GOING GLOBAL: Zvyšovanie kvality vzdelávania na Univerzite Komenského v Bratislave prostredníctvom internacionalizácie
Základné informácie
Tematická oblasť: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Názov projektu: GOING GLOBAL: Zvyšovanie kvality vzdelávania na Univerzite Komenského v Bratislave prostredníctvom internacionalizácie
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Stav projektu: Ukončený
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 322 365,00 |
Hodnotenie 1
Pridaná hodnota |
---|
10 Pre univerzitu predstavuje internacionalizácia vzdelávania z dlhodobého hľadiska dôležitý nástroj na zvyšovanie kvality vzdelávania. V rámci programu Erasmus+ má podpísaných 830 zmlúvs 395 zahraničnými partnermi. Spolupráca v niektorých prípadoch vyústila do spoločných ŠP, na FMFI majú dva spoločné programy, Filozofická fakulta plánuje pristúpiť k medzinárodnému magisterskému programu MIREES. Univerzita si uvedomuje potrebu zavádzať nové moderné metódy výučby. V rámci komplexnej internacionalizácie má význačné miesto zlepšovanie kvality doktorandského štúdia. V rámci projektu chcú inovovať a pripraviť nové ŠP v cudzích jazykov, zvýšiť kompetencie pedagógov v lekárskych odboroch a rozvíjať zručnosti doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. |
Systémovosť |
10 Jedným z najefektívnejších prostriedkov na podporu internacionalizácie vzdelávania sú cudzojazyčné programy, ktoré predstavujú systémové opatrenie s dlhodobým efektom. Projekt rieši 3 cudzojazyčné programy - MIREES na FiF umožní študentom prhĺbiť svoje vedomosti v cudzích jazykoch v oblasti geopolitickej situácie východoeurópskych krajín, na FMFI otvoriť nový bakalársky ŠP Technická fyzika v AJ a inovovať už existujúci etablovaný interdisciplinárny program Kognitívnej vedy v AJ. Plánujú ďalej inovovať ŠP lekárskych odborov a posledná systémová aktivita je vybudovať pre doktorandov na centrálnej úrovni ponuku kurzov na rozvoj zručností a budovania vedeckej kariéry. |
Konzistentnosť |
10 Plánované aktivity sú v súlade s dlhodobým zámerom školy a nadväzuje na doterajšie aktivity. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
10 Navrhované aktivity a činnosti majú reálne výstupy, časovo dobre navrhnuté a zvládnuteľné. Každá aktivita má ďalšie podaktivity - inovácia a príprava nových ŠP naplánované 3 podaktivity so zapojením dvoch fakúlt, 2. aktivita sa zameriava na zavedenie simulačnej výučby na pacientskych simulátoroch vo forme "hands-on learning" formou prípadových štúdií a nácvik praktických zručností na dvoch LF a 3. aktivita zameraná na vytvorenie kurzov na rozvoj zručností doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov v AJ formou blokovej výučby 4x za semester. Výstupy aktivít sú časovo premyslené, nadväzujú na seba. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
10 Projekt má 8 merateľných ukazovateľov, prehľadne spracovaných a časovo reálne rozložených, sú výsledkom jednotlivých aktivít. Konkrétne výstupy budú dostupné pre študentov - nový ŠP v AJ Technická fyzika, študijný program MIREES a inovovaný program Kognitívna veda. Zavedenie týchto ŠP prostredníctvomspill-over efektu bude k dispozícii aj ostatným študentom univerzity mimo uvedených programov.Výstupom pre doktorandov budú kurzy akademického a projektového písania v AJ. Ďalším zásadným prínosom pre vzdelávanie je posilnenie ľudských zdrojov - plánuje sa vyškoliť novú skupinu pedagógov, ktorí budú rozvíjať koncepcie a metodiku pre prípravu novej generácie pedagógov. |
Rozpočet |
10.00 Rozpočet je prehľadný, detailne vysvetlený, náklady sú v súlade s plánovanými aktivitami. |
