Implementácia inovatívnych didaktických prostriedkov a doplnenie praktickej časti vo výučbe v oblasti fyziológie výživy a metabolizmu
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Implementácia inovatívnych didaktických prostriedkov a doplnenie praktickej časti vo výučbe v oblasti fyziológie výživy a metabolizmu
Project name (English): Implementation of innovative didactic means and supplementation of the practical part in teaching in the field of nutritional physiology and metabolism
Start of project: 2023
End of project: 2025
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 017SPU-4/2023
Project leader: prof. Ing. Marcela Capcarová, DrSc.
University: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Department: Fakulta biotechnológie a potravinárstva
Project annotation in Slovak language
Rozhodujúcou úlohou efektívneho vzdelávacieho procesu v oblasti fyziológie výživy a metabolizmu je implementácia vhodných inovatívnych didaktických prostriedkov a skvalitnenie interpretácie obsahu daného predmetu využitím názorných a hlavne pre študentov prijateľných prostriedkov, ktoré zahŕňajú logické a komplexné spracovanie problematiky s možnosťou samotestovania. Vo výučbe predmetov v oblasti fyziológie výživy a metabolizmu je dôležité správne pochopenie jednotlivých fyziologických vzťahov a funkcií v rámci celého organizmu a hlavne regulačných mechanizmov, preto je potrebné vytvorenie učebných pomôcok vo forme logických schém a prehľadov, ktoré by dopĺňali súčasnú klasickú študijnú literatúru. Súčasťou týchto schematických brožúrok budú samotestovacie celky. Výsledkom riešenia projektu bude zmodernizovanie laboratórnych cvičební prostriedkami informačno-komunikačných technológií a laboratórnymi pomôckami s cieľom doplnenia praktickej časti daných predmetov.
Project annotation in English language
The determining role of effective education process in the area of nutritional physiology and metabolism is implementation of suitable innovative didactic means and enhancement of interpretation of content of specific subject using demonstrative and mainly student-friendly means which involve logical and complex elaboration of issue in the complex form with the possibility of self-testing. The important point in the education of subjects in the area of nutritional physiology and metabolism is proper understanding of particular physiological relationships and functions within the entire organism and mainly regulation mechanisms. Therefore the creation of educational aids in the form of logical schemes and diagrams which would complement current classical educational literature is needed. The part of these schematic booklets will be the self-testing units. The results of the project will be modernization of laboratory classrooms by facilities of information and communication technologies and laboratory aids with the aim to complete practical parts of existing subjects.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 13 083,00 | 0,00 |