Kreovanie didaktických prostriedkov využitím nástrojov zmiešanej reality pre nový študijný program Smart technológie v priemysle
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Kreovanie didaktických prostriedkov využitím nástrojov zmiešanej reality pre nový študijný program Smart technológie v priemysle
Project name (English): Creation of Didactic Resources Using Mixed Reality Tools for the New Study Program Smart Technologies in Industry
Start of project: 2022
End of project: 2024
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 038TUKE-4/2022
Project leader: doc. Ing. Jozef Husár, PhD.
University: Technická univerzita v Košiciach
Department: Fakulta výrobných technológií so sídlom v Prešove
Project annotation in Slovak language
Projekt je zameraný na transfer najnovších poznatkov z výskumu zmiešanej reality do študijných programov všetkých troch stupňov na Fakulte výrobných technológií TUKE so sídlom v Prešove, ktorá svojim výskumno-vzdelávacím zameraním je jednoznačne orientovaná na potreby priemyselnej sféry. Myšlienkou projektu je modernizovať proces vzdelávania novovzniknutého študijného programu Smart technológie v priemysle pomocou interpretácie výstupov CAD softvérov do reálneho prostredia. Pre študentov je často problémom predstaviť si výkresy, zariadenia, modely a technológie. Tu sa otvára možnosť využitia rozšírenej reality, ktorej využitie v oblasti vzdelávania je stále v počiatočnom štádiu výskumu a vývoja. V priebehu posledných rokov sa aplikácie rozšírenej reality stali všeobecne dostupnými na rôznych mobilných zariadeniach. Projekt je rozdelený do niekoľkých etáp. Prvou je analýza predmetov a vytvorenie databázy CAD modelov a možných variácií pre aplikácie rozšírenej reality. Druhou etapou je vytvorenie AR aplikácií pre každý predmet z navrhnutej databázy. Aplikácie rozšírenej reality fungujú na princípe pozičných značiek, alebo objektov, ktoré sa často využívajú za rovnakým účelom. Tie slúžia ako základňa pre umiestnenie 3D CAD modelov, sekvencií využívaných pri montážnych a demontážnych postupoch, integrovaných videí, učebných textov a iných prvkov aplikovaných v interaktívnom rozhraní. Treťou etapou je implementácia nových didaktických prostriedkov do pedagogického procesu. Výsledkom projektu budú inovované a nové experimentálne nástroje pre vzdelávanie študentov, ktoré reagujú na potreby a nedostatky vo vyučovacom procese technicky zameraných odborov spôsobených náhlym prechodom na dištančnú formu vyučovacieho procesu a ich ďalšia integrácia do dištančnej a prezenčnej formy výuky. Tieto nástroje bude možné integrovať do výučby v rámci predmetov študijných programov v 3 stupňoch vysokoškolského vzdelávania. Dané predmety sú z oblasti digitálneho inžinierstva, informačných systémov, automatického riadenia a SMART systémov vo výrobe s podporou najnovších trendov štandardu Priemysel 4.0. Študenti tak dostanú možnosť pripraviť sa na nástup technológií a aplikácií rozšírenej reality, ktoré budú hrať zásadnú úlohu pri vývoji „Smart Factories“ a úspechu „Smart Cities“ a „Smart Home“.
Project annotation in English language
The project is focused on transferring the latest knowledge from mixed reality research into study programs of all three levels at the Faculty of Manufacturing Technologies TUKE with the seat in Prešov, which with its research and educational focus, is clearly oriented to the needs of industry. The idea of the project is to modernize the process of education of the newly established study program Smart Technologies in Industry by interpreting the outputs of CAD software into a real environment. It is often a problem for students to imagine drawings, equipment, models and technologies. It opens up the possibility of using augmented reality, which in the field of education is still in the early stages of research and development. In recent years, augmented reality applications have become widely available on a variety of mobile devices. The project is divided into several stages. The first is the analysis of objects and creating a database of CAD models and possible variations for augmented reality applications. The second stage is the creation of AR applications for each subject from the proposed database. Augmented reality applications work on the principle of position marks or objects that are often used for the same purpose. These serve as the basis for the placement of 3D CAD models, sequences used in assembly and disassembly procedures, integrated videos, textbooks, and other elements applied in the interactive interface. The third stage is the implementation of new teaching aids into the pedagogical process. The result of the project will be innovated and new experimental tools for educating students. It responds to the needs and shortcomings in the teaching process of technically oriented disciplines caused by a sudden transition to the distance form of teaching and their further integration into the distance and full-time teaching. It will be possible to integrate these tools into teaching within the subjects of study programs in 3 levels of higher education. The topics are from digital engineering, information systems, automatic control and SMART systems in production to support the latest trends of the Industry 4.0 standard. Students will thus have the opportunity to prepare for the advent of augmented reality technologies and applications, which will play a crucial role in the development of "Smart Factories" and the success of "Smart Cities" and "Smart Home".
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 17 085,00 | 0,00 |