Inovácia a internacionalizácia vybraných predmetov študijného programu anorganická chémia
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Inovácia a internacionalizácia vybraných predmetov študijného programu anorganická chémia
Project name (English): Innovation and internationalization of selected subjects of the Inorganic Chemistry study program
Start of project: 2024
End of project: 2026
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 013UPJŠ-4/2024
Project leader: doc. RNDr. Juraj Kuchár, PhD.
University: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Department: Prírodovedecká fakulta
Project annotation in Slovak language
Predkladaný projekt reflektuje aktuálnu situáciu vo vzdelávaní vo východnej Európe, ktorá obmedzuje dostupnosť prezenčnej formy výuky a ktorá nepriamo zvyšuje počty záujemcov hlásiacich sa na štúdium na slovenských vysokých školách. Projekt bol vytváraný v priamej spolupráci s ukrajinskou vysokoškolskou pedagogičkou z Charkova, ktorá v súčasnosti pôsobí v rámci štipendia na Slovensku, no zachováva si svoj štatút učiteľa na Charkovskej národnej univerzite V. N. Karazina. Výber pilotných predmetov, ktoré budú inovované a internacionalizované, vychádza jednak zo skúseností riešiteľov projektu, ako aj z priamej potreby rozšírenia predmetov prednášaných spolupracujúcou pedagogičkou z Ukrajiny. Je zameraný na vynovenie predmetov venovaných príprave anorganicko-organických hybridných materiálov a ich následnej charakterizácii spektrálnymi metódami, ako aj metódami štruktúrnej analýzy. Má ambíciu vytvorenia študijných materiálov pre začlenenie praktickej laboratórnej výuky, ktorá veríme, že zatraktívni štúdium anorganickej chémie na Prírodovedeckej fakulte. Rovnako aj vytvorením materiálov v ukrajinskom jazyku zvýši atraktivitu pre záujemcov z Ukrajiny, ktorým umožní lepšie pochopenie problematiky. Zároveň začlenenie praktickej časti do výuky zlepší pripravenosť študentov a ich uplatniteľnosť v praxi. V navrhnutých cieľoch je aj vytvorenie materiálov pre dištančnú formu výuky, ktorá bude spolupracujúcou vysokoškolskou pedagogičkou začlenená po návrate na domovskú univerzitu do výuky a to jednak využitím pripravených materiálov a jednak zapojením riešiteľov do výuky. Aj keď riešitelia zo Slovenska plánujú dištančné vyučovanie realizovať v anglickom jazyku, tak materiály poskytnuté ukrajinským študentom v ich rodnom jazyku uľahčia pochopenie náročnejšej problematiky.
Project annotation in English language
The presented project reflects the current situation in education in Eastern Europe, which limits the availability of face-to-face teaching and which indirectly increases the number of applicants applying to study at Slovak universities. The project was created in direct cooperation with a Ukrainian university pedagogue from Kharkov, who currently works as part of a scholarship in Slovakia, but retains her status as a teacher at V. N. Karazin Kharkiv National University. The selection of pilot subjects, which will be innovated and internationalized, is based both on the experience of the project managers, as well as on the direct need to expand the subjects taught by the cooperating pedagogue from Ukraine. It is aimed at renewing subjects dedicated to the preparation of inorganic-organic hybrid materials and their subsequent characterization by spectral methods as well as structural analysis methods. It has the ambition of creating study materials for the inclusion of practical laboratory teaching, which we believe will make the study of inorganic chemistry at the Faculty of Science attractive. Likewise, by creating materials in the Ukrainian language, it will increase the attractiveness of interested parties from Ukraine, enabling them to better understand the issue. At the same time, the inclusion of the practical part in the teaching will improve the preparedness of students and their applicability in practice. The proposed goals also include the creation of materials for a distance form of teaching, which will be integrated into the teaching by the cooperating university pedagogue after returning to the home university, both by using the prepared materials and by involving the researchers in the teaching. Even if the researchers from Slovakia plan to implement distance learning in English, the materials provided to Ukrainian students in their native language will facilitate the understanding of the more difficult issue.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 15 887,00 | 0,00 |