Inovácia a formovanie nových študijných programov
Základné informácie
Tematická oblasť: 2018.1. Podpora vysokých škôl pri napĺňaní ich dlhodobých zámerov
Názov projektu: Inovácia a formovanie nových študijných programov
Vysoká škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Stav projektu: Ukončený
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 82 000,00 |
Hodnotenie 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
20 Strategický ciele, ktoré by sa mali realizovať navrhovanými aktivitami sú v oblasti Vzdelávanie. Pre jednotlivé strategické ciele sú jasne definované nástroje pre ich dosiahnutie. Tieto nástroje obsahujú rozširovanie ponúk študijných odborov zriadením novej fakulty/pracoviska a akreditovať študijný program v cudzom jazyku, skvalitniť výučbu cudzích jazykov, získanie mobilitných a trvalých študentov zo zahraniča. Ďalším nástrojom, ktorého sa navrhnované aktivity dotýkajú, je skvalitňovanie výučby cudzích jazykov a zvyšovanie jazykových kompetencií aj zamestnancov a akreditáciá študijných programov v cudzích jazykoch, čím by sa vytvorili podmienky na získanie väčšieho počtu mobilitných ale aj trvalých študentov zo zahraničia. Ďalej, skvalitnenie štúdia vytvorením lepších materiálnych a priestorových podmienok, a na záver zvyšovanie efektívnosti celouniverzitného marketingu smerom do zahraničia a rozšírenie poskytovania štúdia v cudzích jazykoch pre zaktraktívnenie štúdia pre zahraničných študentov. |
Kvalita projektu |
25 Viď nižšie. |
Rozpočet projektu |
15 Personálne náklady sú hradené z vlastných zdrojov. |
Riadenie projektu |
10 Viď nižšie. |
Hodnota projektu |
25 Projekt je prehľadne napísaný. Za nedostatok považujem určenie výstupov pre jednotlivé aktivity. Neuvádza sa výstup s ohľadom na určené ciele, ale obdobne ako v iných projektoch, uvádza sa zabezpečenie inputu procesu, ako napríklad vytvorenie študijného programu, publikácie, podujatia, technické vybavenie a pod., pričom cieľovým indikátorom by mal byť vplyv na študentov, prípadne nárast zahraničných študentov, tak ako si to stanovuje strategický cieľ. Obdobne vnímam ukazovatele pri ostatných aktivitách ako materiálno-technické zabezpečenie počítačových učební ako binomiálna veličina (splnené/nesplnené) by sa nemalo považovať za merateľný ukazovateľ prínosu danej aktivity. Namiesto toho by bolo vhodné uviesť počet dotknutých študentov, predmetov, pedagógov a pod, v porovnaní so súčasným stavom (nevieme momentálne využitie existujúcich kapacít, tým pádom nevieme prínos danej aktivity). Až v aktivite 4 sa viac menej dočkáme skutočne relevantných výstupov, ako napríklad vytvorenie post-doktorantských pozícií, ale iba v texte. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt odporúčam podporiť, okrem aktivity 1. |
Celkový počet bodov |
95.00 |
Hodnotenie 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
20 Predložený projekt podľa žiadateľa vychádza z dlhodobého zámeru univerzity na roky 2014-2020 a nadväzuje na tam formulované kľúčové oblasti a strategické ciele. Aktivity navrhovaného projektu sa tiež opierajú o príležitosti a strategické ciele uvedené v dokumente: |
Kvalita projektu |
20 Z pohľadu navrhnutých aktivít: |
Rozpočet projektu |
10 Nakoľko pre PC nie je uvedená a zdôvodnená konfigurácia, tak nie je zdôvodnená ani cena cca. 1000 EUR za základné PC v učebni. Dostupnejšie sú i výrazne lacnejšie PC zostavy. Pokiaľ však navrhovaná cena vyplýva z vyššieho požadovaného výkonu PC a zohľadnenia rýchleho morálneho zastarávania týchto zariadení, čiže ak je súčasne aj predpokladom dlhšieho „prežitia“ učebne, či laboratória, potom uvedené ceny sú primerané cenám na trhu. Taktiež pokiaľ doba používania v rámci projektu nie je stanovená (podmienky to neurčujú), potom môže byť voľba úrovne štandardu výpočtovej techniky a s tým i odhadnutá cena v zásade oprávnená. Toto však v rozpočte, či komentáru k rozpočtu nie je uvedené, čo je nedostatok. Dá sa predpokladať cenová „rezerva“ na základné PC do učebne odhadom vo výške 10 až 20% ceny. |
Riadenie projektu |
9 Univerzita v súlade so zásadami projektového riadenia menovala ako „sponzora“ projektu priamo svojho rektora, ústredný projektový tím je relatívne „štíhly“, avšak v odkaze na skúsenosti univerzity s projektami môže byť dostatočne efektívny – doplňuje ho finančná manažérka projektu, ktorá je súčasne vedúcou oddelenia ekonomických činností, ústredný projektový manažér univerzity, projektoví manažéri (v zásade asistenti projektového manažéra, ktorí budú prenášať odborné požiadavky fakúlt do projektového riadenia) za jednotlivé zapojené fakulty t.j. aktivity a vybraní odborní pracovníci. Uvedené kroky pre implementáciu projektu sú vhodným postupom pre jeho implementácii a dosiahnutí cieľov a merateľných ukazovateľov. |
Hodnota projektu |
27 Až na výhrady súvisiace so zjednodušením prieskumu cien (príliš zaokrúhlené ceny – na stovky, PC dokonca na 1000) a menej náročné inovácie v oblasti digitálnych technológií, najmä inovácie učebne pre aplikovanú informatiku je projekt spracovaný zmysluplne a zapadá do rámca deklarovaných dlhodobých cieľov univerzity. |
Záverečný komentár a odporúčania |
V oblasti aplikovanej informatiky odporúčam univerzite zvýšiť náročnosť výučby – s využitím výstupov pre vysoké školy na projekte IT AKADEMIA – VZDELÁVNIE PRE 21. STOROČIE, resp, CISCO NETWORKING ACADEMY (ich výstupy sú dostupné bezplatne, nakoľko sú z verejných zdrojov) a zabezpečiť účinné prepojenie s IT firmami, resp.pre digitálne zručnosti v oblasti marketingu s firmami pôsobiacimi v oblasti digitálneho merketingu pre udržiavanie kontaktu s najnovšími trendami. |
Celkový počet bodov |
86.00 |