Zvýšenie ochrany univerzitnej siete a nové procesné moduly univerzitných informačných systémov
Základné informácie
Tematická oblasť: 2018.1. Podpora vysokých škôl pri napĺňaní ich dlhodobých zámerov
Názov projektu: Zvýšenie ochrany univerzitnej siete a nové procesné moduly univerzitných informačných systémov
Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave
Stav projektu: Nefinancovaný
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
13 Predkladaný projekt je v súlade s DDZ univerzity, konkrétne s cieľom č.4, ktorý sa venuje práve zvýšeniu bezpečnosti a dostupnosti výpočtovej infraštruktúry. Myšlienka projektu je aktuálna a relevantná aj v širšom kontexte prepojenej a zdieľanej ekonomiky, kde bezpečnosť hrá významnú rolu. Na druhej strane je tento projekt relatívne úzko zameraný na hardvér a podporu ubytovacieho systému, čo je síce oblasť, kde má univerzita aktivity, ale... Je otázne, či práve podpora ubytovania napĺňa stratégiu cieľa 4 "zaviesť efektívny systém podpory používateľov pre informačné systémy pedagogickej agendy". Z môjho pohľadu sa jedná skôr o podporný proces = sociálne aj ekonomicky určite zaujímavý, ale chýba mi tu zdôvodnenie, že ide naozaj aj o pedagogickú agendu a jej zefektívnenie. Podobne, návrh projektu nereferuje explicitne smerom k používaniu čipových kariet - tu však oceňujem snahu konsolidovať a spájať identifikačné systémy do efektívnejších riešení. |
Kvalita projektu |
12 Projekt je prepojený na ciele DDZ, konkrétne kroky je možné mapovať na špecifické stratégie, ako som už zmienil vyššie. Z pohľadu reálnosti, je zámer dosiahnuteľný v priebehu pár mesiacov. Je otázne, či na samotnú hardvérovú aktivitu je potrebných 15 mesiacov - pokladám to za príliš dlhý čas. Aktivity jednoducho bežia celý čas, paralelne, chýba ambícia urobiť veci v primeranom čase a dosiahnuť benefity čím skôr. Ako som spomínal, hlavná výhrada voči aktivite č.2 sa týka lepšieho zdôvodnenia, či ubytovanie považuje univerzita za kľúčový pedagogický proces, ktorý je v samotnej stratégii DDZ. Tiež by pomohlo lepšie zdôvodniť a kvantifikovať benefity z prepojenia CREPČ, DAWINCI, EPČ a pod. - tu sa autori spoliehajú na prezentáciu skôr výrokovou než argumentačnou formou. |
Rozpočet projektu |
8 Projekt predpokladá rozpočet v rozsahu 102 tisíc, z čoho je 100 tisíc dotácia. Z pohľadu na reálnosť rozpočtu voči plánovaným aktivitám je možné považovať rozpočet za ambiciózny. Najväčšou položkou je hardvér - 56 tisíc, samotný rozpočet ani komentár neposkytujú nejaké hlbšie vysvetlenie ohľadom počtov, konfigurácie týchto HW prvkov, čo mi osobne chýba. Na trhu je Fire Power 2110 dostupný okolo cca 10 tisíc, IronPort prribližne za polovicu. Teda dosť by pomohlo, keby autori podali viac informácií o predpokladanej konfigurácii, vybavení, servisnej a záručnej podpore, ktorú na spomínané zariadenia očakávajú... Predpokladám, že aj HW pre WiFi je v tomto zahrnutý, ale informácie o očakávaniach v tomto smere nie sú nájditeľné v návrhu projektu. |
Riadenie projektu |
7 Sponzorom projektu je uvedený dr. Majdan, t.č. prorektor univerzity pre rozvoj. Z tohto pohľadu je to vhodný riešiteľ, ktorý by mal zabezpečiť dostatočnú manažérsku pozornosť tomu investičnému projektu. Riešiteľský tím sa podľa dostupných referencií už stretol s potenciálnymi realizátormi a dodávateľmi, konzultuje predkladané riešenie s komerčnými firmami - explicitná projektová dokumentácia nie je súčasťou podania a teda sa k nej a jej kvalite nemôžem vyjadrovať. |
Hodnota projektu |
18 Ukazovatele sa skôr venujú výkonnostným meraniam počas projektu, nie nutne zhodnocovaním zlepšovania efektívnosti. Napr. namiesto počtu automatizovaných procesov by bolo zaujímavé zhodnotiť zvýšenie efektívnosti automatizovaného procesu voči jeho stavu v minulosti. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je potenciálne zaujímavý, relevantný, realisticky dosiahnuteľný. Odporúčal by som autorom uviesť viac detailov, ako konkrétne navrhnuté aktivity naplnia cieľ zvyšovania efektívnosti procesov, riadenia a pod. Ďalej, do komentárov k rozpočtu, prípadne do jednotlivých aktivít, by som odporúčal uviesť aspoň orientačné požiadavky na konfigurácie, množstvá a podporu HW, aby bolo možné zhodnotiť rozpočet objektívnejšie. Ďalšie doporučenia sú v komentároch k jednotlivým čiastkovým hodnoteniam. |
Celkový počet bodov |
58.00 |
Hodnotenie 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
20 Aktivity prispejú k naplneniu nasledovných cieľov: Cieľ č.4 Zvyšovať bezpečnosť a dostupnosť počítačovej siete TU vo všetkých komunikačných uzloch a rozvíjať služby pre jej používateľov a Cieľ č.5 Modernizovať a integrovať informačné systémy TU a zabezpečiť ich efektívne využívanie. |
Kvalita projektu |
15 Prvá aktivita obsahuje štyri čiastkové úlohy (inštalácia Cisco FirePower v centrálnom komunikačnom uzle, iné Cisco, sofware update, harware/software pre wifi v študentskom domove). Aktivita dva obsahuje tri úlohy (software na pridelovanie ubytovania, prenost dát medzi CREPČ a systémom DAWINCE, software na integrovanú správu systémov zriadenia). |
Rozpočet projektu |
15 Viď nižšie. |
Riadenie projektu |
10 Viď nižšie. |
Hodnota projektu |
10 Aj keď DZ obsahuje rozvoj počítačovej siete a modernizáciu a integráciu informačných systémov, v tomto prípade sa nedá s úplnou samozrejmosťou hovoriť o dlhodobom rozvoji univerzity. Projekt z môjho pohľadu nedostatočne zdôvodňuje prioritizáciu týchto konkrétnych projektov, a to hlavne ich dosahu a významu pre zlepšenie či už kvality vzdelávania alebo poskytovaní služby študentom. Možno výnimkou je aktivita, ktorá chce zabezpečiť software pre priraďovanie ubytovania študentov. Nie je zrejmé, prečo je treba updatovať komunikačný uzol, wifi sieť a pod. Čo sa týka modernizácie IKT vo všeobecnosti, ťažko sa určuje hranica toho, čo považujeme za prirodzenú súčasť denného chodu inštitúcie a čo už sú nadštandardné modernizácie, ktoré spríjemňujú prácu ale nie sú úplne nevyhnutné. Tento projekt nie je presvedčivý v obhajobe pridanej hodnoty navrhovaných aktivít, čo je zrejmé aj z popisu merateľných ukazovateľov, ktoré nespomínajú ukazovatele pre, napríklad, zvýšenie bezpečnosti, efektivity, počet ovplyvnených študentov , ktoré by mali byť finálnymi ukazovateľmi významu týchto aktivít. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Odporúčam nefinancovať aj vzhľadom na urgentnejšie požiadavky iných univerzít. |
Celkový počet bodov |
70.00 |