Verejná správa
Absolvent 2. stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom programe Verejná správa je:
- nositeľom najnovších poznatkov z ekonomiky a manažmentu, primeraných komunikačných a kooperujúcich zručností,
- schopný prijímať kvalifikované rozhodnutia v operatívnom, taktickom a strategickom manažmente,
- schopný uplatňovať tvorivé prístupy pri využívaní poznatkovej ekonomiky, formulovaní dlhodobých zámerov a koncepcií.
Absolvent 2. stupňa vysokoškolského štúdia študijného programu Verejnej správy získa vedomosti a zručnosti v oblasti verejnej správy, ktoré mu umožnia riadne a efektívne vykonávať požadované pracovné úkony, riešiť problémy a prijímať rozhodnutia, spolupracovať s predstaviteľmi iných zložiek verejného sektora, participovať na príprave politik, koncepcií, stratégií a normatívnych právnych aktoch, analyzovať efektívnosť verejnej politiky na národnej, regionálnej i miestnej úrovni, aktívne a kvalifikovane sa podieľať na reforme a modernizácii verejnej správy (štátnej správy, územnej samosprávy a verejnoprávnych inštitúcií). Absolvent študijného programu Verejná správa je kompetentný vykonávať prácu profesionálneho manažéra v oblasti verejného sektora, odborného pracovníka v oblasti verejnej správy či štátneho radcu.
Absolvent 2. stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom programe Verejná správa dokáže:
- definovať systémovú štruktúru a vnútorné organizačné vzťahy orgánov verejnej správy,
- definovať vzťahy, štruktúru, pôsobnosť a obsah výkonnej a nariaďovanej činnosti a orgánov verejnej správy,
- charakterizovať právne predpisy viažuce sa k rozpočtu verejnej správy, opísať obsah štátneho rozpočtu a jeho členenie,
- definovať podmienky použitia prostriedkov štátneho rozpočtu, charakterizovať verejné prostriedky, charakterizovať rozpočtové a príspevkové organizácie, ich práva a povinnosti, charakterizovať finančné vzťahy štátu k rozpočtom obcí a rozpočtom vyšších územných celkov, charakterizovať príjmy a výdavky, zostavovanie a členenie rozpočtu obce a rozpočtu vyššieho územného celku v súlade s právnymi predpismi, vysvetliť možnosti a postupy pri zmenách rozpočtu a rozpočtové opatrenia v územnej samospráve,
- definovať preskúmavanie rozhodnutia a postupu správnych orgánov súdmi v súlade s Občianskym súdnym poriadkami správy,
- definovať odbornú terminológiu z pracovnoprávnych vzťahov a popísať právne normy, predpisy a základné ustanovenia pracovného práva, definovať hodnotiace a motivačné systémy zamestnancov,
- definovať zdravotnú politiku v podmienkach SR,
- identifikovať a charakterizovať legislatívu a právne normy upravujúce pôsobnosť územnej samosprávy,
- vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru,
- definovať sektorovú štruktúru národného hospodárstva,
- definovať ekonomický (finančný) manažment a kontroling, popísať právne predpisy, príslušnú dokumentáciu, metódy používanú pri kontrolingu,
- definovať príslušné ustanovenia stavebného zákona týkajúce sa investičnej činnosti, špecifikovať investičný zámer a popísať postup verejného obstarávania pri investičnej akcii,
- charakterizovať všeobecné základy ekonomiky a hospodárenia,
- charakterizovať samosprávne kompetencie obce, charakterizovať orgány obce, ich kompetencie a fungovanie, charakterizovať finančné hospodárenie obce a jej rozpočtových a príspevkových organizácií, charakterizovať úlohy, postavenie a podmienky voľby hlavného kontrolóra, opísať spôsob a postup vykonania kontroly sťažností a podnetov občanov, dodržiavanie všeobecne záväzných nariadení obce, interných predpisov a plnení uznesení obecného zastupiteľstva,
- identifikovať a charakterizovať právne predpisy upravujúce oblasť pracovného práva, definovať legislatívne podmienky prijatia do štátnej a verejnej služby a obsadzovanie štátnozamestnaneckých a pracovných miest pri výkone práce vo verejnom záujme
- charakterizovať ustanovenia zákona o finančnej kontrole a vnútornom audite, opísať základné postupy, ciele a spôsob vykonávania vnútorného auditu,
- definovať pravidlá pri správe majetku štátu,
- vysvetliť kľúčové pojmy a súvislosti obsiahnuté v národnej legislatíve, programových dokumentoch a nariadeniach nadnárodných organizácií, najmä v strategických dokumentoch EÚ a v operačných programoch, ktoré súvisia s programovaním na príslušnej úrovni verejnej správy
- vysvetliť odbornú terminológiu súvisiacu so strategickým plánovaním a programovaním, vysvetliť kľúčovú terminológiu z oblasti projektového riadenia,
- špecifikovať právne predpisy v oblasti verejného obstarávania, plánovať obstarávanie na základe potrieb organizácie,
- charakterizovať klasifikáciu kríz, organizáciu a postupy krízového manažmentu a financovanie jeho opatrení vo verejnej správe, charakterizovať význam, ciele, organizáciu a nástroje krízového manažmentu EÚ a príspevky SR,
- definovať BOZP, identifikovať súvisiace právne normy, organizáciu a riadenie BOZP vo verejnej správe.
