu.
Description of original results of the project in English
Creating teaching materials that are focussed on teaching English to young learners are necessity. After passing the so called school reform and its realisation- the compulsory English language teaching since the third grade has been introduced. This process was a cause of the status quo that higher education institution have not been preparing the teachers for teaching language this age group and similarly it is hardly possible to find the qualified teachers for teaching English language to young learners. The books that are the direct output of the project offer the elementary theoretical basis of teaching English to young learners, general overview of language acquisition and foreign language teaching, material to student of teacher training courses specialised in teaching English language and literature. Basic methods and principles of language teaching, age characteristics and also the practical samples of selected exercises and lesson plans (applying some elements of on content language integrated learning). The authors of the textbooks are experienced professionals with their own experience with teaching English to young learners and they succeeded in integrating this experience into the texts.
The research team also received further supporting material (for scientific research base), that were not able to elaborate during the two-year project because of the character of the longitudinal research and thus they will continue to work with these data in future as well as publish further results of the realised project.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2010 | 2 846,65 | 0,00 |
Drawn in year 2011 | 7 055,35 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 9 902,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ACB | Hrehovčík, T.: Introduction to Second Language Acquisition, Prešovská univerzita v Prešove: Prešov, ISBN 978-80-555-0474-2 |
ACB | Straková, Z.: Teaching English at Primary level: from principles to practice, Prešovská univerzita v Prešove: Prešov, ISBN 978-80-555-0494-0 |
ACB | Cimermanová, I.: Using Technologies in Language Teaching, Prešovská univerzita v Prešove: Prešov, ISBN 978-80-555-0495-7 |
ABC | Cimermanová, I. : Corpora – source not just for linguists, In: In: Pokrivčáková, S. (ed.): Current Issues in Teaching Foreign Languages, Masarykova univerzita,Brno: Munipress, 2011, ISBN 978-80-210-2608-4, ss. 138-161 |
ADE | Cimermanová, I.: E-learning in EFL Methodology Education: Evaluation of Learning Performance, In: PROBLEMS OF EDUCATION IN 21st CENTURY”. Current research on ICT and Science, ISSN 1822-7864Scientia Educologica, |
BED | Cimermanová, I.: Interactive Whiteboards –Aid and Threat in One, In: In: PaedDr. Alena Kačmárová, PhD. (ed.): English Matters II, Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2011, ISBN 978-80-555-0439-1, ss. 70-74 (http://www.pulib.sk/elpub2/FF/Kacmarova2/index.html |
AFD | Cimermanová, I., Straková, Z.:Korpusy ako základ aktualizácie SERR a možnosti ich ďalšieho využitia v učiteľskej jazykovej praxi, In:Javor, M. (ed.): Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie II II, Ročenka Centra celoživotního a kompetenčního vzdelávania Prešovskej univerzity v Prešove, Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2011, ISBN 1338-3388, ss. 76-85 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele.