Interaktívny nástroj pre návrh bezpečného staveniska v prostredí imerzívnej virtuálnej reality

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Interaktívny nástroj pre návrh bezpečného staveniska v prostredí imerzívnej virtuálnej reality

Project name (English): An interactive tool for designing a safe construction site in an immersive virtual reality

Start of project: 2022

End of project: 2024

Condition of project: Financovaný/riešený

Project number: 009TUKE-4/2022

Project leader: Ing. Marcela Spišáková, PhD.

University: Technická univerzita v Košiciach

Department: Stavebná fakulta

Project annotation in Slovak language

Systém vysokoškolského vzdelávania je čoraz viac súčasťou digitálnej transformácie spoločnosti a môže využiť jej prínosy, ako aj príležitosti, ktoré ponúka. Kríza spôsobená pandémiou COVID-19 výrazne zvýšila dopyt po dištančnom vzdelávaní, ktoré si vyžaduje zmenu formy výučby. Na druhej strane, požiadavky stavebnej praxe na vedomosti a zručnosti absolventov univerzít sa nezmenili, ba priam zvýšili. Výhodou súčasnej doby je prudký rozvoj informačno-komunikačných technológií (IKT). Túto prednosť sa snaží využiť aj predkladaný vzdelávací projekt, ktorý je zameraný na zvyšovanie vedomostí a zručnosti týkajúce sa opatrení pre elimináciu bezpečnostných rizík počas realizácie stavby v prostredí imerzívnej virtuálnej reality (VR). Uplatnením VR vo výučbovom procese sa súčasne zvýšia digitálne zručnosti študentov v zmysle dokumentu Európskej komisie „Akčný plán digitálneho vzdelávania 2021-2027 - Prispôsobenie vzdelávania a odbornej prípravy digitálnemu veku“. Cieľom projektu je vytvorenie interaktívneho vzdelávacieho nástroja pre návrh bezpečného staveniska pomocou univerzálne vzájomne spolupracujúceho virtuálneho prostredia a jeho následná implementácia do výučbového procesu. Významným výstupom projektu bude aj databáza scenárov bezpečnostných rizík počas uskutočňovania výstavby, ktorá poskytuje vstupné informácie pre vytvorenie predmetného interaktívneho nástroja.

Project annotation in English language

The higher education system is increasingly part of the digital transformation of society and can take advantage of its benefits as well as the opportunities it offers. The crisis caused by the COVID-19 pandemic has significantly increased the demand for distance learning, which requires a change in the form of education. On the other hand, the requirements of construction practice for the knowledge and skills of university graduates have not changed, or even increased. The advantage of this digital age is the rapid development of information and communication technologies (ICT). The presented educational project, which is aimed at increasing knowledge about measures to eliminate safety risks during the implementation of the construction in an immersive virtual reality (VR) environment, try to use this advantage. At the same time, the application VR in the teaching process will increase students' digital skills in accordance with the European Commission's document "Digital Education Action Plan 2021-2027 - Resetting education and training to the digital age". The aim of the project is to create an interactive educational tool for the design of a safe construction site using a universally cooperating virtual environment and its subsequent implementation in the teaching process. An important output of the project will also be a database of safety risk scenarios during construction, which provides input information for the creation of that interactive tool.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2024 10 000,00 0,00

Filter

Filter