Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR začalo periodické hodnotenie výskumnej, vývojovej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti vysokých škôl a Slovenskej akadémie vied
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR začalo periodické hodnotenie vedeckej a výskumnej tvorivej činnosti vysokých škôl a Slovenskej akadémie vied. Ide o podrobné obsahové hodnotenie tvorivých výstupov, napríklad publikácií či umeleckej tvorby. Tvorivá činnosť bude hodnotená špičkovými expertmi z celého sveta. Cieľom tohto hodnotenia je kvalitatívne ohodnotenie tvorivej činnosti slovenských vysokých škôl a verejných výskumných inštitúcií (Slovenskej akadémie vied).
Tvorivé výstupy vysokých škôl a SAV budú hodnotené komisiou, ktorá je zložená z 165 expertov - hodnotiteľov z 19 krajín sveta. Hodnotené výstupy sú rozdelené do 28 oblastí výskumu. Výsledkom hodnotenia bude profil kvality pre každú z oblastí výskumu.
„Dané periodické hodnotenie tvorivých výstupov je v tejto podobe pilotným projektom. V súčasnosti sú predmetom hodnotenia len výstupy tvorivej činnosti, ako napríklad vedecké publikácie či umelecké diela. V budúcnosti je naplánované hodnotenie aj ďalších aspektov akými sú napríklad spoločenský dopad alebo aj výskumné prostredie,“ hovorí štátny tajomník Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Ľudovít Paulis.
Periodické hodnotenie výskumnej, vývojovej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti sa bude vykonávať raz za 6 rokov.
Periodické hodnotenie výskumnej, vývojovej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti vysokých škôl sa uskutočňuje na základe kritérií a metodiky na ich vyhodnotenie, ktoré vydáva ministerstvo školstva. Upravuje ho § 26aa 172/2005 Z. z. o organizácii štátnej podpory výskumu a vývoja.
Latest news
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní