Príprava štruktúry a obsahu predmetu, učebnice a e-learningového kurzu "Podnikateľské zručnosti" pre neekonomické študijné programy s fokusom na online prostredie
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Príprava štruktúry a obsahu predmetu, učebnice a e-learningového kurzu "Podnikateľské zručnosti" pre neekonomické študijné programy s fokusom na online prostredie
Project name (English): Preparation of the structure and content of the course, textbook and e-learning course "Entrepreneurial Skills" for non-economic study programs with a focus on the online environment
Start of project: 2022
End of project: 2024
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 029UKF-4/2022
Project leader: doc. RNDr. Marta Urbaníková, CSc.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Fakulta prírodných vied a informatiky
Project annotation in Slovak language
Podnikateľské kompetencie patria v znalostnej ekonomike medzi kľúčové kompetencie potrebné pre trh práce. Potrebu dostať podnikateľské vzdelávanie do všetkých odvetví vzdelávania zdôrazňuje Európska komisia stále intenzívnejšie. V európskom referenčnom rámci sa podnikanie a iniciatívnosť považuje za jednu z ôsmich kľúčových kompetencií pre celoživotné vzdelávanie. Podnikanie je kľúčovým prvkom nezávislosti a blahobytu mladých ľudí v Európe a na celom svete. Európska komisia považuje vzdelávanie v oblasti podnikania za nástroj, ktorým sa môže podporiť podnikavosť mladých ľudí. Dokument Európskej komisie Akčný plán 2020 pre podnikanie uvádza, že podnikateľským zručnostiam by sa mala venovať osobitná pozornosť, pretože vďaka nim je možné nielen vykonávať konkrétnu podnikateľskú činnosť, ale aj zlepšiť zamestnateľnosť mladých ľudí. Zo záverov jednoznačne vyplýva, že podnikateľské vzdelávanie má vo formálnom vzdelávaní svoje miesto. Súčasná ekonomická neistota na trhu práce v dôsledku pandémie Covid-19 a hrozba nezamestnanosti vyžadujú neustále zvyšovanie úrovne vzdelania a kvalifikácie. Zároveň pandémia Covid-19 priniesla pre podnikateľov okrem ekonomických problémov aj príležitosti. Veľmi výrazne zrýchlila digitálnu transformáciu a automatizáciu firemných procesov. Cieľom projektu je zistiť, ako študenti neekonomických študijných programov vnímajú podnikanie a ako disponujú vybranými kľúčovými kompetenciami a zručnosťami potrebnými vo vzťahu k podnikaniu. Na základe tohoto výskumu a už uskutočneného výskumu člena riešiteľského kolektívu týkajúceho sa analýzy problémov začínajúcich podnikateľov je primárnym cieľom projektu tvorba obsahu a štruktúry predmetu „Podnikateľské zručnosti“, ktorý bude zaradený do študijných plánov pre študentov neekonomických študijných programov 1. až 3. stupňa vysokoškolského vzdelávania na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V súlade so štruktúrou a obsahom uvedeného predmetu bude následne vytvorená učebnica a e-learningový kurz k danej problematike. Učebnica by mala obsahovať súhrnné informácie z oblasti legislatívnych a ekonomických podmienok podnikania, manažmentu a marketingu so zreteľom na online podnikanie a online služby. Projekt prinesie principiálne nové poznatky z online marketingu a využitia potenciálu umelej inteligencie vo svete podnikania. Tiež sa sústredíme aj na vybrané témy z oblasti finančnej gramotnosti, ktoré sú podstatné pre podnikanie. Popri tzv. hard skills bude pozornosť venovaná aj soft skills, ktoré sa považujú za neoddeliteľnú súčasť podnikateľských zručností. Vzdelávanie v podnikaní naberá s rozrastajúcou sa sférou malých a stredných podnikov, ako aj novovznikajúcich start-upov, na význame. Predpokladáme, že vyššia úroveň vzdelania súvisiaca s podnikateľskými kompetenciami na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, ale aj na iných vysokých školách poskytne budúcim absolventom nástroj na osobné naplnenie a rozvoj, zapojenie sa do spoločnosti a úspešnú samozamestnateľnosť sa. Veríme, že absolventi podnikateľského vzdelávania získajú predstavy o možnostiach vlastného aktívneho zapojenia sa do pracovného procesu, či už formou fyzickej osoby alebo právnickej osoby, alebo aktívneho zamestnanca s rozvinutým podnikateľským povedomím a schopnosťou prispôsobovať sa novým potrebám trhu práce so schopnosťou tvorivo, aktívne a kvalifikovane participovať na automatizácii a digitalizácii podnikových procesov.
Project annotation in English language
Entrepreneurial competencies belongs in the knowledge economy among the key competencies which are needed for the labor market. The need for entrepreneurship education in all sectors of education is increasingly emphasized by the European Commission. In the European Reference Framework, entrepreneurship and initiative are considered to be one of the eight key competences for lifelong learning. Entrepreneurship is a key element in the independence and well-being of young people in Europe and around the world. The European Commission considers entrepreneurship education to be a tool that can support young people's entrepreneurship. The European Commission's Entrepreneurship 2020 Action Plan states that special attention should be paid to entrepreneurial skills, as they make it possible not only to carry out specific entrepreneurial activities but also to improve the employability of young people. The conclusions clearly show that entrepreneurship education has its place in formal education. Economic insecurity in the labor market due to the pandemic Covid-19 and the threat of unemployment require a constant increase in the level of education and qualifications. At the same time, the Covid-19 pandemic brought opportunities for entrepreneurs in addition to economic problems. It has significantly accelerated the digital transformation and automation of business processes. The project aims to find out how students of non-economic study programs perceive entrepreneurship and what selected key competencies and skills needed in relation to entrepreneurship they have. Based on this research and the already performed research of a member of the research team concerning the analysis of problems of starting entrepreneurs, the primary goal of the project is to create the content and structure of a course “Entrepreneurial Skills”, which will be included in the study plans of students of non-economic study programs of the 1st to 3rd level of higher education at the Constantine the Philosopher University in Nitra. A textbook and e-learning course on the issue will be created in accordance with the structure and content of the course. The textbook should contain summary information from the area of legislative and economic conditions of business, management, and marketing with regard to online business and online services. The project will bring fundamentally new knowledge from online marketing and the use of the potential of artificial intelligence in the business world. We will also focus on selected topics in the field of financial literacy that are essential for business. In addition to the so-called hard skills, attention will also be paid to soft skills, which are considered an integral part of entrepreneurial skills. Entrepreneurship education is gaining in importance with the growing field of small and medium-sized enterprises, as well as emerging start-ups. We assume that a higher level of education related to entrepreneurial competencies at the Constantine the Philosopher University in Nitra, but also at other universities will provide future graduates with a tool for personal fulfillment and development, participation in society and successful self-employment. We believe that entrepreneurship education graduates will gain ideas about the possibilities of their active participation in the work process, whether as a natural person or legal person or an active employee with developed business awareness and ability to adapt to new labor market needs, to participate in automation and digitization, to participate creatively, actively and competently in business processes.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 3 896,00 | 0,00 |