Implementácia metodiky dialogickej morálnej reflexie do praxe etickej výchovy prostredníctvom profesijných učiacich sa komunít učiteľov
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Implementácia metodiky dialogickej morálnej reflexie do praxe etickej výchovy prostredníctvom profesijných učiacich sa komunít učiteľov
Project name (English): Implementing a methodology of dialogic moral reflection in to practise Ethical Education lessons via professional learning communities of teachers
Start of project: 2022
End of project: 2024
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 009TTU-4/2022
Project leader: Mgr. Marek Wiesenganger, PhD.
University: Trnavská univerzita v Trnave
Department: Pedagogická fakulta
Project annotation in Slovak language
Projekt nadväzuje na uskutočnené vedecké projekty (VEGA č. 1/0962/13 Teoretické preskúmanie a empirické overenie konceptu prosociálnosti ako východiskovej bázy aktuálnej koncepcie Etickej výchovy v SR a VEGA č. 1/0557/16 Verifikácia základnej orientácie na koncept prosociálnosti v etickej výchove). Na ich základe bol 1) identifikovaný rámec pre prepojenie výchovy prosociálneho správania a výchovy charakteru, 2) identifikovaná potreba posilniť kognitívnu rovinu v procesuálnej stránke predmetu etická výchova (ďalej len ETV), najmä v oblasti morálnej reflexie tak v oblasti obsahu (etický aspekt), ako aj v oblasti procesu (dialogický aspekt) a 3) identifikovaný nástroj na zmenu realizácie hodín ETV s cieľom jej dopadov na rozvoj prosociálneho správania a charakteru – didaktické reflektívne komunity. Projekt tiež reaguje na dopady pandémie COVID-19 v socio-morálnom vývine a výchove žiakov. Zámerom podávaného projektu je vytvoriť a implementovať metodiku dialogickej morálnej reflexie prostredníctvom didaktických reflektívnych komunít učiteľov ETV do fázy hodnotovej reflexie na hodinách ETV, aby spĺňala kritériá rozvoja prosociálneho cnostného charakteru (prosociálneho správania motivovaného personálne) a dialogického prístupu.
Project annotation in English language
The project follows previous scientific research (VEGA 1/0962/13 Theoretical review and empirical verification of the concept of prosociality as a starting point for the current concept of Ethical Education in the Slovak Republic and VEGA 1/057/16 Verification of Basic Orientation on Prosociality Concept in Ethics Education). Those projects resulted in 1) identification of connections between prosocial behaviour education and character education; 2) identification of a need to support a cognitive level of procedures of Ethical Education, especially in the field of moral reflection, as in its content (ethical aspect), as well as in its teaching methodology (dialogical aspect); and 3) identification of a strategy of change of Ethical Education lessons, which is aimed on real development of prosocial behaviour and character – professional learning communities (Instructional Rounds). The project also responds to the effects of a pandemic of COVID-19 in the socio-moral development and education of pupils. This project is focused on creating and implementing methods of dialogic moral reflection through professional learning communities (Instructional Rounds) of Ethical Education teachers into the phase of values reflection at Ethical Education lessons in order to fulfil criteria of development of prosocial virtue character (prosocial behaviour personally motivated) and dialogic approach.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 7 370,00 | 0,00 |