Využívanie informačných technológií a budovanie informačnej stratégie v podnikoch agrosektoru
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Využívanie informačných technológií a budovanie informačnej stratégie v podnikoch agrosektoru
Start of project: 2010
End of project: 2010
Condition of project: Ukončený
Project number: 155-004SPU-4/2010
Project leader: doc. Ing. Klára Hennyeyová, CSc.
University: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Department: Fakulta ekonomiky a manažmentu
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
V súčasnej informačnej spoločnosti sú informačné a komunikačné technológie základným zdrojom úspechu. Efektívne využitie IKT si vyžaduje odborné znalosti v oblastiach hardvéru, softvéru, IT marketingu a IT bezpečnosti. Ak nechce podnik zaostávať za konkurenciou, ani v informačnom pokroku podniku, musí reagovať pružne na zmeny na trhu IT. Cieľom monografie bolo zhodnotiť stav využívania informačných a komunikačných technológií v podnikoch agrosektoru, definovať informačnú stratégiu a nájsť vhodnú kombináciu jednotlivých prvkov IKT, aby ich využitie bolo efektívne pri vykonávaní podnikových činností a navrhnúť konkrétne riešenia pre podnik. Zmeny v informačných a komunikačných technológiách sú veľmi dynamické, preto je veľmi komplikované vytvoriť koncepciu ich vývoja. Informačná stratégia je úzko prepojená s globálnou stratégiou a reprezentuje dlhotrvajúcu orientáciu spoločnosti na poli informačných zdrojov, technológií a služieb. Hlavnou úlohou informačnej stratégie je definovať vízie, cieľové podmienky IKT v budúcnosti a určiť ako tieto vízie zrealizovať a použiť. V skutočnosti je ale veľmi málo spoločností, ktoré majú vypracovanú informačnú stratégiu.Description of original results of the project in English
Information and communication technologies are the primary source of success in the present information society. Effective exploitation of ICT requires expert knowledge in the areas of hardware, software, IT marketing and IT security. If the company does not want to be a step behind the competition and information progress as well, the company must react flexibly to changes in the IT market. The aim of this monograph was to review exploitation of information and communication technologies in agro-food sector companies and to define the information strategy and to find the appropriate combination of various ICT elements. These ICT elements can be effective in carrying out business activities and the part of monograph is to recommend concrete company solutions, too. The changes in the information and communication technologies are very dynamic, so it’s very complicated to create the conception of their progress. Information strategy is closely connected to the global strategy and presents longtime company orientation in the field of information sources, technologies and services. The major task of information strategy is to define visions, target conditions of ICT in the future, to determine how to realize the vision and realize it in company. But there is only few companies in presence, which have elaborated company information strategy.Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2010 | 1 660,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 1 660,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele.