Zvýšenie kvality vzdelávania na SPU v Nitre prostredníctvom internacionalizácie (INTER-EDU)
Základné informácie
Tematická oblasť: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Názov projektu: Zvýšenie kvality vzdelávania na SPU v Nitre prostredníctvom internacionalizácie (INTER-EDU)
Vysoká škola: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Stav projektu: Nefinancovaný
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Pridaná hodnota |
---|
10 Univerzita ponúka v súčasnosti 12 ŠP v AJ, ako prvá na Slovensku získala už v roku 2010 ECTS Label, ktorý obhájila aj v roku 2013, má ocenenie Dioploma Supplement Label a za kvalitnú organizáciu mobilit študentov a pedagógov získala značku Kvalita Erasmus mobility 2012. Fakulty postupne vytvárajú podmienky na realizáciu spoločných ŠP. SPU organizuje už niekoľko rokov intenzívne programy pre svojich a zahraničných študentov. Toto je východisko pre ďalšie využívnie internacionalizácie pre zvyšovanie kvality vo vzdelávaní. |
Systémovosť |
10 Projekt je celouniverzitný, do ktorého sú zapojené všetky fakulty. Zameriava sa na inováciu existujúcich ŠP v AJ a vytvorenie nových ŠP v AJ. Fakulta ekonomiky a manažmentu chce inovovať ŠP dvojitých diplomov sso spolupracujúcou univerzitou v Londýne, v pilotnom roku overovania je program dvojitých diplomov s univerzitou v Krakove, na ktorý nadväzuje program dvojitých diplomov s partnerskou Lousiana State Uni v USA. Fakulta agrobiológie navrhuje nový spoločný medzinárodný ŠP v spolupráci s Krakovom. Fakulta biotechnológie má dobré predpoklady pripraviť nový ŠP pre všetky 3 stupne vzdelávania v AJ. Technická fakulta pripravuje nový ŠP s univerzitou v Českých Budejoviciach. Fakulta záhradníctva chce vytvoriť nový spoločný ŠP v slovenskom a AJ v spolupráci s ČZU Praha. Fakulta európskych štúdií chce inovovať dva ŠP. Všetky púlánované aktivity pripsejú k systémovým zmenám na univerzite. |
Konzistentnosť |
10 Plánované aktivity sú v súlade s dlhodobým zámerom školy, nadväzujú na existujúce aktivity a výsledky internacionalizácie vzdelávania, vychádza zo skúseností s existujúcich 12 ŠP v AJ. Každá fakulta bude pripravovať minimálne jeden nový ŠP v AJ, resp. inovovať existujúce ŠP v spolupráci so svojimi spolupracujúcimi zahraničnými partnermi. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
10 Jednotlivé aktivity časovo na seba nadväzujú, pre každú aktivitu je naplánovaný jasný časový harmonogram. Pre plánované aktivity majú už potvrdených zahraničných partnerov na všetkých zapojených fakultách, je predpoklad, že všetky stanovené úlohy budú splnené v priebehu projektového obdobia a podľa plánovaného harmonogramu. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
10 V projekte uvádzajú 3 merateľné ukazovatele, ktoré sú rozdelené podľa typu ŠP. |
Rozpočet |
10.00 Rozpočet je urobený za každú plánovanú aktivitu osobitne, výdavky sú zdôvodnené a prehľadné. |
Manažment projektu |
10 Pre projekt bol vytvorený riadiaci tím, koordináciu projektu (projektové a finančné riadeie) budú zabezpečovať zamestnaci univerzity. Do projektu je zapojených 137 osôb vrátane zahraničných expertov. Odborné aktivity budú zabezpečovať odborníci univerzity a zahraniční partneri, metodológiu aktivít garantujú profesori, docenti a odborníci v danej oblasti. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
9 Na aktivity v rámci projektu bude nadväzovať prijímanie študentov na spoločné študijné programy, spoločná výučba študentov s partnerskými inštitúciami zvýši kvalitu vzdelávania, budú pripravené akreditačné spisy pre akreditáciu spoločných ŠP. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Aktivity projektu vychádzajú s existujúcich skúseností, je vysokopravdepodobné, že univerzita dosiahne všetky plíánované výsledky a bude av po skončení projektového obdobia pokračovať v rozbehnutých aktivitách, ktoré zvýšia kvalitu vzdelávania slovenských aj zahraničných študentov na všetkých troch stupňoch vzdelávania. |
Celkový počet bodov |
118.50 |
Hodnotenie 2
Pridaná hodnota |
---|
6 - |
Systémovosť |
6 - |
Konzistentnosť |
7 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
7 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
8 - |
Rozpočet |
5.00 - |
Manažment projektu |
6 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
4 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt v podstate pozostáva len z prípravy nových alebo inovácie existujúcich programov, a to buď v spolupráci so zahraničnými školami a/alebo za účasti zahraničných expertov. Je na škodu projektu, že okrem inovácie programov sa škola nevenuje v projekte aj systematickej propagácii s cieľom zvýšenia povedomia o daných programoch, keďže aktuálne nemá vysoké počty zahraničných študentov (UIPS 2015: len 134, teda 1,6 % študentov vo všetkých stupňoch a formách bolo s občianstvom mimo SR, pričom v danom čase poskytovala 20 študijných programov v cudzom jazyku – publikácia SAIA s informáciami poskytnutými vysokými školami). |
Celkový počet bodov |
74.00 |
Hodnotenie 3
Pridaná hodnota |
---|
10 Cieľom projektu je vytvorenie nových, či inovácia existujúcich spoločných študijných programoch, prípadne programu v cudzom jazyku. |
Systémovosť |
7 Zavedenie nových programov vytvára predpoklad systémovej spolupráce. nie je zrejmý rozsah, koľko študentov bude zapojených do týchto aktivít. |
Konzistentnosť |
9 Tvorba spoločných programov je súčasťou dlhodobého zámeru a nadväzuje na predošlé aktivity - vytvorenie spoločných programov. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
5 Aktivity sú opísané len stroho. predpokladá sa účasť zahraničných expertov, ale nie je vysvetlený kontext. časový priebeh obdobných aktivít je rôzny a nie je vysvetlené prečo. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
6 ukazovatele neplánujú rozsah zapojených študentov, či učiteľov. Pri aktivite 6 sa predpokladá aj zlepšenie jazykových kompetencií študentov a učiteľov, projekt to nijako nereflektuje. |
Rozpočet |
3.00 rozpočet projektu nie je prakticky vysvetlený, okrem (čiastočne) osobných výdavkov. |
Manažment projektu |
7 Ide o vytvorenie nových /inovovanie existujúcich programov. nie je jasné, v akom rozsahu sú tieto činnosti z pohľadu potreby extra aktivít, či dostatočného počtu študujúcich na ich ekonomickú relevantnosť. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
8 Ide o vytvorenie nových /inovovanie existujúcich programov. nie je jasné, v akom rozsahu sú tieto činnosti z pohľadu potreby extra aktivít, či dostatočného počtu študujúcich na ich ekonomickú relevantnosť. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je na jednej strane striktne zameraný na tvorbu spoločných študijných programov, na druhej strane podceňuje popis aktivít na jeho úspešné naplnenie. niektoré aktivity sú popísané len všeobecným konštatovaním ako inovácia predmetu, ale nie je jasný kontext inovácie a jej ciele. Prístup k aktivitám sa javí skôr ako technický, bez hlbšieho zámeru, či filozofie. Rovnako nie je jasné, nakoľko nové programy sú ekonomicky udržateľné. |
Celkový počet bodov |
76.50 |