Rozvoj algoritmického myslenia ťažko zrakovo postihnutých žiakov základnej školy
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Rozvoj algoritmického myslenia ťažko zrakovo postihnutých žiakov základnej školy
Project name (English): Development of algorithmical thinking of basic school pupils with svere visual impairement
Start of project: 2019
End of project: 2021
Condition of project: Ukončený
Project number: 018UK-4/2019
Project leader: doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 8 787,02 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFD | Jašková, Ľ.: Súťaž iBobor – kategória Nevidiaci ZŠ - prvýkrát online. Didinfo 2019 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky. - : 1. vyd. ISBN 978-80-557-1533-9. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. - S. 208-209 |
AFD | Kováčová, N., Jašková, Ľ, Karasová, M. Dva programovacie jazyky priateľské k nevidiacim žiakom nižšieho sekundárneho vzdelávania, Didinfo 2019 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky. - : 1. vyd. ISBN 978-80-557-1533-9. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. - S. 82-87 |
AFC | Jašková, Ľ, Kováčová, N., Karasová, M. Two programming languages friendly to lower secondary blind students, ISSEP 2019. Larnaca, (v tlači) |
AFD | Stankovičová, M. Informatika bez bariér, Didinfo 2019 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky. - : 1. vyd. ISBN 978-80-557-1533-9. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. - S. 125-129 |
AFC | Stankovičová, M. Accessibility of the computer science study for students with visual impairement, ISSEP 2019. Larnaca, (v tlači) |
AFC | Budinská, Lucia (25%); Jašková, Ľudmila (30%); Kováč, Michal (25%); Miková, Karolína (10%); Karasová, Mária (10%): Microworld for learning programming friendly to blind students. 2020 Dublin : ISBN 978-1-911566-09-0 |
AFC | Budinská, Lucia (30%); Jašková, Ľudmila (30%); Kováč, Michal (20%); Miková, Karolína (10%); Karasová, Mária (10%): Microworld for Learning Programming Friendly to Secondary Blind Students. 2020 Liberec : ISBN 978-80-7494-532-8 ISSN 2454-051X |
AFC | JAŠKOVÁ, Ľ., KOSTOVÁ, N. Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students, In: K. Kori and M. Laanpere (Eds.): ISSEP 2020, LNCS 12518, pp. 1–12, Springer Nature Switzerland AG 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-63212-0_1 |
AFD | Jašková, Ľudmila (100%): Súťaž iBobor pre nevidiacich žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania: Vedomosti a zručnosti potrebné na riešenie úlohy ako dôležitý faktor ovplyvňujúci jej obťažnosť. 2021 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-1823-1 ISSN 2454-051X |
Replications
Category Name | Specific name |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Jašková, Ľ., Kaliaková, M. Záverečný projekt z informatiky pre zrakovo postihnutých žiakov ZŠ - skúsenosti s autentickým učením, DidInfo and DidactIG 2017 [elektronický zdroj]. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2017. - ISBN 978-80-557-1216-1. - S. 72-76 |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | JAŠKOVÁ, Ľ., STANKOVIČOVÁ, M. Teaching Materials in Informatics for Lower Secondary School Blind Students In: Dagiene, V., Hellas, A. Informatics in Schools: Focus on Learning Programming - 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science 10696, pp. 37-48, Springer 2017, ISBN 978-3-319-71482-0 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Webové sídlo | Portál o vyučovaní informatiky nevidiacich | http://vin.edu.fmph.uniba.sk/ |
Webové sídlo | Portál o vyučovaní informatiky nevidiacich | http://vin.edu.fmph.uniba.sk/ |
Webové sídlo | Portál o vyučovaní informatiky nevidiacich | http://vin.edu.fmph.uniba.sk/ |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.