Za zručnosti, ktoré absolvent tohto študijné programu dokáže na základe získaných vedomostí, znalostí a skúseností aplikovať v praxi, považujeme schopnosť:
- aplikovať manažérske štýly riadenia,
- aplikovať skutkové zistenia na právne predpisy (v oblasti rozpočtu, pri výkone kontrolnej činnosti, v oblasti školstva, a uskutočnenie ďalších kompetencií organov verejnej moci),
- spracúvať analýzy hospodárenia a čerpania rozpočtu,
- vykonať predbežnú finančnú kontrolu, vypracovať správu o vykonanej kontrole, navrhnúť opatrenia na odstránenie nedostatkov, záverečnú správu o výsledku finančnej kontroly, vypracovať správu o výsledku vnútorného auditu
- používať kvalitatívne, kvantitatívne a štatistické metódy na rôznej úrovni ich náročnosti, vypracovať ekonomické analýzy s konkrétnym návrhom opatrení,
- pripravovať podklady pre stratégiu a dlhodobý plán organizácie,
- pripravovať analytické, hodnotiace, evidenčné a štatistické podklady a výstupy súvisiace s priestupkovým konaním,
- pripravovať návrhy, stanoviská alebo odporúčania z oblasti príslušnosti orgánu štátnej správy,
- vytvárať stratégiu spoločnosti v oblasti náboru a výberu pracovníkov, vypracovať služobné a pracovné zmluvy, dodatky k služobným a pracovným zmluvám, dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, určiť zaradenie štátneho zamestnanca a zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme do platovej triedy, určiť jeho funkčný plat a spracovať oznámenie o výške funkčného platu,
- aplikovať logické a analytické myslenie pri riešení úloh,
- aplikovať teoretické vedomosti z oblasti finančného manažmentu do praktických problémov manažmentu,
- kontrolovať dodržovanie všeobecne záväzných právnych predpisov a vnútorných predpisov,
- vypracovať materiály a podklady na rokovania, porady a iné obdobné dokumenty, vytvoriť textové súbory, tabuľky, grafy, prezentácie pre potreby kontroly, rozhodovania a analýz, vyhľadať potrebné informácie z dostupných zdrojov, triediť ich a kriticky k nim pristupovať,
- plánovať a projektovať proces vzdelávania a poradenstva,
- prezentovať informácie manažmentu organizácie ako i širokej verejnosti, hodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií
- vytvárať študijné a podporné učebné materiály, dodržiavať učebné osnovy v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu, dodržiavať pravidlá BOZP,
- zabezpečovať projektový manažment - metódy plánovania a kontroly projektov a metódy riadenia ľudí,
- vypracovať investičný zámer, aplikovať postup prípravy a realizácie investičnej akcie,
- riadiť súťaže na dodávku tovarov a služieb,
- aplikovať postupy a financovanie opatrení krízového manažmentu v orgánoch verejnej správy, hodnotiť prínosy krízového manažmentu EU pre bezpečnosť SR.
Kompetentnosti, ktoré získa absolvent tohto študijného programu, sú:
- schopnosť analyzovať a riešiť problémy,
- zodpovednosť za plnenie svojich pracovných úloh a povinností, za svoje rozhodnutia, správanie a konanie,
- samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce,
- schopnosť riadiť a motivovať ľudí, komunikovať s členmi pracovného tímu a externými partnermi (trpezlivosť, empatickosť, tolerantnosť, prosociálne správanie),
- schopnosť pracovať s čo najnižšou chybovosťou,
- schopnosť logicky, kreatívne, flexibilne, analyticky, inovačne, tvorivo a koncepčne myslieť,
- schopnosť kultivovaného a vecne adekvátneho slovného a písomného prejavu,
- schopnosť riešiť konfliktné situácie,
- samostatnosť pri riešení a analyzovaní problémov pri výučbe a výskume,
- zodpovednosť za realizáciu ekonomických analýz a prognóz,
- zodpovednosť za navrhované opatrenia, vyplývajúce zo zistených skutočností,
- zodpovednosť za osobnostný rozvoj,
- samostatnosť pri prezentovaní,
- zodpovednosť za dodržiavanie etických a právnych zásad, bezpečnostných štandardov, za organizáciu práce počas kontrolnej činnosti,
- zodpovednosť za plnenie úloh a povinností v oblasti programového a projektového riadenia a zodpovednosť za kvalitu spracovaných programových dokumentov a projektov v pôsobnosti inštitúcie,
- zodpovednosť za bezpečnosť územného celku,
- schopnosť prezentovať význam a prínosy príspevkov SR do operácií medzinárodného krízového manažmentu,
- schopnosť dodržiavať a vyžadovať dodržiavanie BOZP vo verejnej správe.
Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Vysoká škola ekonómie a manažmentu v Bratislave na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.
- Prijímacie konanie sa uskutoční bez prijímacej skúšky.
- Základnou podmienkou prijatia na štúdium je úspešné ukončenie štúdia na 1. stupni štúdia v študijných programoch Verejná správa a Manažment malého a stredného podnikania alebo v príbuzných študijných programoch v rámci študijného odboru Ekonómia a manažment.
- K prihláške je potrebné priložiť úradne overenú fotokópiu diplomu ukončeného bakalárskeho štúdia (okrem absolventov VŠEM), štruktúrovaný životopis a potvrdený výpis všetkých známok, vrátane štátnych skúšok a celkového študijného priemeru a originál dokladu o zaplatení poplatku za prihlášku (v zmysle platnej Smernice o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom na VŠEM).
- Výber uchádzačov v rámci prijímacieho konania vykoná prijímacia komisia menovaná rektorom vysokej školy, na základe vyhodnotenia študijných výsledkov absolvovaného bakalárskeho štúdia; u uchádzačov na externé štúdium zohľadní aj doterajšiu prax a súčasné pracovné zaradenie.
- O prijatí alebo neprijatí uchádzačov na štúdium rozhoduje rektor VŠEM na základe zásad schválených Akademickým senátom VŠEM a na základe odporúčania prijímacej komisie.
- Rozhodnutie o výsledku prijímacieho konania sa do 30 dní zašle uchádzačom o štúdium. Rozhodnutie obsahuje výrok, odôvodnenie a poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia.
- Na základe rozhodnutia o prijatí je uchádzač oprávnený zapísať sa na 2. stupeň štúdia.
Viac informácií na webstránke školy www.vsemba.sk.
Podmienky pre zahraničných študentov
https://www.vsemba.sk/en/Admissions/Ongoing-admission-procedure
Bez prijímacích skúšok
áno
Podmienky prijatia bez prijímacej skúšky
- O prijatí uchádzačov rozhoduje rektor vysokej školy na základe odporúčania prijímacej komisie, ktorá vykoná výber uchádzačov v súlade so schválenými kritériami v Akademickom senáte VŠEM v Bratislave.
- Štúdium je za úhradu (výška poplatkov bude zverejnená na www.vsemba.sk).
Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami
Mgr. Ľubica Filipová, PhD.
e-mail: lubica.filipova@vsemba.sk
Uchádzač na prihláške uvedie:
- formu štúdia: denná alebo externá
- jeden študijný program (špecializáciu)
Povinnou prílohou prihlášky je:
- úradne overená fotokópia diplomu ukončeného bakalárskeho štúdia (neplatí pre absolventov VŠEM v Bratislave),
- štruktúrovaný životopis
- potvrdený výpis všetkých známok, vrátane štátnych skúšok a celkového študijného priemeru
- originál dokladu o zaplatení poplatku za prihlášku
Forma prijímacej skúšky
bez prijímacej skúšky
-
Podanie prihlášky na štúdium
01.01.2023 - 30.06.2023
-
Podanie dodatočnej prihlášky
01.07.2023 - 31.08.2023
Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Vysoká škola ekonómie a manažmentu v Bratislave na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.
100
Prílohy
- životopis (papierová forma)
- bakalársky diplom (papierová forma)
Ročné školné
Štandardná dĺžka štúdia: 1700 €
Štúdium dlhšie ako je štandardná dĺžka študijného programu, súbežné štúdium: 1700 €
Poplatok za prijímacie konanie
písomná prihláška: 30 €
elektronická prihláška: 30 €
Fakturačné údaje
- Číslo účtu: SK38 1100 0000 0029 2187 8925
- Pri platbe je potrebné ako variabilný symbol uviesť dátum narodenia v tvare DDMMYYYY
Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Vysoká škola ekonómie a manažmentu v Bratislave na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.
Zodpovednosť za obsah: Mgr. Jozef Kirchmayer, PhD. – jozef.kirchmayer@vsemba.sk
Posledná aktualizácia: 08.06.2023 11:15