Marketingová komunikácia a reklama

Predmety študijného programu marketingová komunikácia a reklamy vychádzajú z opisu študijného odboru v niekoľkých základných oblastiach:

oblasť masmediálnej komunikácie – Úvod do vedy o masovej komunikácii, Psychológia pre masmediálne štúdia I. a II., Základy sociológie pre masmediálne štúdia, Analýza mediálnych produktov, Sociálna psychológia pre masmediálne štúdia, Metódy sociálnych vied, Teória komunikácie,
oblasť marketingu a marketingovej komunikácie - Základy marketingu, Propedeutika marketingovej komunikácie, Základy manažmentu a podnikového riadenia, Segmentácia spotrebiteľa, Základy ekonomiky, Medzinárodný marketing, Metódy sociálnych vied,
oblasť slovenského jazyka - Úvod do štúdia jazykov, Ortografia Jazyková kultúra, Všeobecná štylistika, Lexikológia a frazeológia, Tvorba reklamného textu
systém a organizácia práce v mediálnych a marketingových inštitúciách a podnikoch - Základy manažmentu a podnikového riadenia,
ovládanie techník a technológií súvisiacich s produkciou a postprodukciou mediálnych a marketingových komunikátov - Tvorba marketingovo-komunikačných projektov, Grafický dizajn, Vývoj a klasifikácia písma, Propagačné prostriedky I. a II., Typografia, Psychológia reklamy, Fotografia pre masmédiá, Audiovizuálna tvorba, Estetika reklamy, Ateliér marketingovej tvorby,
aplikácia mediálnych štúdií a teoretické východiská dejín umenia, kultúry a umeleckej kultúry - Výcvik tvorivosti, Vizuálna komunikácia, Žurnalistická etika, Estetika reklamy
v oblasti teória práva – Mediálne právo, • v oblasti dejín estetických teoretických systémov (európskych i mimoeurópskych) vo väzbe na oblasť kultúry a umenia - Vizuálna komunikácia a, Estetika reklamy,
základné filozofické koncepcie XX. storočia – Filozofická propedeutika,
a v oblasti štatistiky – Štatistika pre nematematikov.


Uplatnenie absolventov
Študijný program marketingová komunikácia a reklama na 1. stupni je orientovaný na komunikáciu a jej multidisciplinárne presahy je profilovaný v súlade so zmenami v spoločenskom živote spoločnosti s využitím nových foriem komunikácie a spôsobov ovplyvňovania správania a formovania verejnej mienky v komerčnej i nekomerčnej sfére. Centrom edukačných postupov sú teoretické poznatky z oblasti sociálnej a mediálnej komunikácie, propagácie, reklamy, ich tvorby a manažmentu. Dôraz sa kladie na vytváranie praktických kompetencií, ktoré umožňujú absolventom vstúpiť do sociálnych, mediálnych a masmediálnych systémov, vytvárať propagačné i reklamné prostriedky na vysokej profesionálnej úrovni.
Cieľom študijného programu je pripraviť absolventov a absolventky pre odbor tak, aby komplexne ovládali proces tvorby komunikačných prostriedkov (mediálnych, masmediálnych a marketingových) a vedeli realizovať komplexnú kampaň. Získali kľúčové poznatky z nosných tém jadra odboru (marketingová komunikácia a nástroje marketingovej komunikácie, komunikačné médiá, manažment organizácií a projektov v prostredí mediálnych marketingových a informačných inštitúcií a systémov) ale aj v príbuzných disciplínach najmä z oblasti psychológie, sociológie, lingvistiky a ekonómie. Zároveň je cieľom, aby absolventi/tky ovládali terminologický aparát, mali rozsiahle praktické a metodologické vedomosti, vedeli analyzovať, navrhovať, realizovať a interpretovať komplexné mediálne, masmediálne a marketingovo-komunikačné riešenia v tradičnom aj digitálnom prostredí, vykonávať výskum a interpretovať výsledky v tejto oblasti s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Program je koncipovaný tak, aby absolventi/tky chápali základné organizačné postupy, dokázali riadiť tímy pracovníkov v oblasti mediálnej, masmediálnej a marketingovej komunikácie, boli schopní autonómne pracovať a riešiť príbuzné problémy, boli schopní samostatne pripravovať projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia.

