Digitálna telesnosť
Basic informations
Thematic area: komisia č. 4 pre rozvoj kultúry a umenia
Project name (Slovak): Digitálna telesnosť
Project name (English): Digital Physicality
Start of project: 2023
End of project: 2025
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 005VŠVU-4/2023
Project leader: Mgr. art. Danica Pišteková, ArtD.
University: Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave
Project annotation in Slovak language
Navrhovanie chápeme ako objavovanie, a preto chceme vytvoriť špekulatívnu platformu pre výskum problematiky telesnosti a materiality v architektúre za použitia súčasných digitálnych nástrojov, a to z rôznych perspektív (umenie, ekológia, feminizmus, filozofia, divadlo). Zaujíma nás 1. Telo a jeho interakcie, ktoré vnímame ako nástroj konfrontácie najmä z pozície ergonómie či inkluzivity. Telo sa vo svojej rozmanitosti a aktivite stáva aktérom vzniku obálok rôznych mierok a nástrojom kritiky univerzality v architektúre. 2.Materiál a stavebné elementy dnes strácajú globálnu uniformitu a sú optimalizované lokálne s interdisciplinárnymi presahmi, vytvárajú skôr špecifickosti ako uniformity; s možnými interpretáciami v rôznych mierkach v digitálnych a materiálových prototypoch (modul-rad-pole//odev-pavilón-fasáda) 3. Priestor ako výskum vzťahu tela a obálok, ktoré ho obklopujú, architektúra, ktorá je skôr nestála ako statická, skôr mäkká ako tvrdá, viac žitá, meniaca sa, haptická a zraniteľná.
Project annotation in English language
We understand design and architecture as a process of discovering, and thus we want to create a speculative platform for research into corporeality and materiality in architecture using contemporary digital tools, from different perspectives (art, ecology, feminism, philosophy, theatre). We are interested in 1. The body and its interactions, which we perceive as a tool of confrontation, especially from the position of ergonomics or inclusiveness. In its diversity and activity, the body becomes an actor in the creation of envelopes of various scales and an instrument of critique of universality in architecture. 2. Material and building elements today lose global uniformity and are optimized locally with interdisciplinary overlaps, creating specificities rather than uniformities; with possible interpretations in various scales in digital and material prototypes (module-row-field // clothing-pavilion-facade) 3. Space as a relationship between the body and the envelopes that surround it, architecture that is rather unstable than static, rather soft as hard, more lived, haptic and vulnerable.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 10 350,00 | 0,00 |