Vládne štipendiá Slovenskej republiky pre akademický rok 2018/19
Celkovo 109 mladých ľudí (48 študentov pochádzajúcich zo 16
rozvojových krajín a 61 krajanov) zavíta od budúceho akademického roka
na Slovensko, aby sa vďaka poskytnutému vládnemu štipendiu mohli stať
študentmi slovenských vysokých škôl. Nastúpia na štúdium vo všetkých
troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania.
V prípade rozvojových krajín pôjde o študentov pochádzajúcich
z Afganistanu, Albánska, Libanonu, Palestíny, Jordánska, Kene, ale aj
Bieloruska či Ukrajiny. Na Slovensku budú študovať najmä všeobecné
lekárstvo a technické odbory zamerané na telekomunikácie, stavebníctvo,
počítačové inžinierstvo, architektúru či urbanizmus. Záujem však
prejavili aj o štúdium ekonómie a manažmentu. Väčšina z nich absolvuje
ešte pred nástupom na vysokú školu jednoročnú jazykovú a odbornú
prípravu, ktorá je súčasťou vládneho štipendia.
V prípade poskytnutia vládneho štipendia pre krajanov bolo
z celkového počtu 70 štipendijných miest udelených 61 štipendií, pričom
najviac uchádzačov príde na Slovensko zo Srbska (40). Nasleduje
Chorvátsko a Rumunsko (po 6 uchádzačov), ako aj Ukrajina (5). Tri
štipendiá boli udelené študentom z Maďarska a jedno žiadateľovi
z Poľska. Najväčší záujem prejavili o štúdium pedagogických, humanitných
a spoločenských vied, ale aj o štúdium učiteľstva, manažmentu,
informatiky, architektúry a staviteľstva či poľnohospodárstva.
Pre uchádzačov z krajanského prostredia ponúka rezort školstva na
svoje náklady aj účasť na letnom 3-týždňovom kurze slovenského jazyka
a odbornej prípravy. Tento kurz organizačne zabezpečuje Centrum ďalšieho
vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave.
Latest news
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní