Ekonomické vzdelávanie prostredníctvom integrácie inovatívnych digitálne zdokonalených stratégií výučby
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Ekonomické vzdelávanie prostredníctvom integrácie inovatívnych digitálne zdokonalených stratégií výučby
Project name (English): Economic education by integrating innovative digitally enhanced teaching strategies
Start of project: 2024
End of project: 2025
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 016EU-4/2024
Project leader: Ing. Andrej Přívara, PhD.
University: Ekonomická univerzita v Bratislave
Department: Národohospodárska fakulta
Project annotation in Slovak language
Moderné vzdelávacie prístupy si vyžadujú rozvoj jedinečného ľudsko-sociálno-technologického prostredia, ktoré bude stimulovať dosahovanie lepších výsledkov vo vzdelávaní, pretože je veľmi dôležité, a to bez ohľadu na odbor alebo úroveň vzdelávania. Potreba podpory kritického myslenia, zvyšovania atraktívnosti a prípravy absolventov na moderné trhy a výzvy spojené s neistotou sú však len niektoré z najnovších požiadaviek kladených na výučbu a štúdium aplikovanej ekonómie. Je to správny okamih na preskúmanie prístupov relevantných pre navrhovanie plne inovatívneho rámca pre vzdelávanie založené na dôkazoch, a to podľa kľúčových princípov zamerania sa na študenta, jeho aktivizácie, spolupráce a gamifikácie.
Projekt je navrhnutý tak, aby vytvoril nové poznatky o technologicky vylepšených prístupoch k ekonomickému vzdelávaniu integráciou inovatívnych, digitálne vylepšených vyučovacích stratégií s cieľom podporiť a motivovať študentov a dosiahnuť lepšie študijné výsledky. Výsledky výskumu budú použité na vytvorenie inovatívneho rámca pre magisterský študijný program Aplikovaná ekonómia na Ekonomickej univerzite v Bratislave a jeho ďalšie vyhodnotenie počas pilotnej fázy a po nej v priebehu jedného semestra, čo bude mať následne značný dopad na vzdelávanie tak v oblasti ekonómie, ako aj mimo nej.
Project annotation in English language
Modern educational approaches require development of unique human-social-technological environment which will stimulate achieving better performance in teaching and learning, as being highly relevant despite discipline or the educational level. However, the necessity for encouraging critical thinking, increasing the attractiveness, and preparing graduates for modern markets and challenges of uncertainty are just a few recent demands for learning and studying applied economics. It is a right moment to research over approaches relevant for designing fully innovative framework for evidence-based learning, by following key principles of student-centredness, engagement, collaboration and gamification.
The project is designed to create a new knowledge on technologically enhanced approaches for economics education by integrating innovative digitally enhanced teaching strategies to connect, support, and motivate students and achieve better learning outcomes. The research results will be used for creation of innovative framework for Master study program Applied Economics at University of Economics in Bratislava, and its further evaluation during and after piloting phase of one semester, which will then have clear wide impact on education in the field of economics and even beyond.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 4 447,00 | 0,00 |