Technológie zdieľanej virtuálnej reality vo vzdelávacom procese

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Technológie zdieľanej virtuálnej reality vo vzdelávacom procese

Project name (English): Collaborative virtual reality technologies in the educational process

Start of project: 2022

End of project: 2024

Condition of project: Financovaný/riešený

Project number: 048TUKE-4/2022

Project leader: doc. Ing. Branislav Sobota, PhD.

University: Technická univerzita v Košiciach

Department: Fakulta elektrotechniky a informatiky

Project annotation in Slovak language

Projekt je zameraný na využitie pokročilých postupov a technológií virtuálnej reality ako mimoriadne progresívnych nástrojov v kontexte online vyučovania za účelom ľahšieho, rýchlejšieho a atraktívnejšieho vzdelávania osôb v tých smeroch, ktoré sa vyznačujú ťažšie zvládnuteľnými konceptmi v prípade online výučby. Projekt je koncepčne postavený na technológiách zdieľanej virtuálnej reality. Primárnym cieľom je vytvorenie experimentálnych pracovísk pre praktické overovanie týchto technológií s premietnutím ich výsledkov do pedagogickej praxe. Ďalším cieľom je vytvorenie podporných programových a prezentačných prostriedkov a vytvorenie web-stránky na sprístupnenie výsledkov, postupov a príkladov. Je predpoklad, že sa takto u študentov dosiahne ľahšie a rýchlejšie pochopenie bázických komunikačných metód pre online vzdelávanie vo virtuálnom prostredí, vrátane vytvárania digitálneho 3D obsahu a práce s ním.  Očakávaným prínosom je aj citeľné zníženie nákladov na tvorbu výučbového obsahu a jeho lepšia dostupnosť pre študentov. Takisto sa predpokladá zvýšenie schopnosti správneho praktického použitia nadobudnutých vedomostí a zručností a začlenenia sa do modernej informačnej spoločnosti.

Project annotation in English language

The project focuses on a utilization of advanced virtual reality approaches and technologies as particularly progressive tools in the context of online education. The purpose of the utilization is to allow easier, faster and more attractive education in the areas containing topics and concepts that are not easy to comprehend. Conceptually, the project is based on collaborative virtual reality technologies. The primary goal is to create experimental workspaces for evaluation of these technologies with application of results to the pedagogical practice. Another goal is to create supporting software and presentation tools and a web page offering procedures, examples and other results of the project. It is assumed that this will allow easier and faster understanding of basic communication methods for online education in virtual environments by students, including creation of 3D digital content. The project should also notably reduce the cost of the digital content creation and increase availability of the content for the students. It is also assumed that the ability of involved students to use the acquired knowledge correctly will increase. This should also increase their chances to become fruitful members of the modern information society.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2024 4 104,00 0,00

Filter

Filter