Výchova žiakov k udržateľnému rozvoju regiónu s využitím questingu
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Výchova žiakov k udržateľnému rozvoju regiónu s využitím questingu
Project name (English): Educating students for sustainable development of the region with the use of questing
Start of project: 2023
End of project: 2025
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 015KU-4/2023
Project leader: Ing. Jozef Macko, PhD.
University: Katolícka univerzita v Ružomberku
Department: Pedagogická fakulta
Project annotation in Slovak language
Cez poznávanie regiónu sa upevňuje vzťah detí k danému prostrediu, čo pozitívne vplýva na úroveň ich environmentálnej gramotnosti. Práve spoločnosť bola vplyvom posledného obdobia zaťažená najmä zvýšeným odpadom (jednorázové plastové obaly, rúška atď.) a žiakov je potrebné smerovať k realizácii aktivít, ktoré vedú k udržateľnému rozvoju regiónu. Zámerom projektu je navrhnúť, vytvoriť a overiť edukačný model zameraný na efektívnu podporu výchovy a vzdelávania žiakov primárneho vzdelávania k udržateľnému rozvoju prostredníctvom využitia questingu. Model bude koncipovaný z dvoch častí: V prvej časti bude na základe teoretických východísk vytvorený edukačný materiál zostavený z questov, ktorého efektívnosť bude overovaná v edukačnom procese v primárnom vzdelávaní. V druhej časti budú na základe získaných výsledkov realizované semináre a workshopy pre učiteľov so zameraním na tvorbu a realizáciu questov, pričom bude pre nich vytvorená metodika zaoberajúca sa touto problematikou. Do navrhovaného modelu plánujeme implementovať zistenia, ako poznávanie kultúrneho dedičstva a prírodného bohatstva v regióne vplýva na environmentálne cítenie žiakov primárneho vzdelávania v intenciách udržateľného rozvoja regiónu.
Project annotation in English language
Through learning about the region, the relationship of children to the given environment is strengthened, which has a positive effect on their level of environmental literacy. Due to the recent period, the company has been burdened mainly by increased waste (disposable plastic packaging, hygiene drapes, etc.) and students need to be directed to the implementation of activities that lead to the sustainable development of the region. The aim of the project is to design, create and verify an educational model aimed at effectively supporting the education of primary school pupils to sustainable development through the use of questing. The model will be conceived in two parts: In the first part, based on the theoretical basis, it will create an educational material composed of quests, the effectiveness of which will be verified in the educational process in primary education. In the second part, based on the obtained results, seminars and workshops for teachers will be carried out with a focus on the creation and implementation of gestures, while a methodology will be created for them. In the proposed model, we plan to implement findings on how knowledge of cultural heritage and natural wealth in the region affects the environmental feelings of primary school students in intentions of the sustainable development of the region.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 11 203,00 | 0,00 |