Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole
Project name (English): Creation, Implementation, and Verification of the Effectiveness of Digital Library with the Formative Assessment Tools for the Natural Sciences, Mathematics and Informatics at the Elementary School
Start of project: 2020
End of project: 2022
Condition of project: Ukončený
Project number: 004UPJŠ-4/2020
Project leader: RNDr. Ivana Sotáková, Ph.D.
University: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Department: Prírodovedecká fakulta
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 56 940,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ADM | Sotáková, Ivana (50%); Ganajová, Mária (45%); Babinčáková, Mária (5%): Bádateľsky orientovaná výučba ako stratégia opakovania. Šiauliai : ISSN 2538-7138 |
ADM | Ganajová, Mária (35%); Sotáková, Ivana (20%); Lukáč, Stanislav (20%); Ješková, Zuzana (15%); Jurková, Veronika (5%); Orosová, Renáta (5%): Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. Šiauliai : ISSN 2538-7138 |
AFC | Sotáková, Ivana (15%); Lukáč, Stanislav (25%); Lešková, Andrea (15%); Ganajová, Mária (10%); Šnajder, Ľubomír (5%); Guniš, Ján (5%); Ješková, Zuzana (20%); Kireš, Marián (5%): Formative assessment strategies focused on developing reasoning skills. 2021 Barcelona : ISBN 978-84-09-31267-2 ISSN 2340-1117 |
AFC | Šnajder, Ľubomír (18%); Guniš, Ján (18%); Ganajová, Mária (18%); Kireš, Marián (18%); Sotáková, Ivana (18%); Ješková, Zuzana (5%); Lešková, Andrea (5%): Formative assessment strategies focused on developing metacognitive skills. 2021 Barcelona : ISBN 978-84-09-31267-2 ISSN 2340-1117 |
AFC | Szarka, Katarína (50%); Fehér, Zoltán (30%); Sotáková, Ivana (10%); Ganajová, Mária (5%); Brestenská, Beáta (5%): Prediction cards as a formative assessment tool in chemistry education in the upper grades of primary school. 2020 Valencia : ISBN 978-84-09-24232-0 ISSN 2340-1095 |
AFC | Orosová, Renáta (50%); Sotáková, Ivana (50%): Monitoring the use of formative assessment tools in science subjects at primary schools in Slovakia. 2021 Valencia : ISBN 978-84-09-27666-0 ISSN 2340-1079 |
AFC | Ganajová, Mária (40%); Lešková, Andrea (30%); Kireš, Marián (30%): Identification of teachers ́ appproaches to the implementation of formative assessment tools in teaching. 2021 Valencia : ISBN 978-84-09-27666-0 ISSN 2340-1079 |
ADF | Ganajová, Mária (60%); Lešková, Andrea (30%); Sotáková, Ivana (10%): Požiadavky pre implementáciu formatívneho hodnotenia do vyučovania a učenia sa. Bratislava : ISSN 1338-2845 |
ADF | Ganajová, Mária (50%); Lešková, Andrea (35%); Sotáková, Ivana (15%): Sumatívne verzus formatívne hodnotenie. Bratislava : ISSN 1338-2845 |
ADF | Lukáč, Stanislav (40%); Lešková, Andrea (30%); Ganajová, Mária (20%); Sotáková, Ivana (10%): Kognitívne nástroje formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845 |
ADF | Lešková, Andrea (40%); Lukáč, Stanislav (30%); Sotáková, Ivana (20%); Ganajová, Mária (10%): Vybrané ukážky kognitívnych nástrojov formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845 |
ADF | Ganajová, Mária (40%); Guniš, Ján (30%); Šnajder, Ľubomír (30%): Metakognitívne nástroje formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845 |
ADF | Guniš, Ján (26%); Šnajder, Ľubomír (26%); Sotáková, Ivana (16%); Ješková, Zuzana (16%); Ganajová, Mária (16%): Vybrané ukážky metakognitívnych nástrojov formatívneho hodnotenia. Bratislava : ISSN 1338-2845 |
ADF | Szarka, Katarína; Zoltán Fehér, Zoltán: Vzťah myslenia, reči/jazyka a výrokovej logiky v kontexte rozvíjania logiky v prírodovedných predmetoch. Komárno : ISSN 1336-8893 |
AFG | Ganajová, Mária (80%); Sotáková, Ivana (20%): Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Bratislava : ISSN 1336-7242 |
ADM | Szarka, Katarína (50%); Szőköl, István (50%): Options of learning process of teaching subject information society. Hradec Králové : ISSN 2464-6733 |
BDF | Ganajová, Mária (50%); Kireš, Marián (50%): Štyri rozmery vzdelávania ako východisko k tvorbe kurikula. Bratislava : ISSN 1338-2845 |
AFH | Ganajová, Mária (40%); Sotáková, Ivana (40%); Gibová, Veronika (20%): The creation and verification of innovative methodologies implementing formative assessment tools in chemistry teaching at primary and secondary schools. 2020 Košice : ISBN 978-80-8152-946-7 |
O1 | Ganajová, Mária (19%); Guniš, Ján (9%); Ješková, Zuzana (10%); Kireš, Marián (4%); Laufková, Veronika (5%); Lešková, Andrea (10%); Lukáč, Stanislav (10%); Orosová, Renáta (3%); Sotáková, Ivana (19%); Szarka, Katarína (2%); Šnajder, Ľubomír (9%); Kimáková, Katarína (%); Šebeň, Vladimír (%); Ganajová, Mária (34%); Sotáková, Ivana (33%); Drotárová, Mária (33%): Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky. |
V3 | Orosová, Renáta (35%); Ganajová, Mária (35%); Sotáková, Ivana (30%): Vplyv formatívneho hodnotenia na rozvoj koncepčného porozumenia u študentov. Hradec Králové : ISSN 2464-6733 |
V3 | Ješková, Zuzana (40%); Lukáč, Stanislav (20%); Šnajder, Ľubomír (11%); Guniš, Ján (11%); Klein, Daniel (13%); Kireš, Marián (5%): Aktívne učenie v STEM vzdelávaní vzhľadom na rozvoj bádateľských zručností. Bazilej : ISSN 2227-7102 |
V3 | Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (35%); Dzurišinová, Zuzana (5%); Čtrnáctová, Hana (10%): Systémové úlohy vo výučbe anorganickej chémie. Praha : ISSN 1213-7103 |
V3 | Ganajová, Mária (40%); Sotáková, Ivana (40%); Lešková, Andrea (20%): Formative assessment and its implementation into teaching Science, Mathematics, and Informatics. Burgas : ISSN 1314-7277 |
V3 | Kožurková, Mária (90%); Ganajová, Mária (10%): Implementácia témy „Biosyntéza nukleových kyselín a proteínov: genetický kód“ pre stredné školy so zameraním na informatiku. Burgas : ISSN 1314-7277 |
V3 | Szarka, Katarína (34%); Szőköl, István (33%); Vargová, Andrea (33%): Assessment literate teachers in Slovakia: the requirements for assessment literacy of teachers. Baden : ISSN 2313-1640 |
V3 | Szőköl, István (34%); Szarka, Katarína (33%); Hargaš, Ján (33%): The functions of educational evaluation. Baden : ISSN 2313-1640 |
O2 | Ganajová, Mária (60%); Sotáková, Ivana (35%); Kožurková, Mária (5%): Metakognitívne stratégie v príprave budúcich učiteľov chémie. 2022 Nagoya : ISSN 2435-9467 |
V2 | Fehér, Zoltán (20%); Jaruska, Ladislav (20%); Juhász, György (20%); Szarka, Katarína (20%); Tóthová Tarová, Eva (20%): Az ítéletlogika elemei természettudományos és matematikai feladatokban - egyetemi hallgatók körében végzett kutatás eredményeinek elemzése. 2021 Subotica : ISBN 978-86-81960-07-3 |
V2 | Ganajová, Mária (70%); Sotáková, Ivana (30%): Formative Assessment in Teaching Science, Mathematics, and Informatics. 2021 Košice : ISBN 978-80-574-0048-6 |
V2 | Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (50%): Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky. 2022 Košice : ISBN 978-80-574-0147-6 |
O2 | Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (40%); Šoltysová, Dominika (10%): Názory a postoje učiteľov na systémové hodnotenie vo výučbe anorganickej chémie. 2021 Brno : ISBN 978-80-210-9876-3 |
O2 | Lešková, Andrea (70%); Rychvalská, M. (15%); Mišianiková, Anna (15%): Aplikácia predikčnej karty počas dištančnej formy výučby biológie na gymnáziu. 2021 Brno : ISBN 978-80-210-9876-3 |
O3 | Ganajová, Mária (80%); Sotáková, Ivana (20%): Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Bratislava : ISSN 1336-7242 |
V3 | Babinčáková, Mária; Ganajová, Mária; Bernard Paweł: Introduction of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) to Secondary School Practise: Chemistry Teachers’ Attitudes, Beliefs, and Experiences. London : ISSN 1756-1108 |
