Inovácia prístupu k cudzojazyčnému vzdelávaniu za účelom rozvoja prierezových gramotností ako podpora implementácie nového kurikula

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Inovácia prístupu k cudzojazyčnému vzdelávaniu za účelom rozvoja prierezových gramotností ako podpora implementácie nového kurikula

Project name (English): Innovating the approach to foreign language education for the development of transversal literacies in support of the implementation of new curriculum

Start of project: 2024

End of project: 2026

Condition of project: Financovaný/riešený

Project number: 030PU-4/2024

Project leader: prof. Zuzana Straková, PhD.

University: Prešovská univerzita v Prešove

Department: Filozofická fakulta

Project annotation in Slovak language

Projekt sa zameriava na prípravu prostredia zmeny v oblasti cudzojazyčného vzdelávania v kontexte kurikulárnej reformy, ktorá aktuálne na Slovensku prebieha. Zámerom riešiteľov je pripraviť učiteľov na uplatňovanie princípov akcentovaných v nových dokumentoch a zároveň na inováciu svojich zaužívaných postupov v rámci vyučovania cudzích jazykov. Tieto zmeny sú vynútené nie len inováciou kurikulárnych dokumentov, ale aj tlakom zvonku. V súčasnosti sme svedkami dynamických zmien v spoločnosti spôsobených výrazným technologickým rozvojom, ale aj globálnymi tendenciami, ktoré predstavujú obrovské výzvy pre budúce generácie. Cieľom projektu je preskúmať otvorenosť prostredia pre uplatňovanie zmien vo vyučovacích postupoch smerom k aktivizácii žiakov, k rozvoju ich kľúčových kompetencií v rámci prierezových oblastí uplatňovaných v cudzom jazyku, k posilňovaniu agendy žiakov a preberaniu zodpovednosti za vlastný učebný proces. Projekt si kladie za cieľ vytvoriť podporné didaktické materiály pre učiteľov anglického jazyka, ktoré by umožnili realizovať uvedené inovačné prístupy a overiť ich aplikovateľnosť v rámci bežného vzdelávania. Súčasťou zámeru je aj vytvorenie podpornej siete učiteľov anglického jazyka na zdieľanie skúseností v rámci uplatňovania inovačných postupov.

Project annotation in English language

The project focuses on the preparation for the climate of change in the field of foreign language education in the context of the curriculum transformation that is currently underway in Slovakia. The intention of the researchers is to prepare teachers for the application of the principles emphasized in the new documents and at the same time to innovate their established practices in the teaching of foreign languages. These changes are forced not only by the innovation of the curriculum documents but also by external pressure. We are currently witnessing dynamic changes in society caused by significant technological developments and global trends that pose enormous challenges for future generations. The aim of the project is to investigate the readiness for the application of changes in teaching practices towards the activation of pupils, the development of their key competencies within the cross-curricular areas applied in the foreign language, the strengthening of the pupils' agenda and the taking of responsibility for their own learning process. The project aims to create didactic support materials for English language teachers to implement the above-mentioned innovative approaches and to verify their applicability in mainstream education. It also aims to create a support network of English language teachers to share experiences in the implementation of innovative approaches.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2024 7 751,00 0,00

Filter

Filter