CultureMind: Inovatívne vzdelávanie pre médiá a kultúrne dedičstvo
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): CultureMind: Inovatívne vzdelávanie pre médiá a kultúrne dedičstvo
Project name (English): CultureMind: Innovative Education for Media and Cultural Heritage
Start of project: 2024
End of project: 2026
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 017ŽU-4/2024
Project leader: doc. PhDr. Slavka Pitoňáková, PhD.
University: Žilinská univerzita v Žiline
Department: Fakulta humanitných vied
Project annotation in Slovak language
Interdisciplinárnemu náhľadu na médiá a kultúrne dedičstvo sa na Slovensku doteraz komplexnejšie nevenujú žiadni autori (vo svete len sporadicky, a to so zameraním na parciálne témy). Minimálna pozornosť sa venuje aj príprave profesionálov, ktorí v praxi majú/môžu úspešne realizovať mediálnu prezentáciu kultúrneho dedičstva. Projekt "CultureMind" je zameraný na podporu kvalitnej prípravy profesionálov pôsobiacich v oblasti médií a v oblasti kultúrneho dedičstva so zameraním na študentov študijného programu mediamatika a kultúrne dedičstvo (realizovaný na FHV ŽU v Žiline), ktorý je svojím zameraním na Slovensku jediný a vo svete ojedinelý.
Samotný projekt zahŕňa aj širšie spektrum tém – médiá a technológie, kultúra a kultúrna identita, kultúrne dedičstvo a jeho propagácia. Z tohto dôvodu zahŕňa širokú škálu aktivít – tvorba monografie, učebnice pre cieľovú skupinu študentov, ktorá bude mať príležitosť zapojiť sa do interaktívnych workshopov a konferencií pod vedením odborníkov z oblasti médií, kultúrneho dedičstva a vzdelávania. V tomto kontexte sú aktivity projektu realizované v súvislosti s posilnením rozsahu študijných podkladov inovovaného študijného programu mediamatika a kultúrne dedičstvo.
Ambíciou projektu "CultureMind" je posilniť synergiu vzdelávacích, kultúrnych a mediálnych aktivít v rozvíjajúcej sa digitálnej spoločnosti, podporiť tvorivé a inovačné prístupy k interdisciplinárnemu vzdelávaniu v oblasti médií a kultúrneho dedičstva, a tým prispievať k zvyšovaniu povedomia o hmotnom a nehmotnom kultúrnom dedičstve prostredníctvom kvalitne pripravených profesionálov. Ciele a výstupy projektu sú zamerané na podporu, úctu a propagáciu hodnôt kultúrneho dedičstva, ako aj na pozitívne využitie sily médií v prospech propagácie kultúrneho dedičstva.
Project annotation in English language
The interdisciplinary perspective on media and cultural heritage has not received a comprehensive attention from the authors in Slovakia (other authors in the world deal with this topic only partially, focusing on particular topics). Minimal attention is also paid to the training of professionals who in practice have/can successfully implement media presentation of cultural heritage. The project "CultureMind" is aimed at supporting the quality training of professionals working in the field of media and cultural heritage, focusing on students of the study programme “Media and cultural heritage” (implemented at the Faculty of Arts of the University of Žilina), which is unique in Slovakia and in the world in terms of its focus.
The project itself covers a wider range of topics - media and technology, culture and cultural identity, cultural heritage and its promotion. For this reason, it includes a wide range of activities - the creation of a monograph, a textbook for the target group of students, who will have the opportunity to participate in interactive workshops and conferences led by experts in the field of media, cultural heritage and education. In this context, the project activities are implemented in the context of strengthening the scope of the curriculum materials of the upgraded study programme in media studies and cultural heritage.
The ambition of the "CultureMind" project is to strengthen the synergy of educational, cultural and media activities in the evolving digital society, to foster creative and innovative approaches to interdisciplinary education in the field of media and cultural heritage, and thus to contribute to raising awareness of tangible and intangible cultural heritage through well-prepared professionals. The objectives and outputs of the project are aimed at supporting, respecting and promoting cultural heritage values, as well as positively harnessing the power of the media to promote cultural heritage.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 15 492,00 | 0,00 |