V2 | Ganajová, Mária (50%); Sotáková, Ivana (50%): The Opinions of Chemistry Teachers and Chemistry Teaching Students on Systemic Assessment. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní) |
V1 | Szarka, Katarína [Autor, UJSPFKCH, 100%]: Az értékelés háttéraspektusai az oktatásban [textový dokument (print)] [monografia]; Tóth, Péter [Recenzent] ; Horváth, Kinga [Recenzent]. – 1. vyd. – Dunajská Streda (Slovensko) : Grafis Media, 2022. – 66 s. [3,84 AH] [tlačená forma]. – [maďarčina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – ISBN 978-80-974129-0-6 |
V2 | Szarka, Katarína (100%): Exploring Misconceptions in Chemistry Education Through Formative Assessment Tool. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní) |
V2 | Jaruska, Ladislav; Fehér, Zoltán; Árki, Zuzana; Berta, Tünde: The Success of Secondary Grammar School Students in Solving Physics Tasks Depending on the Time Used on Their Solution. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní) |
V2 | Fehér Zoltán; Jaruska Ladislav; Szarka Katarína: Gimnáziumi tanulók körében végzett felmérés fizika feladatainak kiértékelése a megoldásra szánt idő függvényében. Komárno : UJS 2022 (prijatý po recenznom konaní) |
V2 | Maceková, Denisa; Václavková, Monika; Kvet, Marek: DIGILIB: DIGIital LIBrary of e-tools for formative self-assessment. Košice : DidSci+2022 (prijatý po recenznom konaní) |
O2 | Ganajová, Mária; Sotáková, Ivana: Cognitive and metacognitive formative assessment tools for teaching chemistry. Vienna, Austria: IAC-GETL 2022 (prijatý po recenznom konaní) |
V2 | Z. Árki, T. Berta, L. Jaruska (2021). THE TRADITIONAL EVALUATION AND INNOVATIVE ASSESSMENT METHODS IN THE TEACHING OF SCIENCES AND MATHEMATICS, ICERI2021 Proceedings, pp. 7101-7107. doi: 10.21125/iceri.2021.1596 |
V2 | Z. Árki, T. Berta, L. Jaruska (2022). INNOVATIVE ASSESSMENT TOOLS AND THE USE OF THE PROJECT METHOD IN TEACHING SCIENCES AND MATHEMATICS IN PRIMARY SCHOOLS, EDULEARN22 Proceedings, pp. 7872-7879. doi: 10.21125/edulearn.2022.1841 |
Replications
Category Name | Specific name |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Inquiry-Based Science Education as a revision strategy |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Webova aplikácia pre digitálnu knižnicu (od 27 minúty) | Záznam z pracovného stretnutia riešiteľov projektu, na ktorom bola predstavená webová aplikácia pre digitálnu knižnicu. Aktuálne prebieha jej optimalizácia a rozširovanie o nové entity. | https://bbb-scalelite.science.upjs.sk/playback/presentation/2.0/playback.html?meetingId=48770b383ab75a57ae8a29827cc95c1eaad7d5a5-162003628025193383 |
Formatívne hodnotenie vo výučbe chémie | Cieľom webinára je sprístupniť poznatky o kognitívnych a metakognitívnych stratégiách formatívneho hodnotenia. Súčasťou webinára sú ukážky z implementácie vybraných stratégií a nástrojov FH (sebahodnotiaca karta, lístok pri odchode, KWL) do výučby chémie a biológia na 2. stupni ZŠ a SŠ, doplnené o spätnoväzbové informácie ako aj kladné a problémové stránky pri ich implementácii. | https://bbb-scalelite.science.upjs.sk/playback/presentation/2.3/48770b383ab75a57ae8a29827cc95c1eaad7d5a5-1632308993383 |
Metakognitivní strategie ve formativním hodnocení na 2. stupni ZŠ a SŠ | Ganajová, Mária; Sotáková, Ivana; Lešková Andrea Prednáška + workshop v rámci online konferencie Ucime formativne.cz, 12.11.2021, Pedagogická fakulta UK Praha | https://formativne.cz/wp-content/uploads/2021/11/Metakognitivn%C3%AD-strategie-ve-formativn%C3%ADm-hodnocen%C3%AD-na-2.-stupni-a-S%C5%A0-M%C3%A1ria-Ganajov%C3%A1-Ivana-Sot%C3%A1kov%C3%A1-Andrea-Le%C5%A1kov%C3%A1-UPJ%C5%A0-v-Ko%C5%A1iciach.pdf |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).