Implementácia princípov blended learningu do výučby predmetu numerické metódy a štatistika
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Implementácia princípov blended learningu do výučby predmetu numerické metódy a štatistika
Project name (English): Implementation of the principles of blended learning into the teaching of the subject Numerical Methods and Statistics
Start of project: 2022
End of project: 2024
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 029ŽU-4/2022
Project leader: Mgr. Ivana Pobočíková, PhD.
University: Žilinská univerzita v Žiline
Department: Strojnícka fakulta
Project annotation in Slovak language
Matematika patrí medzi významné teoretické predmety, ktoré sa vyučujú v úvode štúdia na všetkých vysokých školách technického zamerania. Úspešné zvládnutie základov vyššej matematiky a osvojenie si vhodného matematického aparátu je predpokladom, že študenti budú schopní aplikovať matematiku v odborných predmetoch. Cieľom kvalitnej výučby matematiky je prispieť ku komplexne vybudovanej osobnosti absolventov SjF ŽU v Žiline, ktorí sú schopní riešiť problémy, s ktorými sa stretnú v praxi.
Predmet „Numerické metódy a štatistika“ je povinným predmetom na 1. stupni vysokoškolského štúdia vo všetkých študijných programoch Strojníckej fakulty ŽU v Žiline. Je zaradený do druhého ročníka bakalárskeho štúdia. Nadväzuje na povinné predmety Matematika 1 a Matematika 2. Skúsenosti z posledných rokov nám dovoľujú konštatovať, že na SjF ŽU prichádzajú študenti so slabými stredoškolskými znalosťami matematiky a nedostatočne zvládnutým matematickým aparátom. Rozdielna úroveň znalostí a negatívne sa prejavujúci trend znižovania časovej dotácie výrazne poznamenávajú výučbu matematiky.
Pomocou tohto projektu chceme vytvoriť študijné materiály umožňujúce zabezpečiť v maximálne možnej miere prístup ku vzdelávaniu, prostredníctvom ktorých by bolo možné vyššie spomenuté problémy eliminovať. Našou ambíciou je aplikovať také metódy výučby, ktoré umožnia študentom sústrediť sa na problematické oblasti, individuálne si podľa svojho uváženia, rozvrhnúť čas a tempo štúdia.
Vytvorené materiály budú určené ako doplnkový študijný materiál pre výučbu predmetu „Numerické metódy a štatistika“ na Strojníckej fakulte ŽU v Žiline. Vhodné budú pre kombináciu klasickej formy výučby a e-learningu, ktorá sa označuje ako blended learning. Študijné materiály budú dostupné vo forme elektronických aj tradičných papierových študijných materiálov.
Project annotation in English language
Mathematics is one of the important theoretical subjects taught at the beginning of the study at all technical universities. Successful mastery of the basics of higher mathematics and acquisition of the appropriate mathematical apparatus is a prerequisite for students to be able to apply mathematics in specialized subjects. The aim of quality teaching of mathematics is to contribute to the comprehensively built personality of the graduates of the FME, University of Žilina, who are able to solve problems they will encounter in practice.
The subject "Numerical Methods and Statistics" is a compulsory subject at the 1st level of university study in all study programs at the Faculty of Mechanical Engineering, University of Žilina. It is taught in the second year of bachelor's studies. It builds on the compulsory subjects Mathematics 1 and Mathematics 2. Experience from recent years allows us to state that students coming to the FME, University of Žilina are of weak high school knowledge of mathematics and of insufficiently mastered mathematical apparatus. The different level of knowledge and the negative trend of reducing the time allowance significantly mark the teaching of mathematics.
With the help of this project, we want to create study materials in order to ensure, as far as possible, access to education and through which the above-mentioned problems could be eliminated. Our ambition is to apply such teaching methods that will allow students to focus on problem areas, and provide them with the opportunity to individually, at their discretion, schedule the time and pace of study.
The created materials will be intended as supplementary study material for teaching the subject "Numerical Methods and Statistics" at the Faculty of Mechanical Engineering, University of Žilina. They will be suitable for a combination of the classic form of teaching and e-learning, which is referred to as blended learning. Study materials will be available in the form of electronic and traditional paper study materials.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 9 939,00 | 0,00 |