Tvorba interaktívnych učebných textov pre vzdelávanie pomocou E-learningu na Fakulte špeciálnej techniky, Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Tvorba interaktívnych učebných textov pre vzdelávanie pomocou E-learningu na Fakulte špeciálnej techniky, Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne

Project name (English): Creation of interactive teaching texts for education using E-learning at the Faculty of Special Technology, Alexander Dubček University of Trenčín in Trenčín

Start of project: 2024

End of project: 2026

Condition of project: Financovaný/riešený

Project number: 005TnUAD-4/2024

Project leader: doc. Ing. Alena Breznická, PhD.

University: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne

Department: Fakulta špeciálnej techniky

Project annotation in Slovak language

Projekt je zameraný na vytvorenie multifunkčnej platformy pre tvorbu interaktívnych elektronických dokumentov na podporu vyučovacieho procesu a doplňujúceho programového vybavenia pre ich efektívne využitie v prostredí fakultného e-learningu. Interaktívne dokumenty v rámci prezenčného a kombinovaného štúdia sú určené pre prednášky, e-kurzy, individuálne vzdelávanie ako aj pre dištančné preverovanie získaných vedomostí pre všetky predmety, ktoré Fakulta špeciálnej techniky ponúka vo všetkých ročníkoch a formách vyučovania. Projekt pozostáva z dvoch častí. V základnej časti bude rozšírená modifikácia existujúceho systému open-source publikačnej platformy, ktorá je založená na systéme JupyterNotebook pre tvorbu a zdieľanie dokumentov. Táto platforma reaguje na potrebu dobudovania už existujúceho projektu vzdelávania pomocou e-learnigu, ktorá prebehla ako testovací, pilotný projekt v roku 2022. Manuály s návodom na tvorbu interaktívnych dokumentov a template budú tvorené pre implementáciu systému v rámci IT systémov škôl a univerzít, podporného programového vybavenia pre integráciu s externými komponentami pre export dokumentov do klasickej formy. V druhej časti budú na uvedenej platforme vytvorené interaktívne učebné texty pre všetky predmety, ktoré sa na Fakulte špeciálnej techniky vyučujú. Vo vedeckej časti projektu bude skúmaná účinnosť interaktívnych dokumentov na efektivitu vyučovacieho procesu, zjednodušenie tvorby študijných materiálov použiteľných súčasne aj ako podklady pre prednášky ako aj pre samostatné štúdium a vplyv interakcie študenta s aktívnym dokumentom na jeho vedomostnú úroveň. Očakávaným výstupom projektu je zvyšovanie kvality vzdelávania odborných predmetov.

Project annotation in English language

The aim of the project is to set up a multifunctional platform for creation of interactive electronic documents supporting teaching and learning, including complementary software for their effective usage. Interactive documents as part of full-time and combined studies are intended to be used in lectures, e-courses, individual education, as well Jupyter-Notebook pre výučbu technických as in distance testing of acquired knowledge. The project consists of two stages. In the basic part, there will be a extended modification of the existing system of the open-source platform publication, which is based on the JupyterNotebook system for creating and sharing documents. This platform responds to the need to complete an already existing education project using e-learning, which took place as a test, pilot project in 2022. Manuals with instructions for creating interactive documents and templates will be created for the implementation of the system within the framework the IT systems of schools and universities, supporting software for integration with external components for exporting documents in classic form. In the second part, interactive teaching texts for all subjects taught at the Faculty of Special Technology will be created on the mentioned platform. The research part of the project will focus on investigating impact of interactive documents on the effectiveness of the education process, simplification of creation of study materials that can be simultaneously used for both lectures as well as individual study, and effect of interaction with active documents to students‘ knowledge level. The expected output of the project is to increase the quality of education in technical subjects.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2024 2 867,00 0,00

Filter

Filter