STU ako líder Digitálnej koalície
Základné informácie
Tematická oblasť: 2018.2. Podpora vysokých škôl pri plnení záväzkov prijatých v rámci Národnej koalície pre digitálne zručnosti a povolania SR (ďalej len "digitálna koalícia")
Názov projektu: STU ako líder Digitálnej koalície
Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Stav projektu: Ukončený
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 370 150,00 |
Hodnotenie 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy a záväzkami vysokej školy v rámci digitálnej koalície |
---|
15 Žiadateľ plánuje vďaka projektu splniť väčšinu svojich záväzkov v rámci Digitalnej koalicie do roku 2020. Počas projektu by mali žiadateľ zabezpečiť inováciu vzdelávania v informatických študijných programoch. Rozvíjať a aktívne podporovať talentovaných študentov na univerzite. Súčasne popritom zvyšovať atraktívnosť vzdelávania v oblasti IKT. V rámci projektových aktivít by sa mal žiadateľ zamerať aj na rozvoj strategického výskumu v oblasti IKT a ďalších perspektívnych oblastiach ako napr. kybernetiká bezpečnosť, cloud computing, Big Data, umela inteligencia atď. Zo žiadosti nie je jasné, ktoré fakulty, katedry, plánuje univerzita projektom podporiť. Žiadateľ plánuje v rámci aktivity 1 inovovať 3 predmety a 5 materiálov v anglickom jazyku. Aktivita 2 sa zameriava na podporu talentov. Konkrétne plánuje žiadateľ pripraviť 3 spoločné publikácie, 1 súťaž pre študentov stredných škôl a zapojiť študentské tímy do 3 medzinárodných IKT súťaží. V rámci aktivity 3 žiadateľ plánuje pripraviť 3 publikácie na medzinárodných renomovaných fórach. V poslednej aktivite 4 plánuje žiadateľ pripraviť projekt dlhodobého strategického výskumu v oblasti priemyselných technológií. Cieľom projektu je splniť záväzky, ktoré žiadateľ uviedol v rámci Digitálnej koalície. Z hľadiska súladu aktivít s dlhodobým zámerom školy by bola implementácia projektu pre univerzitu prínosom. |
Kvalita projektu |
18 Zo žiadosti nie je dostatočne jasné kto by mal byť konečným prijímateľom projektových aktivít. Aktivitám chýba jasný časový rámec. Aktivity vzájomne nenadväzujú, čo je škoda z dôvodu, že by takto mohol žiadateľ dosiahnuť synergický efekt plánovaných aktivít. Nie je jasné podľa čoho žiadateľ vyrátal paušálnu dotáciu 500 hodín alokovaných na odborných pracovníkov zapojených do projektových aktivít. Žiadateľ sa plánuje v rámci monitoringu a koučingu študentov spolupráce so študentmi, organizovanie súťaží a workshopov pre budúcich študentov venovať celkovo 6500 osobo/hodín. Žiadateľ tiež plánuje venovať výskumnej činnosti až 8500 osobo/hodín. V rámci rozpočtu plánuje žiadateľ dotovať činnosť 7 postdoktorandov a 7 doktorandov. Žiadateľ navrhol pre projekt pomerne rozsiahlu personálnu maticu, z pohľadu riadenie projektu ide o pomerne náročnú časť na koordináciu. Väčšina aktivít je v projekte opísaná tak ako by tieto aktivity mala univerzita robiť ako bežnú súčasť svojich činností. Projektom si žiadateľ plánuje zabezpečiť finančnú spoluúčasť na svoje „bežné aktivity.“ Projektu chýba inovatívny rozmer. |
Rozpočet projektu |
10 Väčšina výdavkov je spojených so mzdovými nákladmi. V projekte je plánovaná pomerne obsiahla personálna matica, čo by mohlo spôsobiť určité problémy pri riadení projektu. |
Riadenie projektu |
8 Žiadateľ navrhol pre projekt pomerne rozsiahlu personálnu maticu, z pohľadu riadenie projektu ide o pomerne náročnú časť na koordináciu. Väčšina aktivít je v projekte opísaná tak ako by tieto aktivity mala univerzita robiť ako bežnú súčasť svojich činností. Projektom si žiadateľ plánuje zabezpečiť finančnú spoluúčasť na svoje „bežné aktivity.“ |
Hodnota projektu |
15 Projekt zabezpečuje primárne inštitucionálne potreby. Spoločenský prínos projektu vnímame iba v obmedzenej miere. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt zabezpečuje predovšetkým inštitucionálne potreby univerzity. Cieľom projektu je primárne naplniť záväzky vyplývajúce z Digitálnej koalície. Konkrétne produkty projektu sú opísané iba v obmedzenej miere. Väčšina rozpočtu je určená na financovanie mzdových nákladov. Personálna matica je pomerne obsiahla, čo môže spôsobiť určité problémy pri riadení projektu. Projektové aktivity budú zabezpečená výhradne internými zamestnancami. Zo žiadosti nie je jasné ktoré fakulty, katedry budú finálnymi prijímateľmi projektových aktivít. Opis plánovaných aktivít je uvedený pomerne stručne a skôr iba rámcovo. Predpokladáme, že časť aktivít zabezpečujú zamestnanci univerzity aj v rámci svojich bežných činností. Žiadateľovi by sme odporučili k projektu pristúpiť s oveľa väčšou inovatívnosťou. Projekt odporúčame podporiť iba v prípade, ak získa dostatočný počet bodov z konsolidovaného hodnotenia. |
Celkový počet bodov |
66.00 |
Hodnotenie 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy a záväzkami vysokej školy v rámci digitálnej koalície |
---|
20 Projektový zámer v jeho štyroch aktivitách: |
Kvalita projektu |
20 Projekt je spracovaný vysoko odborne a so znalosťou technických trendov a z nich vyplývajúcich potrieb. Obsah aktivít a nastavené výstupy plne zodpovedajú cieľom zámeru. |
Rozpočet projektu |
10 Rozpočet je porozumiteľný, avšak pre posúdenie primeranosti ceny a teda efektívneho a hospodárneho nakladania s rozpočtovými prostriedkami predsa len chýba spresnenie na ktoré ciele a oblasti sa jednotliví členovia tímu orientujú a ako sa práca jednotlivých začlenených osôb prejaví v kvalite i kvantite výstupov projektu. |
Riadenie projektu |
8 Vytvorený projektový tím je schopný projekt zrealizovať, dobrým príznakom je, že vedúci projektu je v priamom podriadení rektora univerzity. Nedostatkom je, že projekt nie je vnútorne štruktúrovaný, fázovaný a delený na menšie súčasti tak, aby sa dala transparentne a detailne riadiť práca a hodnotiť výstupy a ich plnenie v čase členov projektového tímu. |
Hodnota projektu |
25 Projekt správne identifikuje aktuálne témy a vhodne prispieva k riešeniu najaktuálnejších tém z oblasti IT, digitálnej transformácie a Industry 4.0, ktoré sú plne aktuálne v súčasnosti a súčasne predvídavo pripravuje budúcich odborníkov v oblasti IKT. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Technická univerzita v Bratislave potvrdzuje, že je stále lídrom v technickom vzdelávaní na Slovensku. Otázkou je, či potvrdí aj svoju ambíciu byť aj “Lídrom Digitálnej koalície” – to ostatne popri záverečnom hodnotení výsledkov projektu riadiacim orgánom tejto výzvy ukáže aj výročné hodnotenie plnenia záväzkov v rámci Digitálnej koalície. |
Celkový počet bodov |
83.00 |