Školský dvor ako priestor pre žiacke prírodovedné bádanie a skúmanie s podporou mobilných technológií
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Školský dvor ako priestor pre žiacke prírodovedné bádanie a skúmanie s podporou mobilných technológií
Project name (English): The schoolyard as a space for pupil's science inquiry and investigation with the support of mobile technology
Start of project: 2024
End of project: 2026
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 086UK-4/2024
Project leader: doc. RNDr. Štefan Karolčík, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Prírodovedecká fakulta
Project annotation in Slovak language
Prirodzeným zdrojom štúdia prírodných vied je pozorovanie reálneho sveta. Podnecuje nás ku kladeniu si otázok, núti nás hľadať odpovede, rozumieť príčinám, predvídať dôsledky, vysvetľovať javy, skúmať, experimentovať a zodpovedne pristupovať k riešeniu problémov. Učenie sa v okolí školy (príroda, školský dvor, park a pod.) poskytuje priestor pre integráciu vedných disciplín, vnímanie a chápanie prírody ako celku. Použitie mobilných technológií v spojení s reálnymi objektmi v krajinnej sfére môže skvalitniť proces učenia a učenia sa, nakoľko mobilné technológie predstavujú účinný systém pre zber, analýzu a zobrazenie údajov nameraných žiakmi priamo v teréne. Navyše výučba s využitím mobilných zariadení sa stáva pre žiakov zaujímavejšia, zvyšuje ich motiváciu k práci a aktivizuje k učebným činnostiam. Žiaci sú pri riešení problémov a úloh iniciatívnejší, aktívnejší, keďže majú možnosť spoznať praktickú využiteľnosť teoretických poznatkov.
Project annotation in English language
The natural source of scientific study is the observation of the real world. It encourages us to ask questions, to find answers, to understand the causes, to predict the consequences, to explain phenomena, to investigate, to experiment and to solve problems responsibly. Learning around the school (nature, schoolyard, park, etc.) provides space for the integration of scientific disciplines, perception and understanding of nature as a whole. The use of mobile technologies in conjunction with real objects in the landscape can improve the process of teaching and learning, as mobile technologies are an effective system for collecting, analysing and displaying data measured by pupils in the field. Also, teaching with using mobile devices is becoming more interesting for pupils, increasing their motivation to work and activating them for learning activities. Pupils are more initiative, more active in solving problems and tasks, as they have the opportunity to learn about the practical applicability of theoretical knowledge.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 8 900,00 | 0,00 |