Stratégie vo výtvarnej edukácii 2 - kontinuita a rozvoj didaktických kompetencií študentov v študijných programoch PF UMB
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Stratégie vo výtvarnej edukácii 2 - kontinuita a rozvoj didaktických kompetencií študentov v študijných programoch PF UMB
Project name (English): Strategies in Art Education 2 - Continuity and development of didactic competences of students in the study programs of the Faculty of Education UMB
Start of project: 2019
End of project: 2021
Condition of project: Ukončený
Project number: 003UMB-4/2019
Project leader: Mgr. Lenka Lipárová, PhD.
University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Department: Pedagogická fakulta
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 12 242,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFD | Sekcia v zborníku Výtvarná edukácia v premenách času. Zborník z vedeckej konferencie Vzdelávanie pre budúcnosť organizovanej Pedagogickou fakultou UMB v Banskej Bystrici. 2019. V čase podávania ročnej správy v tlači - pdf obsahu v prílohách |
FAI | Valachová, Daniela (50%); Lipárová, Lenka (50%); Bergerová, Xénia (%); Kováčová, Barbora (%); Uhel, Jaroslav (%): zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. |
ACB | Valachová, Daniela (90%); Lipárová, Lenka (10%); Kasáčová, Bronislava (%); Kováčová, Barbora (%): Didaktika výtvarnej edukácie 1. |
ACB | Pondelíková, Renáta (50%); Lipárová, Lenka (50%); Kasáčová, Bronislava (%); Kováčová, Barbora (%): Didaktika výtvarnej edukácie 2. 2018 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-1484-4 |
BCI | Pondelíková, Renáta (100%); Valachová, Daniela (%); Uhel, Jaroslav (%): Plánujeme, realizujeme a hodnotíme procesy výtvarnej výchovy. |
AFD | Lipárová, Lenka (34%); Pondelíková, Renáta (33%); Voštinár, Patrik (33%): E-learning course as a space of a "virtual atelier" in art education. 2020 Denver : ISBN 978-0-7381-2366-0 |
AFD | Lipárová, Lenka (100%): Vzťah výtvarnej a technickej edukácie na počiatočných stupňoch vzdelávania. 2020 Bratislava : ISBN 978-80-223-5011-2 |
AED | Valachová, Daniela (100%): Triáda: umenie − výtvarnosť – prevencia v živote dieťaťa. 2020 Ružomberok : ISBN 978-80-561-0807-9 |
AFD | Borošová Michalcová, Miloslava (50%); Valachová, Daniela (50%): (Ne)tradičné zážitkové učenie sa - výtvarná výchova v prírodovednej expozícii. 2020 Bratislava : ISBN 978-80-223-5011-2 |
FAI | Valachová, Daniela (50%); Lipárová, Lenka (50%); Kováčová, Barbora (%); Uhel, Jaroslav (%); Bergerová, Xénia (%): kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. |
ADF | Pondelíková, Renáta (50%); Lipárová, Lenka (50%): Didaktika výtvarnej edukácie v elektronickom prostredí. Ružomberok : ISSN 1336-2232 |
AAB | Pondelíková, Renáta (100%); Uhel, Jaroslav (%); Rochovská, Ivana (%): Aplikácia grafických programov vo výtvarnej edukácii. |
AFD | Pondelíková, Renáta (100%): Uplatnenie interaktívnych učebných pomôcok vo výtvarnej edukácii. 2020 Bratislava : ISBN 978-80-223-5011-2 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Didaktika výtvarnej edukácie 1 e-learning kurz Katedra výtvarnej kultúry | Integrovaný kurz didaktiky výtvarnej edukácie 1 s praxou pre 1. ročník Mgr. | https://lms.umb.sk/course/index.php?categoryid=180 |
Didaktika výtvarnej edukácie 2 e-learning kurz Katedra výtvarnej kultúry | Integrovaný kurz didaktiky výtvarnej edukácie 2 s praxou pre 1. ročník Mgr. | https://lms.umb.sk/course/index.php?categoryid=180 |
Didaktika výtvarnej edukácie 3 e-learning kurz Katedra výtvarnej kultúry | Integrovaný kurz didaktiky výtvarnej edukácie 3 s výstupovou praxou pre 2. ročník Mgr. | https://lms.umb.sk/course/index.php?categoryid=180 |
Odborná prax z výtvarnej výchovy e-learning kurz Katedra výtvarnej kultúry | Kurz určený študentom učiteľstva výtvarného umenia (VUJ Bc.) a je zameraný na rozvoj praktických skúseností vo oblasti výtvarnej výchovy na predprimárnom a primárnom stupeni. | https://lms.umb.sk/course/index.php?categoryid=180 |
Didaktika výtvarnej edukácie | 3 e-learningové kurzy sú rozpracované a používané v rámci výučby. Integrujú teóriu, úlohy a reflexiu aktuálne prebiehajúcej praxe študentov. V tomto roku pribudnú v nich publikované učebné zdroje. | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=1871 https://lms.umb.sk/course/view.php?id=1936 https://lms.umb.sk/course/view.php?id=1646 pre potreby hodnotenia správy host vstup vyžaduje heslo: recenzent |
Základy výtvarnej edukácie 1 | e-learningový kurz určený študentom predškolskej a elementárnej pedagogiky. Je zameraný na poznanie základných konceptov vo výtvarnej edukácii. Umožňuje študentovi variabilne voliť úlohy tak, aby sa mohol orientovať na zvolený stupeň vzdelávania (MŠ/ZŠ). Počas trvania dištančnej formy výučby boli kurzy prispôsobené aktuálnym potrebám. Vo februári 2021 plánujeme znovu realizovať prieskum medzi študentami o kvalite e-kurzu. | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=1643 pre potreby hodnotenia správy host vstup vyžaduje heslo: recenzent |
Výtvarné aktivity v MŠ/ZŠ | e-learningový kurz určený študentom predškolskej a elementárnej pedagogiky. Umožňuje študentovi variabilne voliť úlohy tak, aby sa mohol orientovať na zvolený stupeň vzdelávania (MŠ/ZŠ). Počas trvania dištančnej formy výučby, boli kurzy prispôsobené aktuálnym potrebám. Realizovali sme medzi študentmi, ktorí už získali hodnotenie nepovinný prieskum. Získali a analyzovali sme 77 hodnotení. Výsledky plánujeme zverejniť. | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=1562 host vstup/heslo: recenzent |
Stratégie vo výtvarnej edukácii | e-learningový kurz určený študentom učiteľstva výtvarného umenia prepája predmet Stratégie v neformálnej výtvarnej edukácii a Odbornú prax z výtvarnej výchovy, je zameraný na rozvoj praktických skúseností v oblasti výtvarnej výchovy na predprimárnom a primárnom stupeni a v oblasti neformálneho vzdelávania. Elektronické prostredie kurzu predstavuje organizačnú podporu počas dvoch semestrov (LS v 2. ročníku a ZS v 3. ročníku) | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=1872 host vstup/heslo: recenzent |
Interaktívne učebné pomôcky | e-learningový kurz ako podpora voliteľného predmetu v ponuke PF UMB. Obsahuje témy: Materiálne didaktické prostriedky, Myšlienková mapa, Pexeso, Puzzle, Uhádni!, Interaktívna tabuľa, Kontajner, Magický tunel, Magická lupa, Magický box, Lapbook, Scenár vyučovacej jednotky. V letnom semestri 2020 absolvovalo 27 študentov. | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3222 host vstup/heslo: recenzent |
Detský tábor v praxi | e-learningový kurz ako podpora voliteľného predmetu Detský tábor v praxi v ponuke PF UMB. Obsahuje témy: Úvod kurzu, Dramaturgia tábora, Zoznamovacie aktivity, Výtvarné a tvorivé aktivity, Prírodovedné a bádateľské aktivity, Hudobné a dramatické aktivity, Pohybové a športové aktivity, Záver. V letnom semestri 2020 absolvovalo 26 študentov, v zimnom semestri vzhľadom na zrušenie akcie Detský plenér 2020 – týždenný denný tábor pre deti predškolského a mladšieho školského veku nebol predmet otvorený. | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3131 host vstup/heslo: recenzent |
Základy výtvarnej edukácie 1 | E-learningový kurz určený študentom predškolskej a elementárnej pedagogiky. Je zameraný na poznanie základných konceptov vo výtvarnej edukácii. Umožňuje študentovi variabilne voliť úlohy tak, aby sa mohol orientovať na zvolený stupeň vzdelávania (MŠ/ZŠ). Počas trvania dištančnej formy výučby boli kurzy prispôsobené aktuálnym potrebám. V januári 2022 plánujeme zopakovať prieskum medzi študentami o kvalite e-kurzu. (315 účastníkov za 3 roky) | https://lms.umb.sk/enrol/index.php?id=1643 |
Výtvarné aktivity v MŠ/ ZŠ | E-learningový kurz určený študentom predškolskej a elementárnej pedagogiky. Počas trvania dištančnej formy výučby, boli kurzy prispôsobené aktuálnym potrebám. Realizovali sme medzi študentmi, ktorí už získali hodnotenie prieskum. Získali a analyzovali sme 77 hodnotení. (315 účastníkov za 3 roky) | https://lms.umb.sk/enrol/index.php?id=1562 |
Stratégie vo výtvarnej edukácii | E-learningový kurz určený študentom učiteľstva výtvarného umenia prepája predmet Stratégie v neformálnej výtvarnej edukácii a Odbornú prax z výtvarnej výchovy, je zameraný na rozvoj praktických skúseností v oblasti výtvarnej výchovy na predprimárnom a primárnom stupeni a v oblasti neformálneho vzdelávania. Elektronické prostredie kurzu predstavuje organizačnú podporu počas dvoch semestrov. (13 účastníkov za 2 roky) | https://lms.umb.sk/enrol/index.php?id=1872 |
Didaktika výtvarnej edukácie 1 | Integrovaný e-learningový kurz didaktiky výtvarnej edukácie 1 s praxou pre 1. ročník Mgr. | https://lms.umb.sk/enrol/index.php?id=1871 |
Didaktika výtvarnej edukácie 2 | Integrovaný e-learningový kurz didaktiky výtvarnej edukácie 2 s praxou pre 1. ročník Mgr. | https://lms.umb.sk/enrol/index.php?id=1936 |
Didaktika výtvarnej edukácie 3 | Integrovaný e-learningový kurz didaktiky výtvarnej edukácie 2 s výstupovou praxou pre 2. ročník Mgr. | https://lms.umb.sk/enrol/index.php?id=1646 |
Detský tábor v praxi | Integrovaný e-learningový kurz pre 2 voliteľné predmety, určený pre študentov, ktorí sa chcú prakticky pripravovať na pedagogickú prácu s deťmi aj v rámci neformálnych podujatí. Po úspešnom ukončení predmetu je študent schopný naplánovať, projektovať aktivity - detský tábor s implementovaním rozmanitých činností zodpovedajúcich rozmanitým cieľovým skupinám. (55 účastníkov) hosťovský prístup / heslo: recenzent | https://lms.umb.sk/enrol/index.php?id=3131 |
Interaktívne učebné pomôcky | E-learningový kurz ako podpora voliteľného predmetu v ponuke PF UMB. Obsahuje témy: Materiálne didaktické prostriedky, Myšlienková mapa, Pexeso, Puzzle, Uhádni!, Interaktívna tabuľa, Kontajner, Magický tunel, Magická lupa, Magický box, Lapbook, Scenár vyučovacej jednotky. | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3222 |
Detský letný plenér 2021 PF UMB | Denný tábor Detský plenér zaznamenal pozitívny ohlas z radov rodičov. Organizačný tím Detského plenéra bol obohatený o spoluprácu s inými katedrami a akcia sa presunula pod gesciu PF UMB. Bol vytvorený krátky dokumentačný film dostupný na YouTube a jeho krátka verzia na Facebook, ktoré poslúžili na propagovanie voliteľného predmetu. Vznikla tiež jeho anglická verzia určená pre partnerov z USA. Podarilo sa nadviazať perspektívne sa javiacu spoluprácu prostredníctvom prodekanky pre medzinárodnú spoluprácu, vzťahy s verejnosťou a tretie poslanie doc. PhDr. Alžbetou Brozmanovou Gregorovou, PhD. V roku 2021 sa nepodarilo uskutočniť plánované zapojenie študentov z Ameriky. | https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/fotogaleria/rok-2019/dokument-o-detskom-pleneri-na-pfumb-2019.html https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/fotogaleria/rok-2021/detsky-plener-2021.html |
Článok v univerzitnom spravodaji Detský plenér 2021 | L. Lipárová: Detský plenér 2021 s využitím stratégie service-learning. Spravodajca Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. ISSN 1339-6749. Roč. 27, č. 3 (september) (2021), s. 26-27 | https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/casopis/spravodajca-umb/2021-2022/ |
Detský Plenér 2019 | Fotodokumentácia z denného tábora na PF UMB 2019 | https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/fotogaleria/rok-2019/detsky-plener-2019.html |
Detský Plenér 2019 | Dokument o Detskom Plenéri na PF UMB 2019 | https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/fotogaleria/rok-2019/dokument-o-detskom-pleneri-na-pfumb-2019.html |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).