Architektúra a urbanizmus

Zobrazuje sa opis platný do 06.05.2014. Nahrádza ho odbor architektúra a urbanizmus.

Skupina:

konštruovanie, technológie, výroba a komunikácie

Oblasť výskumu:

projektovanie, inžinierstvo, technológie a vodné hospodárstvo

Anglický názov študijného odboru:

Architecture and Urban Design

Obsah študijného odboru - všeobecná časť

Absolventi ŠO AU sú spôsobilí podľa dosiahnutého stupňa vykonávať profesiu

1.      stupeň – bakalár

2.      stupeň – inžinier architekt,

3.      stupeň – Philosophiae doctor

Bakalár je odborník v odbore architektúra a urbanizmus, ktorý zvláda na vysokej kvalitatívnej úrovni súčasné poznatky a vie ich tvorivo aplikovať v praxi. Pod odborným dohľadom navrhuje a projektuje  čiastkové zadania / úlohy.

Inžinier architekt na základe prehĺbených teoretických vedomostí, osvojení si tvorivých metód práce architekta a užšej špecializácii v odbore pri výkone povolania uplatňuje nezávislé tvorivé myslenie a schopnosti v praxi.  Je spôsobilý samostatne navrhovať interiéry, objekty a súbory stavieb originálnym spôsobom uplatňujúc najnovšie poznatky odboru a súvisiacich odborov, ktoré sa daného problému bezprostredne ale i sprostredkovane dotýkajú. Má predpoklady pre vedenie a koordináciu pracovného tímu pri navrhovaní, projektovaní a realizácii stavieb vrátane dozoru při realizácii. ( Pozn.: tieto schopnosti a predpoklady ďalej rozvíja výkonom odbornej praxe pod dohľadom ako jednej z podmienok pre

Philosophiae doctor je schopný samostatne tvorivo vedeckými metódami pracovať na úlohách výskumného alebo vývojového charakteru, analyzovať problém, získavať a doplňovať relevantné údaje a spracovávať výsledky, ktoré alebo znamenajú nový poznatok v danom odbore, alebo originálnym spôsobom riešia zvlášť zložitý problém.

Príklady podobných študijných odborov v zahraničí

Študijný odbor AU je plne kompatibilný so študijným odborom 5.8.1. Architecture and Town planning podľa ISCED.  Architektúra a urbanizmus je štandardným študijným odborom na univerzitách v celom svete. Na školách architektúry, ktoré sú členmi EAAE ( European Association for Architectural Education - Európska asociácia vzdelávania v architektúre) proces vzdelávania v odbore architektúra a urbanizmus vychádza z citovaných dokumentov UIA.

Vymedzenie príbuzných študijných odborov a rozdielov medzi nimi

ŠO 2.2.7 –  Architektonická tvorba

Odbor je orientovaný s ohľadom najmä na umelecké aspekty architektonickej tvorby.

ŠO 2.1.18 - Dejiny a teória výtvarného umenia a architektúry

Študijné programy  orientované na dejiny a teóriu architektúry tvoria v doktorandskom štúdiu paralelu s vedným odborom Architektúra.

ŠO 5.1.4. -  Pozemné stavby

je orientovaný najmä na technicko-konštrukčné a organizačné otázky projektovania a realizácie pozemných stavieb.

ŠO  5.1.2. – Priestorové plánovanie

Je zameraný na komplexné plánovacie činnosti v území, má styčné plochy  s urbanisticky orientovanými študijnými programami ŠO Architektúra a urbanizmus.

ŠO 2.2.6. - Dizajn

Má styčné plochy so študijným odborom Architektúra a urbanizmus najmä v oblasti architektúry interiérov a navrhovania prvkov interiérov a exteriérov budov, ako aj v oblasti priemyselne vyrábaných výrobkov a v grafickom dizajne ktoré nachádzajú uplatnenie v architektúre.

ŠO Krajinná architektúra (Landscape Architecture)

V zahraničí etablovaný študijný odbor. Absolvent odboru – krajinný architekt, je zameraný na  tvorbu a ochranu kultúrnej sídelnej i mimosídelnej krajiny. V podmienkach SR je momentálne vzdelávanie v tejto oblasti zabezpečované len z úrovne študijných programov „Krajinná architektúra a krajinné plánovanie“ (Fakulta architektúry STU v Bratislave) a  „Záhradná a krajinná architektúra“ (Fakulta záhradníctva a krajinného inžinierstva SPU v Nitre).

Štandardná dĺžka denného štúdia: najmenej 3 akademické roky a najviac 4 akademické

Štandardná dĺžka externého štúdia:

 

Obsah študijného odboru - opis prvého stupňa

Absolventi 1. stupňa majú znalosti zo základov architektonického a urbanistického navrhovania, ovládajú metódy a techniky architektonickej a urbanistickej tvorby, majú vedomosti z dejín architektúry, urbanizmu a umenia, z oblasti konštrukčno-technických disciplín, spoločenských a humanitných disciplín súvisiacich s odborom Architektúra a urbanizmus, ovládajú základy počítačovej podpory architektonickej a urbanistickej tvorby, majú informácie o základných legislatívnych aspektoch v dotyku s architektonickou a urbanistickou tvorbou.

Absolventi dokážu pod odborným dohľadom   spracovať  architektonické alebo urbanistické návrhy, projekty a plány. Sú spôsobilí pripravovať a vyhodnocovať podklady pre potreby architektonického alebo urbanistického návrhu.

Študijné programy prvého stupňa sú zamerané primárne na prípravu absolventa, ktorý spĺňa predpoklady pre vstup na inžinierske štúdium v tom istom alebo príbuznom študijnom programe v rámci odboru alebo v rámci príbuzných študijných odborov.

Majú znalosti zo základov architektonického a urbanistického navrhovania, ovládajú metódy a techniky architektonickej a urbanistickej tvorby, majú vedomosti z dejín architektúry, urbanizmu a umenia, z oblasti konštrukčno-technických disciplín, spoločenských a humanitných disciplín súvisiacich s odborom Architektúra a urbanizmus, ovládajú základy počítačovej podpory architektonickej a urbanistickej tvorby, majú informácie o základných legislatívnych aspektoch v dotyku s architektonickou a urbanistickou tvorbou.

Odborný profil absolventa študijného programu 1. stupňa je s ohľadom na možnosti profilácie štúdia v rôznych študijných programoch  2. stupňa odboru koncipovaný ako pregraduálny v širšom univerzálnom profile.



Teoretické vedomosti  (1. stupeň)

Štúdium 1. stupňa musí prebiehať formou univerzitného štúdia so zameraním prevažne na architektúru. Absolvent odboru Architektúra a urbanizmus (1. stupeň)

-         získa a osvojí si základné a podstatné fakty, pojmy a princípy v oblasti teórie, metód a techník architektonickej a urbanistickej tvorby,

-         získa a osvojí si podstatné otázky z oblasti konštrukčno-technických disciplín a ich vplyvu na architektonickú koncepciu

-         vie ich primerane využiť v oblasti architektonického alebo urbanistického navrhovania, najmä s ohľadom na harmóniu estetických, prevádzkových a  technických parametrov architektonického alebo urbanistického návrhu pri zohľadnení jeho vplyvu na životné prostredie.

Praktické schopnosti a zručnosti (1. stupeň )

absolvent 1. stupňa získa schopnosť:

-         vyhotovovať a vyhodnocovať podklady pre potreby architektonického alebo urbanistického navrhovania

-         pod odborným dohľadom vyhotovovať architektonické alebo urbanistické návrhy

-         vyhotovovať projektovú dokumentáciu stavieb v rozsahu  dokumentácie pre územné a stavebné konanie

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti ( 1. stupeň )

Absolvent 1. stupňa odboru je ďalej spôsobilý :

-         má predpoklady pre vykonávanie nižších odborných funkcií verejnej správy a súkromného sektoru

Vymedzenie  jadra  znalostí   (1. stupeň)

a)                 Nosné témy jadra 1. stupňa vysokoškolského štúdia sú viazané predovšetkým na okruhy:

1.   architektonické a urbanistické navrhovanie sú hlavné disciplíny štúdia v rozsahu najmenej 60 kreditov ECTS

  1. okruh základov pre architektonickú a urbanistickú tvorbu (napr. základyarchitektonického a urbanistického navrhovania, architektonická kompozícia, urbanistická kompozícia) v rozsahu potrebnom pre potreby architektonického a urbanistického navrhovania
  1. okruh  odborných architektonických a urbanistických disciplín  (architektonická a urbanistická typológia, metodika architektonickej a urbanistickej tvorby, metodika pamiatkovej obnovy, princípy udržateľného rozvoja ,súvisiaca legislatíva a právne normy) v rozsahu potrebnom pre potreby architektonického   a urbanistického navrhovania
  1. okruh konštrukčno-technických disciplín (stavebné konštrukcie, stavebné materiály, základy technického zariadenia budov, stavebnej fyziky, statiky, metodika projektovania, matematika,  deskriptívna geometria, ekonómia stavieb ) v rozsahu najmenej 60 kreditov ECTS

Ďalšie témy jadra znalostí študijného odboru (1. stupeň)

-         okruh spoločenských a humanitných disciplín, kreslenie, dejiny architektúry a umenia , dejiny stavby miest, aplikovaná sociológia, ekológia a životné prostredie,  cudzí jazyk

-         počítačové techniky

-         odborná prax

-         rozsah povinne voliteľných predmetov s ohľadom na možnosti čiastočnej autoprofilácie a zahraničných mobilít má tvoriť najmenej  30 kreditov (ECTS)

Štátna skúška  (1. stupeň)

Na konci štúdia vykoná študent štátnu skúšku, ktorá sa skladá z dvoch častí – skúška (skúšok) z predmetov odboru a z obhajoby záverečnej práce. Štátnou  skúškou 1. stupňa sa overuje syntéza vedomostí najmä z nosných tém jadra znalostí študijného odboru. Súčasne sa overujú aj ďalšie schopnosti a zručnosti získané parciálnym štúdiom jednotlivých predmetov.

Obsahom štátnej skúšky 1. stupňa v odbore Architektúra a urbanizmus je:

v teoretickej časti:

-         overenie vedomostí pre architektonické a urbanistické  navrhovanie

-         overenie vedomostí z oblasti konštrukčno-technických disciplín pre architektonické projektovanie stavieb

-         overenie vedomostí z oblasti dejín architektúry a urbanizmu

v praktickej časti :

-         záverečná práca – vypracovanie a obhajoba architektonického alebo urbanistického návrhu zodpovedajúceho požiadavkám na profil  absolventa

Doplnkom štátnej skúšky je dokladovanie ateliérových prác 1. stupňa štúdia súborným portfóliom, ktoré dokumentuje vývoj študenta v štúdiu nosného okruhu štúdia študijného programu.

Okruhy teoretických častí možno organizovať do jednej alebo viacerých súčastí štátnej skúšky.  Vhodnou formou je kolokviálna skúška .Obhajoba záverečnej práce tvorí osobitnú časť štátnej skúšky 1. stupňa.

Obsah študijného odboru - opis spojeného prvého a druhého stupňa

Štandardná dĺžka denného štúdia: najmenej 2 akademické roky a najviac 3 akademické

Štandardná dĺžka externého štúdia:

 

Obsah študijného odboru - opis druhého stupňa

V zmysle zásad UIA absolventi – inžinieri architekti – musia byť schopní porozumieť kultúrnemu, intelektuálnemu, historickému, sociálnemu a ekonomickému vzťahu architektúry a prostredia. Majú tiež pochopiť úlohu architekta voči klientovi alebo spoločnosti, čo závisí od kultivovaného, analytického a tvorivého myslenia.

Absolvovanie štúdia 2. stupňa odboru je jednou zo základných podmienok pre výkon povolania „architekt“. Profil absolventa 2. stupňa s ohľadom na podmienky pre výkon povolania obsahuje v sebe aj požiadavky, ktoré musia byť splnené v 1. stupni štúdia. Študijné programy v inžinierskom štúdiu stavajú na ucelenom bakalárskom vzdelaní študentov a zameriavajú sa na rozvíjanie nezávislého tvorivého myslenia a rozvíjaní schopností navrhovať nové originálne riešenia zložitých problémov. Cieľom štúdia je prehĺbenie teoretických vedomostí , osvojenie si tvorivých metód práce architekta a urbanistu a užšia špecializácia v odbore.

Absolventi druhého stupňa sú spôsobilí komplexne vypracovať architektonické návrhy a projekty budov, ich interiérov a exteriérov, urbanistické návrhy a územné plány pre potreby usmerňovania územného rozvoja. Je schopný riešiť úlohy od urbanistického celku, cez architektúru budov až po výtvarné a technické detaily, včítane interiérov a exteriérov budov, ich rekonštrukcií, obnovu pamiatkovo chránených objektov a súborov a spolupracovať  pri architektonickom stvárnení inžinierskych stavieb ako aj pri umeleckom dotváraní stavieb.

Absolvent je pripravený zvládnuť koordináciu estetických, technických, konštrukčných, ekonomických, ekologických, spoločenských a iných požiadaviek na výstavbu. Dôraz sa kladie aj na morálnu a odbornú pripravenosť absolventa zvládnuť prípravnú, návrhovú a projektovú činnosť. Má predpoklady zvládnuť dozor nad realizáciou budov a súborov  ako aj pre súvisiacu manažérsku a koordinačnú činnosť  súvisiacu s výkonom povolania architekt. Štúdium 2. stupňa má tiež položiť základy pre štúdium 3. stupňa a pre vedecko-výskumnú činnosť v procese výstavby a tvorbe životného prostredia. Okrem toho mu vzdelanie v odbore umožňuje uplatnenie aj v iných profesných oblastiach súvisiacich s architektúrou a urbanizmom ( odborné funkcie štátnej správy, trh a správa s nehnuteľnosťami, vydavateľská a edičná činnosť, komerčná činnosť na trhu so stavebnými materiálmi a zariaďovacími prvkami stavieb, pedagogická činnosť na stredných odborných školách a pod.)

Študijné programy 2. stupňa môžu byť zamerané na niektoré profilové okruhy architektonickej a urbanistickej tvorby. Architektonické programy majú byť zamerané na prípravu a vzdelanie inžiniera architekta ako vysokoškolsky kvalifikovaného odborníka pre koncepčnú, tvorivú návrhovú činnosť projektovania architektúry budov a súborov stavieb rôzneho účelu, ktorý svojou činnosťou výrazne prispieva k syntéze umeleckých, funkčných, technických a ekonomických stránok výstavby a životného prostredia. Urbanistické programy sa zameriavajú na vzdelanie inžiniera architekta ako vysokoškolsky kvalifikovaného odborníka v otázkach rozvoja sídiel a ich častí v polohe koncepčno-ideovej a územno-plánovacej.

Pri tvorbe študijných programov 2. stupňa sa odporúča vychádzať zo študijných programov v rámci odboru Architecture and Town planning podľa ISCED ( najmä Urbanizmus a územné plánovanie, Architektúra, Konštrukcie v architektúre).



Teoretické vedomostí, praktické schopnosti a zručnosti

Štúdium 2. stupňa musí v zmysle Smernice Rady európskych spoločenstiev, ( hlava II. článok 3) prebiehať formou štúdia na univerzitnej úrovni so zameraním prevažne na architektúru. Táto prevažná orientácia je požadovaná nielen v profile absolventa 2. stupňa, ale obsahuje aj započítanie kvalifikácie v 1. stupni. Štúdium  sa má v rovnakej miere zaoberať teoretickými a praktickými aspektmi štúdia, pričom  podľa požiadaviek Smernice a UIA musí zabezpečiť:

-         schopnosť vytvoriť architektonický návrh uspokojujúci tak estetické, ako aj technické požiadavky,

-         primerané vedomosti z teórie a dejín architektúry, z príbuzných umení, techník a technológií a z humanitných vied,

-         poznanie umení ovplyvňujúcich kvalitu architektonického návrhu,

-         primerané vedomosti z urbanizmu a územného plánovania a schopnosť navrhovať a projektovať,

-         chápanie vzťahu medzi ľuďmi a stavbami a medzi stavbami a prostredím a porozumenie pre utváranie vedomosti o spôsobe tvorby vhodného návrhu obohacujúceho prostredie,

-         chápanie architektonickej profesie a úlohy architektov v spoločnosti s dôrazom na vnímavosť sociálnych potrieb,

-         poznanie metód prieskumov a schopnosť pripraviť rozbor pre navrhovaný projekt alebo plán,

-         poznanie nosných a stavebných konštrukcií , technického vybavenia buidov a ich vplyvu na navrhovanie budov

-         primerané vedomosti o vnútornom prostredí budov tak, aby v nich bola zabezpečená duševná pohoda, telesné zdravie, harmónia a klimatická ochrana,

-         schopnosť navrhovať a projektovať stavby podľa požiadaviek a cenových možností užívateľa a v súlade s požiadavkami platnej legislatívy

-         primerané poznanie materiálnej a technickej základne pre vyhotovenie realizačného projektu stavby, poznanie organizácie a usmerňovania realizácie stavby,  vrátane podmienok jej začlenenia do okolia,

-         primerané poznanie financovania projektu, riadenia projektu a kontroly rozpočtu.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti:

-         znalosti o podmienkach pre výkon regulovaného povolania architekta podľa SKA, UIA a slobodného pohybu osôb

-         organizovať vlastné vzdelávanie a odborný vývoj

-         nadobudnúť morálne a etické vlastnosti a právne vedomie pre výkon povolania „architekt“

-         základné znalosti o právnych, ekonomických a manažérskych otázkach vedenia architektonickej kancelárie

Vymedzenie jadra znalostí  (2. stupeň)

a)        Nosné témy jadra znalostí študijného odboru (2. stupeň)

Nosné témy sú viazané na okruhy:

1.      architektonická alebo urbanistická tvorba s integráciou a koordináciou technických a vykonávacích súčastí – rozsah najmenej 40 kreditov ECTS

2.      kruhy teoretických a odborných architektonických disciplín zamerané na prehĺbenie podobného okruhu 1. stupňa o špecifiká rôznych zameraní architektonickej a urbanistickej tvorby

3.      okruh technicko-konštrukčných disciplín zameraný na otázky inžinierskej koordinácie technických parametrov v tvorbe architektonického diela alebo urbanistického diela

4.      okruh zameraný na problematiku súvisiacu s výkonom povolania (legislatíva, menežment, etické otázky práce architekta

Doporučuje sa, aby mal študent 2. stupňa v rámci študijného programu možnosť autoprofilácie buď výberom zamerania, dostatočnou ponukou povinne voliteľných predmetov alebo ich kombináciou (ponuka povinne voliteľných predmetov by nemala byť menšia ako 15 kreditov ).

Diplomová práca predstavuje samostatnú prácu študenta. Obsah a forma diplomovej práce má vychádzať z požiadaviek na profil a uplatnenie absolventa 2. stupňa, predovšetkým však má prezentovať celkovú architektonickú vyspelosť študenta.

b)        Ďalšie témy jadra znalostí odboru (2. stupeň)

Študijné programy 2. stupňa súčasne majú preukázať prípravu študenta pre štúdium v 3. stupni

c)        Štátna skúška  (2. stupeň)

Štátnou skúškou 2. stupňa sa overuje celková syntéza vedomostí najmä z nosných tém jadra znalostí  2. stupňa študijných odborov.

- Teoretická časť    (forma kolokviálnej skúšky) sa zameriava na otázky teórie a metodológie architektonickej resp. urbanistickej tvorby v náväznosti na nosné témy jadra znalostí, pričom časť skúšky má byť orientovaná aj na špecifické otázky študijných programov a ich prípadných zameraní.

- Diplomová práca a jej obhajoba  má preukázať schopnosti samostatne vytvoriť komplexný architektonický  alebo urbanistický návrh, dôraz  sa kladie tiež na odbornú argumentáciu jeho schopnosti verbálnej prezentácie . Súčasťou komplexnej prezentácie absolventa je súborné portfólio 2. stupňa štúdia, v ktorom má diplomová práca osobitné miesto.

Štandardná dĺžka denného štúdia: 3

Štandardná dĺžka externého štúdia: 4

 

Obsah študijného odboru - opis tretieho stupňa

Absolvent ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja odboru architektúra a odboru urbanizmus, je schopný samostatne tvorivo pracovať, analyzovať problémy, dopracovávať sa k novým poznatkom a novým originálnym riešeniam zložitých a náročných úloh bádateľského, vývojového i projekčného charakteru.



Teoretické vedomosti schopnosti a zručnosti

Absolvent odboru architektúra a urbanizmus ovláda metodiku vedeckej práce, základy teórie architektúry, teórie urbanizmu a má hlboké vedomosti z predmetu špecializácie . Absolvent vedecky báda a prináša vlastné originálne riešenia v oblasti architektúry a urbanizmu.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti

Absolvent ovláda zásady vedeckej práce, vedecké formulovanie problému,  schopnosť naštudovať relevantnú problematiku, ktorá nebola učebnicovo spracovaná, vychádzať z aktuálnych informácií uverejnených vo vedeckých časopisoch, zborníkoch z vedeckých konferencií, vykonávať práce prieskumové, rozborové,  merania,   zber a spracovanie dát, ovládať metódy experimentu v architektúre a v urbanizme, simulačné metódy aplikované na fyzických alebo počítačových modeloch, ďalšie vedomosti z kooperujúcich vedných disciplín.

Vymedzenie jadra znalostí (3. stupeň)

Študijná časť:

Jadro študijnej časti 3. stupňa štúdia tvoria základné predmety pokrývajúce oblasť: metodika vedeckej práce, štylistika a práca s textom (do základu študijnej časti patrí i osvojenie si odbornej terminológie a použitie cudzieho jazyka vo vedeckej komunikácii).

Pre odbor výskumu a vývoja architektúra: prehľad architektonických teórií, logika architektúry,  vybrané kapitoly z dejín architektúry. Ďalej prehlbujúce poznatky z predmetu výskumu, základné alebo špeciálne poznatky z kooperujúcich vedných disciplín technických, prírodovedných, umeleckých.

Pre odbor výskumu a vývoja urbanizmu: prehľad urbanistických teórií, vybrané kapitoly z dejín urbanizmu . Ďalej prehlbujúce poznatky z predmetu výskumu, základné alebo špeciálne poznatky z kooperujúcich vedných disciplín technických, prírodovedných, ekonomických a spoločenských.

Vedecká časť:

Výskum aktuálneho vedeckého problému z odboru architektúra a odboru urbanizmus, Schopnosť vedecky pracovať sa preukazuje doktorand samostatnou prácou na vedeckom probléme. Formulácia vedeckého projektu vychádza z témy dizertačnej práce a aktuálneho stavu poznania v danej oblasti. Kľúčovo dôležitým je výber správnej metodiky a jej zdôvodnenie. Sériu prieskumov/experimentov či teoretickú štúdiu je potrebné doplniť o diskusiu k dosiahnutým výsledkom, ich vzťah k poznanému a správne z nich vyvodiť závery. Dôležitou súčasťou práce je neustále sledovanie novej literatúry, ako aj priebežné publikovanie čiastkových výsledkov na vedeckých konferenciách a vo vedeckých časopisoch.

Kredity:

-        Za štandardné pracovné zaťaženie doktorandov počas akademického roka sa považuje vykonanie činností, ktoré zodpovedajú 60 kreditom (v internej forme štúdia).

-        V dennej aj externej forme štúdia sa doktorand môže prihlásiť na dizertačnú skúšku ak má naakumulovaných 70 kreditov. O obhajobu dizertačnej práce môže požiadať po získaní 150 kreditov.

-        Povinný rozsah kreditov za študijnú a vedeckú činnosť je nezameniteľný.

Vysokoškolské doktorandské štúdium sa ukončuje po vykonaní dizertačnej skúšky obhajobou dizertačnej práce. Dizertačnou skúškou a obhajobou dizertačnej práce má doktorand preukázať schopnosť samostatne vedecký pracovať ako aj dospieť k novému poznatku v skúmanej problematike.

Podmienky prijatia na štúdium

Základné podmienky prijatia na štúdium –

Absolventi inžinierskeho štúdia alebo magisterského štúdia - o doktorandské štúdium v odbore architektúra a urbanizmus sa môžu uchádzať najmä  odboru

Architektúra a urbanizmus ,ale aj absolventi  príbuzných a iných študijných odborov

Ďalšie podmienky prijatia na štúdium -

Pri výbere študentov by sa uprednostňujú uchádzači, ktorí prejavia najvyššiu mieru schopností pre štúdium a to z hľadiska:

-         dosiahnutých výsledkov v inžinierskom stupni štúdia

-         schopnosti a vzťahu k vedeckej práci (aktívna účasť na študentskej vedeckej konferencii, publikačná činnosť )

-          jazykových schopností

-          aktívnosti a flexibilnosti (zahraničné mobility, aktívna účasť na súťažiach, workshopoch, letných školách)

-          kreativity (ocenenie ateliérových prác, ocenenie v študentských súťažiach, prípadne vo verejných súťažiach)

História opisov

Späť