Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia – súbor metodických materiálov
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia – súbor metodických materiálov
Project name (English): Supporting narrative competence in the Slovak language for children from marginalized language environment - a set of teaching materials
Start of project: 2017
End of project: 2019
Condition of project: Ukončený
Project number: 060UK-4/2017
Project leader: doc. Mgr. Zlatica Zacharová, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Pedagogická fakulta
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 14 668,95 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AAB | Jursová Zacharová, Zlatica (100%); Farkašová, Eva (%); Brozmanová, Elena (%); Taeschner, Traute (%); Hudecová, Monika (%): Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia. |
AAB | Jursová Zacharová, Zlatica (50%); Lemešová, Miroslava (15%); Miškolci, Jozef (15%); Cabanová, Katarína (5%); Horváthová, Ľubica (10%); Sokolová, Lenka (5%); Lukšík, Ivan (%); Bosá, Monika (%); Brozmanová, Elena (%): Postoje, inklúzia a predsudky v slovenských školách. |
AAA | Sokolová, Lenka (60%); Lemešová, Miroslava (20%); Jursová Zacharová, Zlatica (20%); Taeschner, Traute (%); Groma, Marian (%); Miškolci, Jozef (%): professional motivation, personality characteristics and professional vision of pre-service teachers at the transition into practice. |
AFD | Ružičková, Daniela (70%); Jursová Zacharová, Zlatica (30%): Measuring cognitive abilities in pre-school children. 2019 Bratislava : ISBN 978-80-223-4762-4 |
AFD | Slováková, Ivana (70%); Jursová Zacharová, Zlatica (30%): Implicit and explicit components of prejudice of the majority society towards cultural otherness. 2019 Bratislava : ISBN 978-80-223-4762-4 |
AFC | Jursová Zacharová, Zlatica (100%): Digital support of developing narrative competence among children from excluded rural communities in Slovakia. 2019 Bucuresti : ISSN 2343-7669 |
BEF | Jursová Zacharová, Zlatica (20%); Sokolová, Lenka (20%); Lemešová, Miroslava (20%); Cabanová, Katarína (20%); Horváthová, Ľubica (20%): Učíme sa spolu... Naratívny formát ako prostriedok na zlepšovanie školskej úspešnosti detí zo sociálne znevýhodneného prostredia. 2019 Bratislava : ISBN 978-80-89698-26-4 |
AFD | Jursová Zacharová, Zlatica (50%); Horváthová, Ľubica (50%): Supporting narrative competence in the Slovak language for children from marginalized language environment. 2018 Bratislava : ISBN 978-80-223-4600-9 |
AFD | Jursová Zacharová, Zlatica (50%); Červenická, Mária (50%): Developing narrative competencies in Slovak language of children from socially disadvantaged environment by method of narrative format. 2018 Bratislava : ISBN 978-80-223-4600-9 |
AFD | Jursová Zacharová, Zlatica (100%): Inovatívny prístup k didaktike vyučovania slovenského jazyka ako cudzieho jazyka. 2018 Nitra : ISBN 978-80-558-1277-9 |
AFC | Jursová Zacharová, Zlatica (50%); Harvanová, Silvia (50%): Options of developing narrative competencies of children. 2018 Olomouc : ISBN 978-80-244-5339-2 |
AFL | Jursová Zacharová, Zlatica (40%); Riedl, Barbora (40%); Cabanová, Katarína (20%): poster. 2019 Bratislava : |
BFA | Jursová Zacharová, Zlatica (100%): Literacy and language competencies among children from excluded rural communities in Slovakia. 2019 Solún : |
BFA | Jursová Zacharová, Zlatica (50%); Lemešová, Miroslava (30%); Cabanová, Katarína (20%): I want to know more! Teachers' attitudes to diversity in ECEC. 2019 Solún : |
AFD | Krištofová, Zuzana (20%); Jursová Zacharová, Zlatica (80%); Šramová, Blandína (0%); Groma, Marian (0%): Rozvoj vizuálnej a sluchovej diferenciácie u detí zo sociálne znevýhodneného prostredia pomocou metódy Sfumato. 2017 Bratislava : Univerzita Komenského, 2017. ISBN 978-80-223-4460-9 |
AFH | Jursová Zacharová, Zlatica (100%); Bockaničová, Katarína (0%); Cimermanová, Ivana (0%): Translanguaging a jeho aplikácia v škole. 2017 Nitra : SlovakEdu, 2017. ISBN 978-80-89864-05-8 |
AFD | Kolcunová, Anna (20%); Jursová Zacharová, Zlatica (80%); Šramová, Blandína (0%); Groma, Marian (0%): Rozvoj naratívnych kompetencií u detí zo sociálne znevýhodneného prostredia pomocou príbehov a rozprávania. 2017 Bratislava : Univerzita Komenského, 2017. ISBN 978-80-223-4460-9 |
ADF | Sokolová, Lenka (50%); Andreánska, Viera (50%): Diversity in the classroom as perceived by pre-service teachers. Bratislava : ISSN 0555-5574 |
ADM | Sokolová, Lenka (50%); Šuplatová, Angela (50%): Nerimas užsienio kalbos pamokose. Vilnius : ISSN 2029-0551 |
AFG | Jursová Zacharová, Zlatica (50%); Sokolová, Lenka (50%): Classroom diversity and teachers` professional needs. 2018 Birmingham : ISBN 978-615-80226-6-8 |
ABC | Zlatica Jursová Zacharová, Miroslava Lemešová, Lenka Sokolová, Marian Groma. Perception of children’s language diversity and their acceptance among teachers in Slovakia: Research findings, In: Jones, I. & Lin, M. (eds.). Critical Issues in Early Childhood Teacher Education: Vol 2 International Perspectives. Information Age Publishing. ISBN 978-1-64113-741-6 https://www.infoagepub.com/products/Critical-Issues-in-Early-Childhood-Teacher-Education-vol-2 |
ADF | Jursová Zacharová, Zlatica (100%): Multilingual approach in education. Bratislava : ISSN 2585-8424 |
Artistic outputs
Category code | Specific output, name |
---|---|
YXX | 10 prerozprávaných príbehov na CD nosiči |
YYY | 10 metodických videozáznamov príbehov pre realizáciu v školskej triede na DVD nosiči |
XYY | 6 pesničiek k príbehom na CD nosiči |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Učíme sa spolu | webová stránka projektu pre verejnosť | https://www.havava.eu/1042?t=KEGA---Narativne-kompetencie-v-slovenskom-jazyku |
Stránka pre učiteľov | uzatvorená časť pre učiteľov s kompletnými metodickými materiálmi | https://www.havava.eu/1052?t=Slovencina-pre-deti---ucitelska-cast |
Učíme sa spolu | FB stránka projektu | https://www.facebook.com/ucimesaSpolu/?ref=bookmarks |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.