Národný štipendijný program otvára brány univerzít
Celkovo 142 študentov, doktorandov a vysokoškolských pedagógov
zo Slovenska i zahraničia získalo na akademický rok 2012/13 štipendium z
Národného štipendijného programu. Cieľom programu je podpora mobility v
oblasti vysokoškolského vzdelávania a výskumu.
Na
možnosť získať štipendium pre štúdium v zahraničí zareagovalo celkovo 86
študentov magisterského štúdia a 123 doktorandov z našich vysokých
škôl, ktorí mali záujem študovať v 35 krajinách sveta. Výberová komisia
napokon schválila udelenie štipendií v celkovej sume 287 995 eur pre
19 študentov a 51 doktorandov do 21 štátov Európy, Ázie, Ameriky i
Austrálie.
Záujem absolvovať na Slovensku časť štúdia alebo
pracovný pobyt prejavilo záujem 187 uchádzačov. Najviac žiadostí
evidujeme z Ukrajiny, Egypta a Ruskej Federácie. Celkovo sa o štipendium
uchádzali občania 30 krajín z celého sveta. Najžiadanejšími
inštitúciami boli Slovenská akadémia vied (36 uchádzačov), Slovenská
poľnohospodárska univerzita v Nitre (26) a Univerzita Komenského v
Bratislave (25). Podľa ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR
Dušana Čaploviča je tento štúdijný program ambicióznou ponukou, ktorá so
sebou prináša cenné skúsenosti s výrazným medzinárodným rozmerom.
Výberová komisia napokon schválila štipendium pre 72 žiadateľov z 22
krajín v celkovej sume 255 145 eur. Ide o 9 študentov magisterského
štúdia, 16 doktorandov a 47 vysokoškolských pedagógov, vedeckých a
umeleckých pracovníkov. Viac informácií, vrátane zoznamu úspešných
žiadateľov, nájdete na stránke Národného štipendijného programu - www.stipendia.sk.
Národný štipendijný program gestoruje rezort školstva. Termín na podávanie žadostí bol 30. apríl 2012.
Latest news
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní