Moderné trendy v genetickom vzdelávaní: implementácia OMICs prístupov
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Moderné trendy v genetickom vzdelávaní: implementácia OMICs prístupov
Project name (English): Modern educational trends in Genetics: implementation of OMICs approaches
Start of project: 2024
End of project: 2026
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 015UPJŠ-4/2024
Project leader: doc. RNDr. Katarína Bruňáková, PhD.
University: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Department: Prírodovedecká fakulta
Project annotation in Slovak language
Projekt je zameraný na implementáciu moderných trendov genetického vzdelávania vo výučbe genetiky a genetických subdisciplín na bakalárskom (Biológia, Bb), magisterskom (Genetika a molekulárna cytológia, GMCm) a doktorandskom (Molekulárna cytológia a genetika, MCGd) stupni. Priame zapojenie študentov do riešenia výskumných úloh pracoviska (Ústav biologických a ekologických vied, Katedra genetiky) si vyžaduje neustálu obnovu a dopĺňanie výskumnej infraštruktúry, v rámci ktorej sa realizuje praktická časť väčšiny geneticky orientovaných predmetov. Neodmysliteľným prvkom edukačného procesu na všetkých stupňoch štúdia je zároveň aplikácia výstupov vedeckého výskumu vo výučbe; v kontexte vedecko-výskumného zamerania Katedry genetiky pôjde o implementáciu OMICs prístupov od genómu po signalóm do vybraných genetických disciplín. Nakoľko rozvíjanie praktických zručností je pre študentov prirodzenou súčasťou štúdia, ktoré významne zvyšuje uplatniteľnosť v praxi, jedným z cieľov projektu je modernizácia výučbových priestorov pre realizáciu experimentálnej časti štúdia. Aplikáciou projektu v teoretickej rovine je dosiahnutie flexibilného učebného prostredia zahŕňajúceho vytváranie interaktívnych študijných materiálov pre podporu virtuálnych e-kurzov s využitím dostupných vzdelávacích platforiem (napr. Moodle), vrátane vydania elektronických skrípt (e-skrípt) vybraných predmetov. Predpokladáme, že zatraktívnenie reálneho, ako aj virtuálneho výučbového prostredia prehĺbi záujem a zapojenie študentov do riešenia výskumných úloh pracoviska zameraných na biotechnologické a terapeutické aplikácie zástupcov rodu Hypericum, vrátane prípravy osobitnej sekcie Explantátovej banky so zástupcami rodu s overenou identitou a databázy s obsahom molekulárnych, cytogenetických, a metabolomických dát a vyústi do publikačných výstupov za spoluúčasti študentov.
Project annotation in English language
The project is focused on the implementation of modern educational trends in Genetics and genetic subdisciplines in Bachelor's (Biology), Master's (Genetics and Molecular cytology), and PhD (Molecular cytology and Genetics) studies. The direct involvement of students in scientific problem solving at our Department (Institute of Biology and Ecology, Department of Genetics) requires continual innovation of existing research infrastructure used for the laboratory practicals. The application of research outcomes in teaching is an essential factor of educational process across all levels of higher education. In accordance with the research topic at the Department, we are willing to concentrate especially on the implementation of OMICs approaches into the selected genetic courses. As the development of students' practical skills is a substantial part of their study and improves the chance of the graduates to be employed, the aim of our project is to upgrade the educational laboratory devices. The project implementation will contribute to development of a flexible educational environment supported by online learning courses using web-based platforms (LMS Moodle), various interactive tutorials and publishing of e-textbooks covering the selected topics. We anticipate that attractive educational environment, both real and virtual, will deepen the students' interest and involvement in the solving of research tasks. These tasks will be focused mainly on the biotechnological and therapeutical applications of the genus Hypericum, including establishment of a Cell and Tissue Culture Banks' section comprising less-studied Hypericum representatives with verified identity and a database comprising all acquired and collected molecular, cytogenetic and metabolomic data. We also expect higher involvement of students in preparation of publication outputs.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 11 192,00 | 0,00 |