Mimoparlamentná SMK vnáša do vzdelávania politiku
Návrh na zmenu začlenenia
Univerzity J. Selyeho v Komárne medzi vysoké školy je výsledkom
komplexnej akreditácie, ktorá bola zrealizovaná ešte v roku 2009. Nakoľko ide o verejnú vysokú školu, tá má zo zákona jeden rok na prijatie opatrení na odstránenie nedostatkov.
Je zarážajúce, ako mimoparlamentná Strana maďarskej koalície odpútava
pozornosť od nečinnosti vedenia univerzity, neustále hľadá nepriateľa
a umelo vytvára napätie. Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR
Dušan Čaplovič odmieta slová podpredsedu SMK Lászlóa Szigetiho, podľa
ktorého ide o porušenie status quo vo vzťahu k národnostným menšinám.
Minister školstva zdôrazňuje, že zachovanie existujúceho stavu nemôže
byť ochranný plášť nad univerzitným pracoviskom, ktoré malo rok na
prijatie opatrení na odstránenie nedostatkov a túto šancu nevyužilo.
Podľa Dušana Čaploviča by mal podpredseda SMK ako bývalý minister
školstva mať dostatok vedomostí o komplexnej akreditácii a jej zákonnom
postupe vo vzťahu ku každej vysokoškolskej ustanovizni, na ktoré sa
vzťahujú práva a rovnako aj povinnosti. Univerzita J. Selyeho v Komárne
svoje právo nevyužila a nepristúpila k odstráneniu nedostatkov.
Namiesto toho asi očakávala, že minister Dušan Čaplovič bude nečinný ako
jeho predchodcovia, ktorí rozhodnutie Akreditačnej komisie v rozpore so
zákonom nepredložili vláde ani Národnej rade Slovenskej republiky.
Okrem toho pripomíname, že rozhodnutie platí rovnako aj pre Trenčiansku
univerzitu Alexandra Dubčeka v Trenčíne a Akadémiu Policajného zboru
v Bratislave, čo znamená, že vysokoškolské ustanovizne sú hodnotené
rovnakým metrom a porovnávané rovnakými kritériami.
Michal Kaliňák
hovorca ministra
Latest news
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní