Rozvoj poznávacích operácií žiakov prostredníctvom experimentálnych aktivít vo výučbe školskej fyziky a ďalších prírodovedných predmetov
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Rozvoj poznávacích operácií žiakov prostredníctvom experimentálnych aktivít vo výučbe školskej fyziky a ďalších prírodovedných predmetov
Project name (English): Development of pupils’ cognitive operations through experimental activities in teaching school physics and other science subjects
Start of project: 2016
End of project: 2018
Condition of project: Ukončený
Project number: 049UMB-4/2016
Project leader: prof. RNDr. Stanislav Holec, PhD.
University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Department: Fakulta prírodných vied
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 13 806,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
BDF | Spodniaková Pfefferová, Miriam (25%); Holec, Stanislav (25%); Raganová, Janka (25%); Hruška, Martin (25%): Možnosti využitia bádateľských aktivít vo výučbe prírodovedných predmetov. 2016 Trnava : Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. ISSN 1338-1024 |
AFC | Hruška, Martin (60%); Holec, Stanislav (20%); Spodniaková Pfefferová, Miriam (20%): The use of school spectrometer within the inquiry based activities. 2016 Ostrava : University of Ostrava, Pedagogical faculty, 2016. ISBN 978-80-7464-850-2 |
AFB | Holec, Stanislav (50%); Spodniaková Pfefferová, Miriam (50%): Transfer of new knowledge into content and teaching methods of school physics. 2016 Melville : American Institute of Physics, AIP Publishing, 2016. ISBN 978-0-7354-1472-3 |
AFD | Spodniaková Pfefferová, Miriam (30%); Raganová, Janka (30%); Hruška, Martin (20%); Holec, Stanislav (20%): Theory versus practice at implementation of inquiry-based approaches into physics education. 2016 Melville : American Institute of Physics, AIP Publishing, 2016. ISBN 978-0-7354-1472-3 |
AFD | Michal, Pavol (50%); Barto, Peter (50%): Špecifiká Pliešovskej kotliny. 2016 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2016. ISSN 1337-9453 |
AFD | Pivarči, Tomáš (60%); Raganová, Janka (40%): Development of life skills through physics content. 2016 Melville : American Institute of Physics, AIP Publishing, 2016. ISBN 978-0-7354-1472-3 |
AFD | Gáperová, Svetlana (25%); Kružlíková, Michaela (25%); Gáper, Ján (25%); Gašparcová, Terézia (25%): Atakcia drevín drevorozkladajúcimi trúdnikmi v sídlach Tekova. 2016 Vieska nad Žitavou : Arborétum Mlyňany SAV, 2016. ISBN 978-80-89408-26-9 |
AFD | Miková, Monika (50%); Gáperová, Svetlana (50%): Rozmanitosť plodov domácich a cudzokrajných semenných rastlín. 2016 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2016. ISBN 978-80-557-1127-0 |
AFD | Turok-Meceňo, Michal (50%); Gáperová, Svetlana (50%): Trichómy na listoch Pelargonium zonale po pôsobení žiarenia červenej a modrej vlnovej dĺžky. 2016 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2016. ISBN 978-80-557-1127-0 |
AFD | Raganová, Janka (40%); Spodniaková Pfefferová, Miriam (40%); Hruška, Martin (10%); Holec, Stanislav (10%): Engineering careers education opportunities at inquiry-based activities in school science. 2017 Žilina : Žilinská univerzita, 2017. ISBN 978-80-554-1322-8 |
AFD | Gašparcová, Terézia (40%); Gáper, Ján (30%); Gáperová, Svetlana (30%): Väzba lesklokôroviek na druhy drevín na Slovensku. 2017 Zvolen : Národné lesnícke centrum, 2017. ISBN 978-80-8093-231-2 |
AFD | Pivarči, Tomáš (100%): Svet hore nohami v neformálnom a formálnom vzdelávaní. 2017 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2017. ISBN 978-80-558-1174-1 |
AFD | Raganová, Janka (50%); Spodniaková Pfefferová, Miriam (30%); Hruška, Martin (10%); Holec, Stanislav (10%): Development of student attitudes towards physics through inquiry-based activities. 2017 Prešov : Prešov University, 2017. ISBN 978-80-89855-04-9 |
BDF | Pivarči, Tomáš (70%); Raganová, Janka (30%): Neformálne aktívne vzdelávanie. 2017 Bratislava : Nezisková organizácia Dobrá škola, 2017. ISSN 1338-0338 |
BDE | Raganová, Janka (50%); Pivarči, Tomáš (50%): Rozvíjanie fyzikálneho poznania prostredníctvom podujatí neformálneho vzdelávania. 2017 Praha : PROMETHEUS, 2017. ISSN 1210-1761 |
AFC | Raganová, Janka (40%); Holec, Stanislav (10%); Hruška, Martin (25%); Spodniaková Pfefferová, Miriam (25%): The application of cross-curricular links between science subjects through inquiry-based activities. 2017 Madrid : International association of technology, education and development (IATED), 2017. ISBN 978-84-697-6957-7 |
AFC | Raganová, Janka (40%); Holec, Stanislav (10%); Hruška, Martin (20%); Spodniaková Pfefferová, Miriam (30%): Chain reaction approach to in-service teacher training in inquiry-based instructions in science subjects. 2017 Madrid : International association of technology, education and development (IATED), 2017. ISBN 978-84-697-6957-7 |
AFC | Pivarči, T., Raganová, J. A study of an implementation of inquiry approaches at physics lessons in Slovakia. In: ICERI 2018 : 11th international conference of education, research and innovation, 12.-14.11.2018, Seville : conference proceedings [elektronický zdroj]. - 1. vyd. - Valencia : International association of technology, education and development (IATED), 2018. - ISBN 978-84-09-05948-5. - ISSN 2340-1095. - online, pp. 4138-4145 |
AFD | Gáperová, S., Turok - Meceňo, M., Gáper, J. Príklad dlhodobej bádateľskej aktivity zo štruktúrnej botaniky. In : In Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe : zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie, Nitra, 13. - 14. 11. 2017 / rec. Jarmila Kmeťová, Jana Bírová, Juraj Komora. - 1. vyd. - Nitra : Pedagogická fakulta UKF v Nitre, 2018. - ISBN 978-80-558-1277-9. - S. 132-140. |
AFD | Gáperová, S., Maruškinová, M., Gáper, J., Beck, T.: Praktické aktivity z mykológie, s využitím metód molekulovej biológie, pre talentovaných žiakov gymnázií. In Inovatívne trendy v odborových didaktikách. Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia vo vyučovaní. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 21.11.2018 na UKF v Nitre. (V TLAČI) |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Kurz kontinuálneho vzdelávania | E-learningová podpora kurzu kontinuálneho vzdelávania Implementácia bádateľských aktivít do vyučovacieho procesu. | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=1916 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.