Poézia ako lingua franca – efektívne prístupy k vyučovaniu poézie ako prostriedku osobného rastu v kontexte medzinárodnej kultúrnej komunikácie

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Poézia ako lingua franca – efektívne prístupy k vyučovaniu poézie ako prostriedku osobného rastu v kontexte medzinárodnej kultúrnej komunikácie

Project name (English): Poetry as lingua franca – effective approaches to teaching poetry as a vehicle for personal growth within the context of international cross-cultural communication

Start of project: 2022

End of project: 2024

Condition of project: Financovaný/riešený

Project number: 009UKF-4/2022

Project leader: doc. PhDr. Mária Hricková, PhD.

University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Department: Filozofická fakulta

Project annotation in Slovak language

Projekt sa sústreďuje na efektívne prístupy k vyučovaniu poézie ako prostriedku osobného rastu v kontexte medzinárodnej kultúrnej komunikácie. Projektoví partneri spoločne pripravia program v podobe konkrétneho súboru edukačných jednotiek zameraných na čítanie a interpretáciu poézie v anglickom jazyku, pričom ich primárnym cieľom bude osobný rozvoj študenta a jeho mäkkých zručností. Navrhnutý program bude následne použitý v experimentálnom online vyučovaní, na ktorom budú participovať študenti anglického jazyka a kultúry zo všetkých partnerských inštitúcií, a ktorého účinok bude vyhodnotený na základe vybraných metód kvalitatívneho výskumu. Projekt sa tematicky opiera o aktuálne otázky života mladých ľudí a pracuje s vybranými problémami, ktoré vnímajú ako aktuálne a životne dôležité. Principiálne vychádza z medzinárodnej spolupráce, je založený na intenzívnej komunikácii medzi vedeckými pracovníkmi a pedagógmi jednotlivých partnerských inštitúcií, ako aj na interakcii študentov partnerských krajín.

Project annotation in English language

The project focuses on the use of effective approaches to the teaching of poetry as a means of personal growth within the context of international cross-cultural communication. The project partners will jointly prepare a carefully designed program of units focused on reading and interpretation of poetry in English the primary aim of which is the students’ personal growth and development of their soft skills. The designed program will be used in the experiment online teaching, in which students from all partner countries will participate. The impact of the program on students will be examined by the use of selected qualitative methods. The themes of the poetry program will deal with the issues pertinent for young people and considered as crucially relevant for their life. The project is based on international cooperation and intense communication between researchers and teachers of the partner institutions as well as on the active interaction of students.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2024 8 126,00 0,00

Filter

Filter