Uplatnenie absolventov

Absolventi a absolventky bakalárskeho študijného programu marketingová komunikácia a reklama sú pripravení na uplatnenie ako výkonní/é tvoriví/é pracovníci/čky v povolaniach spojených mediálnou a marketingovou komunikáciou ako sú pozície v reklamných, mediálnych a marketingových agentúrach, marketingovo-komunikačných oddeleniach komerčných i nekomerčných inštitúcií. Absolventi/tky sú oboznámení so základnou problematikou marketingovej komunikácie, svoje poznatky aplikujú v praxi, samostatne riešia problémy v jednotlivých oblastiach marketingovej kampane, resp. pracujú na obsahovej a formálnej stránke propagačných prostriedkov. Ide najmä o nasledovné pracovné pozície (niektoré ešte nemajú ustálený slovenský ekvivalent, preto ich uvádzame v angličtine):

- vedúci zákaziek (Account Executive)
- marketingový pracovník
- reklamný pracovník
- marketingový asistent – textár (Marketing Assistant – Copywriter)
- grafický dizajnér / grafik reklamy
- promotér
- nákupca mediálneho priestoru (Media Buyer)
- mediálny plánovač (Media Planer)
- SEO špecialista
- marketingový dátový analytik
- event marketingový pracovník
- referent marketingu
- redaktor

Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.

Posielajte mi novinky

Koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami
prof. PhDr. Peter Seidler, CSc.

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Pedagogická fakulta

Katedra pedagogiky

Dražovská cesta 4

949 74 Nitra

Slovensko

E-mail: pseidler@ukf.sk

Tel: +421 37 6408 255

Forma prijímacej skúšky
Pri študijnom programe je podmienkou prijatia vykonanie prijímacej skúšky. Poradie uchádzačov bude urobené na základe výsledkov prijímacej skúšky a výsledkov zo strednej školy – priemer známok na výročných vysvedčeniach za 2. a 3. ročník a na polročnom vysvedčení za 4. ročník. V prípade, že počet prihlásených neprekročí 15 % predpokladaného počtu prijatých, môže dekan zrušiť prijímaciu skúšku.

  • Podanie prihlášky na štúdium

    01.01.2025 - 31.03.2025

Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.

Posielajte mi novinky

Predpokladaný počet prijatých uchádzačov
50


Prílohy
  • maturitné vysvedčenie (elektronická forma)
  • životopis (elektronická forma)
  • koncoročné vysvedčenia z 2. a 3. ročníka SŠ (elektronická forma)
  • doklad o úhrade poplatku za prihlášku (elektronická forma)


Ročné školné
Štandardná dĺžka štúdia: bezplatne


Poplatok za prijímacie konanie
písomná prihláška: 30 €
elektronická prihláška: 25 €

Fakturačné údaje
30,00 € (papierová prihláška)

25,00 € (podanú prostredníctvom informačného systému UKF)

Banka: Štátna pokladnica
IBAN: SK5481800000007000073076
Variabilný symbol:

pri elektronickej prihláške informačný systém určí variabilný symbol automaticky
pri papierovej prihláške (vzor ŠEVT)

2001xxxxxx (kde xxxxxx je dátum narodenia v tvare DDMMRR, t.j. šesť znakov bez bodky a medzier) pri dennom štúdiu

Spôsob platby: výlučne bankovým prevodom

Vždy aktuálne novinky o vysokej škole Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre na vašom e-maile.
Pošleme vám všetky informácie o dôležitých udalostiach a termínoch.

Posielajte mi novinky

Detail študijného programu

 
 
Chystáš sa študovať na vysokej škole na Slovensku? Teraz môžeš získať štipendium až 9 000 € počas prvých troch rokov štúdia. Viac informácií

Detail študijného programu

HelpDesk

0911 154 882
0910 288 664
037 / 6414881
037 / 6414890
(7.30 - 15.30 h.)

helpdesk

Zodpovednosť za obsah: Ing. Monika Václavová – mvaclavova@ukf.sk
Posledná aktualizácia: 29.10.2024 12:10

Upozorniť na neaktuálne údaje