Ekológia človeka

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Ekológia človeka

Project name (English): Human ecology

Start of project: 2017

End of project: 2019

Condition of project: Ukončený

Project number: 001PU-4/2017

Project leader: doc. Mgr. Martin Hromada, PhD.

University: Prešovská univerzita v Prešove

Department: Fakulta humanitných a prírodných vied

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 15 097,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ADC Prokop, Pavol (34%); Fančovičová, Jana (33%); Kučerová, Agnesa (33%): Aposematic colouration does not explain fear of snakes in humans. ISSN 1439-5444
ADC Prokop, Pavol (50%); Fančovičová, Jana (50%): Animals in Dangerous Postures Enhance Learning, but Decrease Willingness to Protect Animals. 2017 Ankara : iSER Publications, ISSN 1305-8223
ADC Prokop, Pavol (100%): Natural Selection Influences the Reactions of Children to Potentially Dangerous Animals. London : ISSN 1305-8223
ADM Šaffa, Gabriel (40%); Kubicka, Anna Maria (18%); Hromada, Martin (40%); Kramer, Karen Leslie (2%): Is the timing of menarche correlated with mortality and fertility rates?. San Francisco : ISSN 1932-6203
ADC Prokop, P., Zvaríková, M., Zvarík, M., Fedor, P., (2020): Cues of pregnancy decrease female physical attractiveness for males Current Psychology. 39: 1-8.
ADC Prokop, P., Švancárová, J., (2020): Wearing high heels as female mating strategy. Personality and Individual Differences. 152: 109558
AEC Ferencová, Janka (34%); Kosturková, Martina (33%); Hromada, Martin (33%): Hodnotenie ako integrálna súčasť učenia (sa) a rozvíjania kľúčových kompetencií žiakov. 2018 Ostrava : ISBN 978-80-7599-025-9
ADE Prokop, Pavol (25%); Onyishi, Ike E. (25%); Okafor, Chiedozie O (25%); Pham, Michael N. (25%): Preliminary evidence for existence of oral sex in the rural Igbo community in Southeast Nigeria. 2017 Vienna : International Society for Human Ethology, ISSN 2224-4476
AFL Hromada, Martin (60%); Ferencová, Janka (20%); Kosturková, Martina (20%); Frk, Vladimír (0%); Orosová, Renáta (0%): Je človek pedagogický ľudoop?. 2017 Prešov : Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie FHPV PU v Prešove, 2017. ISBN 978-80-555-1972-2
AFH Ferencová,J., Hromada, M., & Kosturková, M. (2018). Inovatívna pedagogika alebo vyučovanie podporujúce učenie sa. In: Orosová, R. et al. (Eds.), Výchova a vzdelávanie 2018: Pedagóg 21. storočia a jeho perspektívy v edukačnej praxi. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie 12. september 2018. s. 26-27. Košice: UPJŠ. ISBN ISBN 978-80-8152-638-1.
AFG Šaffa, G., Duda, P., Kubicka, A.M., Nelson, E., Hromada, M. (2017): Does digit ratio predict bacular and penile length in primates? Bryja J., Horsák M., Horsáková V., Řehák Z. & Zukal J. (Eds.): Zoologické dny Brno 2017. Sborník abstraktu z konference 9.-10. února 2017, s. 196. ISBN 978-80-87189-21-4. (poster)
BFA Šaffa, Gabriel (50%); Hromada, Martin (50%): What was the key innovation allowing for the evolution of hominin-honeyguide mutualism?. 2017 Birmingham : University of Birmingham, 2017.
AFG Šaffa, G., Menéndez L. (2017): Spatial and Demographic Patterns of 15N and 13C Variation in Late Holocene Human Samples from Central-West Argentina. 7th Annual ESHE Meeting – 21-23 September, 2017 – Leiden, Netherlands, p. 167. ISSN 2195-0776. (poster)
AFG Hromada, Martin (50%); Šaffa, Gabriel (30%); Mikula, Peter (5%); Duda, Pavel (5%); Scheiffele, Sebastian (5%); Henry, Amanda (5%): A taste for honey: On the co-evolution of pyrophilic primates, honeyguides and honeybees. 2017 ISSN 2195-0784
BFA Šaffa, Gabriel (50%); Hromada, Martin (50%): What was the key innovation allowing for the evolution of hominin-honeyguide mutualism?. 2017 Birmingham : University of Birmingham, 2017.
AFE Hromada, Martin (100%): Real Prometheus - who guided humans to master the fire?. 2017 Poznaň : Wydawnictwo Kontekst, 2017. ISBN 978-83-65275-40-0

Replications

Category Name Specific name
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J., Kučerová, A. (2018): Aposematic colouration does not explain fear of snakes in humans. Journal of Ethology, 36(1): 35–41.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J., Kučerová, A. (2018): Aposematic colouration does not explain fear of snakes in humans. Journal of Ethology, 36(1): 35–41.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Prokop, P., Fančovičová, J., Kučerová, A. (2018): Aposematic colouration does not explain fear of snakes in humans. Journal of Ethology, 36(1): 35–41.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J. (2017): Animals in dangerous postures enhance learning, but decrease willingness to protect animals. In Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(9): 6069–6077
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J. (2017): Animals in dangerous postures enhance learning, but decrease willingness to protect animals. In Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(9): 6069–6077
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J. (2017): Animals in dangerous postures enhance learning, but decrease willingness to protect animals. In Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(9): 6069–6077
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J. (2017): Animals in dangerous postures enhance learning, but decrease willingness to protect animals. In Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(9): 6069–6077
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J. (2017): Animals in dangerous postures enhance learning, but decrease willingness to protect animals. In Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(9): 6069–6077

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter