Zefektívnenie procesov poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na FHV UNIZA
Základné informácie
Tematická oblasť: 2022.1. Téma 1: Podpora poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia alebo rozširujúceho štúdia
Názov projektu: Zefektívnenie procesov poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na FHV UNIZA
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Stav projektu: Nefinancovaný
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
8 Stanovenie merateľných ukazovateľov zo strany ŽU v Žiline reflektuje aspoň jednu zo špecifických požiadaviek stanovených v príslušnej výzve, a to konkrétne tú, že podpora má smerovať najmä na tie rozvojové projekty, ktoré v rámci merateľných ukazovateľov budú kumulatívne deklarovať vyšší počet odhadovaných absolventov DPŠ alebo RŠ. ŽU v Žiline v tomto projekte deklaruje vyšší počet uchádzačov/študentov DPŠ a RŠ v porovnaní s hodnotenými rozvojovými projektami iných vysokých škôl. Výučbu v rámci RŠ realizuje ŽU v Žiline len v predmetoch „výchova k občianstvu“ a „anglický jazyk“, teda absentujú tu priorizované predmety ako napr. matematika, fyzika, informatika a pod. v zmysle podmienok výzvy. |
Konzistentnosť projektu |
22 Jednotlivé aktivity, ich komplexnosť, ciele a časový harmonogram sú v súlade s podmienkami výzvy a napĺňaním dlhodobého zámeru vysokej školy, aj keď sú osobitne definované pre DPŠ a RŠ. V obidvoch prípadoch ide väčšinou o tie isté, častokrát len „prekopírované“, aktivity. |
Rozpočet projektu |
19 Rozpočtované výdavky na mzdy a odmeny zamestnancov, resp. dohodárov, sú predpokladané vo výške približne 45 % z celkovej požadovanej dotácie, čo predstavuje nižší podiel týchto výdavkov na požadovanej alokácii na projekt v porovnaní s inými hodnotenými projektami v rámci tejto výzvy. Predpokladané výdavky sú podľa charakteru jednotlivých aktivít rozpočtované na správnych príslušných rozpočtových položkách či podpoložkách EK. |
Hodnota projektu |
31 Daný rozvojový projekt len veľmi okrajovo špecifikuje možnosti zmeny obsahu či kvality vzdelávania v oblasti DPŠ alebo RŠ. Projekt sa skôr jednotlivými plánovanými aktivitami zameriava na technické, digitálne, administratívne vybavenie či propagáciu výučby DPŠ či RŠ. Absentuje mi v ňom teda hlbšia pridaná hodnota, ktorá by z časti vedela vyriešiť aj problém nedostatku učiteľov v priorizovaných predmetoch v oblasti regionálneho školstva, ktorými sú matematika, fyzika, chémia, informatika, technika či slovenský jazyk. |
Celkový počet bodov |
80.00 |
Hodnotenie 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
5 prepojenie na tému zadefinované priamo v dlhodobom zámere, čo možno hodnotiť vzhľadom na špecifikum témy pozitívne, vrátane naviazania na ďalšie podporné dokumenty (absentuje však precíznejšie špecifikovanie cieľov / opatrení, indikátorov a časového aspektu vyhodnocovania splnenia) |
Konzistentnosť projektu |
19 v rámci prioritizovaných predmetov výzvy je prekryv len čiastočný (anglický jazyk a literatúra); projekt obsahuje aj aktivity ktoré idú nad rámec hlavných cieľov (napr. publikačná činnosť), čo znižuje synergický efekt aktivít |
Rozpočet projektu |
13 rozpočet je dostatočne rozpoložkovaný avšak pri niektorých položkách absentuje (lepšia) referencia na stanovenie hodnôt; rozpočet je v niektorých oblastiach výraznejšie zameraný na položky, ktoré nie sú dostatočne zdôvodnené, resp. potrebné pre naplnenie merateľných ukazovateľov - v prípade podpory projektu navrhujem neposkytovať financie v oblasti 633006, 637036 podľa rozpočtovej klasifikácie a neposkytovať alebo krátiť financie na interiérové vybavenie špeciálnej učebne (633001 podľa rozpočtovej klasifikácie) |
Hodnota projektu |
21 nastavenie merateľných ukazovateľov je zjednodušené so zameraním na plnenie najdôležitejšieho cieľa (čo možno hodnotiť kladne) a je realisticky odhadnuté, avšak menej ambiciózne vo vzťahu k iným posudzovaným projektom |
Celkový počet bodov |
58.00 |