Zvyšovanie kvality prípravy budúcich učiteľov matematiky, fyziky, chémie, informatiky, anglického jazyka, slovenského jazyka a techniky formou doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na UKF v Nitre
Základné informácie
Tematická oblasť: 2022.1. Téma 1: Podpora poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia alebo rozširujúceho štúdia
Názov projektu: Zvyšovanie kvality prípravy budúcich učiteľov matematiky, fyziky, chémie, informatiky, anglického jazyka, slovenského jazyka a techniky formou doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na UKF v Nitre
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Stav projektu: Ukončený
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
8 Stanovenie merateľných ukazovateľov zo strany UKF v Nitre reflektuje aspoň jednu zo špecifických požiadaviek stanovených v príslušnej výzve, a to konkrétne tú, že podpora má smerovať najmä na tie rozvojové projekty, ktoré v rámci merateľných ukazovateľov budú deklarovať priorizované predmety matematika, fyzika, chémia, informatika, anglický jazyk, technika či slovenský jazyk. Absentuje tu však akákoľvek zmienka o počte uchádzačov za UKF vykazovaných v rámci DPŠ a RŠ, resp. v rámci merateľných ukazovateľov nie je cieľom ich navýšenie. |
Konzistentnosť projektu |
21 Jednotlivé aktivity, ich komplexnosť či ciele sú v súlade s podmienkami výzvy a napĺňaním dlhodobého zámeru vysokej školy, aj keď sú osobitne definované pre jednotlivé fakulty UKF v Nitre. Absentuje tu však konkrétny časový harmonogram jednotlivých aktivít. |
Rozpočet projektu |
17 Rozpočtované výdavky na mzdy a odmeny zamestnancov, resp. dohodárov, sú predpokladané vo výške vyše 76 % z celkovej požadovanej dotácie, čo predstavuje vysoký podiel týchto výdavkov na požadovanej alokácii na projekt v porovnaní s inými hodnotenými projektami v rámci tejto výzvy. Predpokladané výdavky sú podľa charakteru jednotlivých aktivít rozpočtované na príslušných rozpočtových položkách či podpoložkách EK. |
Hodnota projektu |
33 Daný rozvojový projekt len veľmi okrajovo špecifikuje možnosti zmeny obsahu či kvality vzdelávania v oblasti DPŠ alebo RŠ. Projekt sa skôr jednotlivými plánovanými aktivitami ako sú napr. príprava študijných materiálov či vzdelávacích podujatí zameriava na administratívne vybavenie výučby DPŠ či RŠ. Absentuje mi v ňom teda hlbšia pridaná hodnota, ktorá by z časti vedela vyriešiť aj problém nedostatku učiteľov zatraktívnením štúdia DPŠ a RŠ iným inovatívnym spôsobom. Oceňujem však disemináciu aktivít na 3 jednotlivé fakulty UKF. |
Celkový počet bodov |
79.00 |
Hodnotenie 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
9 Aktivity projektu úzko súvisia s dlhodobým zámerom Univerzity, ktorá má tento zámer vypracovaný na roky 2019-2025. Na dlhodobý zámer Univerzity nadväzuje Dlhodobý zámer Fakulty prírodných vied a informatiky Univerzity Konštantína Filozofa na roky 2017– 2025, Dlhodobý zámer Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa na roky 2019 – 2025 a Dlhodobý zámer Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa na roky 2019 – 2022. Univerzita disponuje Vnútorným systémom zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, ktorý je nástrojom strategického riadenia UKF v oblasti kultúry kvality. |
Konzistentnosť projektu |
28 Jednotlivé aktivity na seba logicky nadväzujú a sú v súlade s napĺňaním dlhodobého zámeru Univerzity. Z časového hľadiska sú aktivity uskutočniteľné v plnom rozsahu. Riešiteľský tím je bohato zastúpený vrátane koordinátora, odborných, technických a administratívnych pracovníkov. |
Rozpočet projektu |
17 Z celkovej požadovanej sumy dotácie (271 856,00 Eur) sa na mzdy a odmeny požaduje 208 056,00 Eur, čo predstavuje 76,5% dotácie. Zvyšok predstavuje najmä nákup výpočtovej techniky, spotrebného, kancelárskeho a propagačného materiálu. |
Hodnota projektu |
38 Cieľom projektu je zlepšenie stavu a dostupnosti študijnej literatúry pre účastníkov DPŠ a RŠ, zlepšenie vedomostnej úrovne účastníkov DPŠ a RŠ, skvalitnenie prípravy budúcich učiteľov, účastníkov DPŠ a RŠ, ako i zlepšenie informovanosti zriaďovateľov škôl a školských zariadení, ako aj samotných učiteľov z praxe o možnostiach a ponuke RŠ. |
Celkový počet bodov |
92.00 |