Inovácia a digitalizácia doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na FF UCM v Trnave
Základné informácie
Tematická oblasť: 2022.1. Téma 1: Podpora poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia alebo rozširujúceho štúdia
Názov projektu: Inovácia a digitalizácia doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na FF UCM v Trnave
Vysoká škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Stav projektu: Ukončený
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
5 Stanovenie merateľných ukazovateľov zo strany UCM žiadnym spôsobom nereflektuje špecifické požiadavky stanovené v príslušnej výzve, a to, že podpora má smerovať najmä na tie rozvojové projekty, ktoré v rámci merateľných ukazovateľov budú kumulatívne deklarovať vyšší počet odhadovaných absolventov DPŠ alebo RŠ, resp. v ktorých ich absolventi získajú kvalifikačný predpoklad na výkon pracovnej činnosti „učiteľ“ pre priorizované predmety ako sú matematika, fyzika, chémia, informatika, anglický jazyk, technika, slovenský jazyk. |
Konzistentnosť projektu |
20 Jednotlivé aktivity, ako aj ich komplexnosť a ciele, relatívne na seba nadväzujú, aj keď v niektorých prípadoch podľa navrhovaného časového harmonogramu aktivít môže počas výučby DPŠaRŠ súčasne prebiehať aj proces navrhovanej modernizácie pedagogického laboratória, resp. iných plánovaných aktivít, ktoré môžu potenciálne ohroziť kvalitu vzdelávania v tejto oblasti. |
Rozpočet projektu |
18 Rozpočtované výdavky na mzdy a odmeny zamestnancov, resp. dohodárov, sú predpokladané vo výške približne 66 % z celkovej požadovanej dotácie, čo teoreticky zodpovedá špecifickým podmienkam danej výzvy, a tou je predovšetkým podpora interných kapacít verejných vysokých škôl za účelom zvyšovania kvalifikácie pedagogických a odborných zamestnancov škôl v programoch DPŠ alebo RŠ. Predpokladané výdavky sú podľa charakteru jednotlivých aktivít rozpočtované na správnych príslušných rozpočtových položkách či podpoložkách EK. Absentujú však výdavky rozpočtované na odvody externých zamestnancov v súvislosti s vyplatením odmien mimopracovného pomeru. |
Hodnota projektu |
30 Daný rozvojový projekt bližšie, resp. detailne nešpecifikuje, ako sa zmení obsah či kvalita vzdelávania v oblasti DPŠ alebo RŠ tým, že sa podporia interné kapacity vysokej školy, a akú pridanú hodnotu tým získajú daní absolventi uvedených programov, okrem technického vybavenia. Projekt sa skôr jednotlivými plánovanými aktivitami zameriava na technické, digitálne či administratívne vybavenie DPŠ či RŠ. Absentuje mi v ňom teda hlbšia pridaná hodnota, ktorá by z časti vedela vyriešiť aj problém nedostatku učiteľov v priorizovaných predmetoch v oblasti regionálneho školstva. |
Celkový počet bodov |
73.00 |
Hodnotenie 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
8 Aktivity projektu úzko súvisia s dlhodobým zámerom Univerzity, ktorá má tento zámer vypracovaný na roky 2021-2026. Akčný plán však absentuje. DPŠ a RŠ zastrešujú jednotlivé katedry FF UCM. DPŠ a RŠ zabezpečuje Katedra pedagogiky v spolupráci s Katedrou psychológie a katedrami, podľa jednotlivých aprobácií. |
Konzistentnosť projektu |
28 Jednotlivé aktivity na seba logicky nadväzujú a sú v súlade s napĺňaním dlhodobého zámeru Univerzity. Z časového hľadiska sú aktivity uskutočniteľné v plnom rozsahu. Projekt má 16 riešiteľov vrátane administratívnych pracovníkov (2) a manažéra publicity. |
Rozpočet projektu |
15 Z celkovej požadovanej sumy dotácie (212 055,00 Eur) sa na mzdy a odmeny pre zamestnancov požaduje 154 300,00 Eur. Zvyšok predstavuje nákup výpočtovej techniky, nákup literatúry, materiálovo-technické zabezpečenie pedagogického laboratória, tlače edukačných materiálov, digitalizácie edukačných materiálov a služobné cesty. I napriek väčšiemu riešiteľskému kolektívu, mal byť rozpočet viac vyvážený. |
Hodnota projektu |
36 Hlavným cieľom projektu je i naďalej realizovať kvalifikačné vzdelávanie v kategóriách DPŠ a RŠ, ako i inovácia a digitalizácia študijných plánov. Súčasťou cieľu je aj nové pedagogické laboratórium pre zvýšenie kapacity z 15 na 25 študentov. Kvalitu majú zabezpečiť novovytvorené edukačné materiály, ktoré budú slúžiť aj ďalším účastníkom kvalifikačného vzdelávania v nových kurzoch DPŠ a RŠ. Digitalizácia edukačných materiálov umožní skvalitnenie samostatnej práce účastníkov kvalifikačného vzdelávania v ich domácom prostredí. Jedná sa o pomerne reálnu garanciu pridanej hodnoty projektu, ktorá sa má odzrkadliť vo zvýšenej kvalite vzdelávania. |
Celkový počet bodov |
87.00 |