Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov
Project name (English): Methodical handbook with proposals for prevention programmes against burnout and succumbing to workload with coping techniques and solution strategies for teachers
Start of project: 2022
End of project: 2024
Condition of project: Financovaný/riešený
Project number: 016UK-4/2022
Project leader: doc. RNDr. PaedDr. Zuzana Haláková, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Prírodovedecká fakulta
Project annotation in Slovak language
Osobnosť učiteľa je v súčasnosti pri výkone profesie vystavená enormnej psychickej a pracovnej záťaži. Či už učitelia z praxe alebo budúci učitelia počas svojej vysokoškolskej prípravy sú o možnostiach eliminácie negatívnych dôsledkov tohto fenoménu informovaní len vo veľmi obmedzenej miere. Navrhovaný projekt vyplýva z niektorých aktuálnych výskumov i praktických skúseností členov tímu v tejto oblasti a za cieľ si kladie kreovať podporný metodický materiál, ktorého primárnym zámerom je napomôcť protagonistom edukácie v poznaní tých stránok osobnosti, ktoré súvisia s prežívaním profesijného stresu a záťaže a iniciovať u nich osobnostný a profesijný rast v smere efektívnejšieho zvládania nárokov profesie, ktoré priamo súvisia s rozvojom stresogénnych problémov a nežiaducich účinkov záťaže na ich organizmus.
Project annotation in English language
Personality of a teacher is currently exposed to an enormous psychological load, as well as work load. Whether teachers in praxis or future teachers during their university training, they are informed only to a very limited extent about the possibilities of eliminating the negative consequences of this phenomenon. The proposal of the project is based on several current research findings and practical experience of its team members in this field, and aims to create supporting methodological material, whose primary purpose is to help the protagonists of the education in understanding those personality traits, which are related with experiencing professional stress and load. Another aim of the project is to initiate personal and professional growth in the direction of more effective management of the demands in the profession, which are directly related to the development of stressogenic problems and adverse effects of stressload on their system.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2024 | 4 199,00 | 0,00 |