Marketingová komunikácia a reklama
oblasť masmediálnej komunikácie – Úvod do vedy o masovej komunikácii, Psychológia pre masmediálne štúdia I. a II., Základy sociológie pre masmediálne štúdia, Analýza mediálnych produktov, Sociálna psychológia pre masmediálne štúdia, Metódy sociálnych vied, Teória komunikácie,
oblasť marketingu a marketingovej komunikácie - Základy marketingu, Propedeutika marketingovej komunikácie, Základy manažmentu a podnikového riadenia, Segmentácia spotrebiteľa, Základy ekonomiky, Medzinárodný marketing, Metódy sociálnych vied,
oblasť slovenského jazyka - Úvod do štúdia jazykov, Ortografia Jazyková kultúra, Všeobecná štylistika, Lexikológia a frazeológia, Tvorba reklamného textu
systém a organizácia práce v mediálnych a marketingových inštitúciách a podnikoch - Základy manažmentu a podnikového riadenia,
ovládanie techník a technológií súvisiacich s produkciou a postprodukciou mediálnych a marketingových komunikátov - Tvorba marketingovo-komunikačných projektov, Grafický dizajn, Vývoj a klasifikácia písma, Propagačné prostriedky I. a II., Typografia, Psychológia reklamy, Fotografia pre masmédiá, Audiovizuálna tvorba, Estetika reklamy, Ateliér marketingovej tvorby,
aplikácia mediálnych štúdií a teoretické východiská dejín umenia, kultúry a umeleckej kultúry - Výcvik tvorivosti, Vizuálna komunikácia, Žurnalistická etika, Estetika reklamy
v oblasti teória práva – Mediálne právo, • v oblasti dejín estetických teoretických systémov (európskych i mimoeurópskych) vo väzbe na oblasť kultúry a umenia - Vizuálna komunikácia a, Estetika reklamy,
základné filozofické koncepcie XX. storočia – Filozofická propedeutika,
a v oblasti štatistiky – Štatistika pre nematematikov.
Uplatnenie absolventov
Študijný program marketingová komunikácia a reklama na 1. stupni je orientovaný na komunikáciu a jej multidisciplinárne presahy je profilovaný v súlade so zmenami v spoločenskom živote spoločnosti s využitím nových foriem komunikácie a spôsobov ovplyvňovania správania a formovania verejnej mienky v komerčnej i nekomerčnej sfére. Centrom edukačných postupov sú teoretické poznatky z oblasti sociálnej a mediálnej komunikácie, propagácie, reklamy, ich tvorby a manažmentu. Dôraz sa kladie na vytváranie praktických kompetencií, ktoré umožňujú absolventom vstúpiť do sociálnych, mediálnych a masmediálnych systémov, vytvárať propagačné i reklamné prostriedky na vysokej profesionálnej úrovni.
Cieľom študijného programu je pripraviť absolventov a absolventky pre odbor tak, aby komplexne ovládali proces tvorby komunikačných prostriedkov (mediálnych, masmediálnych a marketingových) a vedeli realizovať komplexnú kampaň. Získali kľúčové poznatky z nosných tém jadra odboru (marketingová komunikácia a nástroje marketingovej komunikácie, komunikačné médiá, manažment organizácií a projektov v prostredí mediálnych marketingových a informačných inštitúcií a systémov) ale aj v príbuzných disciplínach najmä z oblasti psychológie, sociológie, lingvistiky a ekonómie. Zároveň je cieľom, aby absolventi/tky ovládali terminologický aparát, mali rozsiahle praktické a metodologické vedomosti, vedeli analyzovať, navrhovať, realizovať a interpretovať komplexné mediálne, masmediálne a marketingovo-komunikačné riešenia v tradičnom aj digitálnom prostredí, vykonávať výskum a interpretovať výsledky v tejto oblasti s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Program je koncipovaný tak, aby absolventi/tky chápali základné organizačné postupy, dokázali riadiť tímy pracovníkov v oblasti mediálnej, masmediálnej a marketingovej komunikácie, boli schopní autonómne pracovať a riešiť príbuzné problémy, boli schopní samostatne pripravovať projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia.
Uplatnenie absolventov
Absolventi a absolventky bakalárskeho študijného programu marketingová komunikácia a reklama sú pripravení na uplatnenie ako výkonní/é tvoriví/é pracovníci/čky v povolaniach spojených mediálnou a marketingovou komunikáciou ako sú pozície v reklamných, mediálnych a marketingových agentúrach, marketingovo-komunikačných oddeleniach komerčných i nekomerčných inštitúcií. Absolventi/tky sú oboznámení so základnou problematikou marketingovej komunikácie, svoje poznatky aplikujú v praxi, samostatne riešia problémy v jednotlivých oblastiach marketingovej kampane, resp. pracujú na obsahovej a formálnej stránke propagačných prostriedkov. Ide najmä o nasledovné pracovné pozície (niektoré ešte nemajú ustálený slovenský ekvivalent, preto ich uvádzame v angličtine):
- vedúci zákaziek (Account Executive)
- marketingový pracovník
- reklamný pracovník
- marketingový asistent – textár (Marketing Assistant – Copywriter)
- grafický dizajnér / grafik reklamy
- promotér
- nákupca mediálneho priestoru (Media Buyer)
- mediálny plánovač (Media Planer)
- SEO špecialista
- marketingový dátový analytik
- event marketingový pracovník
- referent marketingu
- redaktor
Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.
prof. PhDr. Peter Seidler, CSc.
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pedagogická fakulta
Katedra pedagogiky
Dražovská cesta 4
949 74 Nitra
Slovensko
E-mail: pseidler@ukf.sk
Tel: +421 37 6408 255
Pri študijnom programe je podmienkou prijatia vykonanie prijímacej skúšky. Poradie uchádzačov bude urobené na základe výsledkov prijímacej skúšky a výsledkov zo strednej školy – priemer známok na výročných vysvedčeniach za 2. a 3. ročník a na polročnom vysvedčení za 4. ročník. V prípade, že počet prihlásených neprekročí 15 % predpokladaného počtu prijatých, môže dekan zrušiť prijímaciu skúšku.
-
Podanie prihlášky na štúdium
01.01.2025 - 31.03.2025
Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.
50
Prílohy
- maturitné vysvedčenie (elektronická forma)
- životopis (elektronická forma)
- koncoročné vysvedčenia z 2. a 3. ročníka SŠ (elektronická forma)
- doklad o úhrade poplatku za prihlášku (elektronická forma)
Ročné školné
Štandardná dĺžka štúdia: bezplatne
Poplatok za prijímacie konanie
písomná prihláška: 30 €
elektronická prihláška: 25 €
Fakturačné údaje
30,00 € (papierová prihláška)
25,00 € (podanú prostredníctvom informačného systému UKF)
Banka: Štátna pokladnica
IBAN: SK5481800000007000073076
Variabilný symbol:
pri elektronickej prihláške informačný systém určí variabilný symbol automaticky
pri papierovej prihláške (vzor ŠEVT)
2001xxxxxx (kde xxxxxx je dátum narodenia v tvare DDMMRR, t.j. šesť znakov bez bodky a medzier) pri dennom štúdiu
Spôsob platby: výlučne bankovým prevodom
Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.
Zodpovednosť za obsah: Ing. Monika Václavová – mvaclavova@ukf.sk
Posledná aktualizácia: 29.10.2024 12:10