Zatraktívnenie výučby outdoorových aktivít v sekundárnom vzdelávaní v spektre kurikula výučby a interdisciplinarity
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Zatraktívnenie výučby outdoorových aktivít v sekundárnom vzdelávaní v spektre kurikula výučby a interdisciplinarity
Project name (English): Making the teaching of outdoor activities in secondary education more attractive in the spectrum of curriculum teaching and interdisciplinarity
Start of project: 2024
End of project: 2026
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 007PU-4/2024
Project leader: Mgr. Peter Kačúr, PhD., univ. docent
University: Prešovská univerzita v Prešove
Department: Fakulta športu
Project annotation in Slovak language
Učenie v prírodnom prostredí prostredníctvom outdoorových aktivít má merateľné sociálno-emocionálne účinky odzrkadľujúce sa aj na zlepšených študijných výsledkoch žiakov. Napriek tomu, že už niekoľko rokov je miesto outdoorových aktivít pomerne jasne zadefinované v štátnych vzdelávacích programoch ISCED 2 a 3, stále je viditeľný nedostatok kvalitných učebnicových a metodických materiálov, ktoré by vytvárali základný, obsahovo unifikovaný, poznatkový a skúsenostný pilier pre žiakov a učiteľov v tejto oblasti.
Projekt je zameraný na vývoj a tvorbu odborných učebných materiálov zameraných na outdoorové aktivity pre základné a stredné školy, metodiky ich použitia a ich pilotné experimentálne overenie v edukačnej praxi. Vývoj a tvorba týchto materiálov sa bude opierať o vedecko-odbornú analýzu zameranú na tvorbu a efektívnu implementáciu outdoorových aktivít. Projekt je systematicky navrhnutý v 5. etapách s akcentom na hmatateľné vedecké a odborné výstupy v každej z etáp realizácie a prezentáciu týchto výstupov v online prostredí.
Skúsenosti a znalosti získané úzkou spoluprácou s odborníkmi v oblasti outdooru, ako aj učiteľov z praxe, sa premietnu aj do zamerania odborných materiálov, ktoré okrem teoretických informácií budú obsahovať i veľmi potrebné praktické časti, odporúčania a ukážky. Komunikácia výstupov projektu s laickou a odbornou verejnosťou môže následne prispieť k podpore vykonávania outdoorových aktivít založenej na vedeckej evidencii.
Project annotation in English language
Learning in natural environment through outdoor activities has measurable social-emotional effects reflected in improved student learning outcomes. Although the place of outdoor activities has been quite clearly defined in the ISCED 2 and 3 national curricula for several years, there is still a noticeable lack of quality textbook and methodological materials that would form a basic, content-unified, knowledge and experience pillar for pupils and teachers in this area.
The project is aimed at the development and creation of professional teaching materials focused on outdoor activities for primary and secondary schools, methodologies for their use and their pilot experimental validation in educational practice. The development and creation of these materials will be based on scientific and professional analysis focused on the creation and effective implementation of outdoor activities. The project is systematically designed in 5 stages with an emphasis on tangible scientific and professional outputs in each of the stages of implementation and presentation of these outputs in an online environment.
The experience and knowledge gained by working closely with outdoor professionals as well as practitioners will be reflected in the focus of the professional materials, which will include much needed practical sections, recommendations and demonstrations in addition to the theoretical information. The communication of the project outputs to the lay and professional public can consequently contribute to the promotion of the implementation of outdoor activities based on scientific evidence.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 9 732,00 | 0,00 |