Zvýšenie efektívnosti vzdelávania predmetov zameraných na kvalitu s využitím nástrojov virtuálnej reality
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Zvýšenie efektívnosti vzdelávania predmetov zameraných na kvalitu s využitím nástrojov virtuálnej reality
Project name (English): Increasing the effectiveness of education in quality-oriented courses with the use of virtual reality tools
Start of project: 2024
End of project: 2026
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 001ŽU-4/2024
Project leader: prof. Ing. Ľuboslav Dulina, PhD.
University: Žilinská univerzita v Žiline
Department: Strojnícka fakulta
Project annotation in Slovak language
Projekt sa zaoberá implementáciou virtuálneho vzdelávania do predmetov zaoberajúcich sa kvalitou. V súčasnosti sú už známe rôzne technológie využívajúce virtuálnu realitu pri virtuálnych tréningoch a vzdelávaní ale je málo informácií o tom, ako tieto technológie zvyšujú kvalitu vzdelávania vyjadrenú konkrétnymi kvantitatívnym (ale aj kvalitatívnymi) ukazovateľmi. Prvým zámerom projektu je zistiť, či využitie virtuálnej reality vo výučbe prinesie lepšie výsledky študentov pri ich hodnotení. Druhým zámerom je zistiť, do akej miery budú študenti znášať vyučovanie vo virtuálnej realite z fyziologického pohľadu. Projekt by mal priniesť odpoveď aj na otázku pomeru vzdelávania realizovaného konvenčným spôsobom a v prostredí virtuálnej reality. Hlavným mottom projektu je zvyšovanie kvality vzdelávania vo vzdelávaní predmetov zameraných na kvalitu. Pre výskum počas vzdelávacieho procesu bude použitý virtuálny trenažér, ktorý umožňuje vykonávať pracovnú činnosť v procese lakovania a zároveň poskytuje potrebné údaje ktoré sú užitočné pri sledovaní a vyhodnocovaní kvality vykonávanej činnosti. Preto bude výskum zameraný práve na vzdelávanie v oblasti kvality.
Project annotation in English language
The project deals with the implementation of virtual learning in quality subjects. Various technologies using virtual reality in virtual training and education are now known, but there is little information on how these technologies enhance the quality of education as expressed by specific quantitative (but also qualitative) indicators. The first aim of the project is to investigate whether the use of virtual reality in teaching will result in better student performance on their assessments. The second intention is to find out to what extent students will tolerate teaching in virtual reality from a physiological point of view. The project should also provide an answer to the question of the ratio of learning implemented in a conventional way and in a virtual reality environment. The main theme of the project is to enhance the quality of education in quality-oriented subjects. For the research during the educational process, a virtual simulator will be used, which allows for the carrying out of the work activity in the painting process and at the same time provides the necessary data that is useful in monitoring and evaluating the quality of the activity carried out. Therefore, the research will be focused specifically on quality education.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 16 905,00 | 0,00 |