Manažment projektu |
10 Za jednotlivé aktivity budú zodpovedať koordinátori uvedení v personálnej matici, v spolupráci so zodpovednou riešiteľkou naplánujú harmonogram aktivít a dohodnú realizáciu konkrétnych mobilít.Okrem koordinátorov budú do projektu zapojení aj asistenti koordinátorov, rektorát zabezpečí projektový a finančný manažment. Dvakrát za trvanie projektu - po 18 mesiacoch a na konci projektu sa uskutoční stretnutie riešiteľky s koordinátormi za účelom revízie aktivít. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
8 Univerzita vstupuje do projektu so zahraničnými dlhodobými partnermi, čo vytvára solídny rámec pri príprave budúcich vzdelávacích a výskumných projektov aj po ukončení projektu. Udržateľnosť nových a inovovaných ŠP v cudzích jazykoch je podmienená akreditáciou. Predpokladá sa zapojenie týchto programov do študijnej ponuky a rozvíjanie týchto programov aj po skončení projektu.Pedagógovia lekárskych fakúl budú uplatňovať nové metódy najmä po ukončení projektu, výučbové metódy a on-line kurzy sa stanú integrálnou súčasťou ŠP lekárskych fakúlt. Kurzy pre doktorandovbudú súčasťou centrálne poskytovaných služieb. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Predložený projekt je prehľadne naplánovaný, očakávané výstupy sú zvládnuteľné a je silný predpoklad, že aktivity budú pokračovať aj po ukončení projektového obdobia. |
Celkový počet bodov |
117.00 |
Hodnotenie 2
Pridaná hodnota |
---|
8 - |
Systémovosť |
9 - |
Konzistentnosť |
8 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
8 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
7 - |
Rozpočet |
7.00 - |
Manažment projektu |
7 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
7 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
K Oblasti 1.: |
Celkový počet bodov |
90.00 |
Hodnotenie 3
Pridaná hodnota |
---|
7 Projekt plánuje vytvorenie nového spoločného študijného programu, pristúpenie k jednému existujúcemu spoločného šp a inováciu tretieho programu (kognitívne vedy). Ďalšia časť sa venuje inovácií prípravy lekárov, v ktorých je aktuálne relatívne vysoké zastúpenie zahraničných uchádzačov a príprave trénerov na zmeny v doktorandskom štúdiu, čo by im perspektívne malo zabezpečiť pôsobenie v medzinárodných projektoch a grantových schémach. |
Systémovosť |
7 V prípade lekárskych fakúlt sa plánuje inovácia spôsobu vzdelávania na základe medzinárodnej skúsenosti, čo je systematická zmena. Vytvorenie/inovácia spoločných študijných programov je rovnako potenciálne systémovou zmenou, v ich prípade nie je zrejmé, či nejde skôr o okrajové činnosti vysokých škôl. Zavedenie kurzov pre doktorandov rovnako prinášajú systematickú zmenu. Vysoká škola predpokladá zabezpečenie aktivít primárne internými ľudskými zdrojmi, využitím zahraničných lektorov na tréning. |
Konzistentnosť |
8 Doterajšie aktivity sú opísané v kontexte Erasmus+ a existujúcich (údajne) spoločných programoch. Plánované aktivity tak nadväzujú na existujúce spolupráce a rozširujú spoločné študijné programy. Rovnako sa nadväzuje na spoluprácu v oblasti lekárskeho vzdelávania, kde je relatívne široký záujem zo zahraničia. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
9 ; |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
6 Merateľné ukazovatele skôr popisujú technické kroky k realizácií aktivít /napr. počet prípravných výmen zamestnancov/. Len okrajovo vypovedajú o systémových prínosoch aktivít. |
Rozpočet |
8.00 Rozpočet je vysvetlený len čiastočne. niektoré aktivity sú len indikované a riešiteľ si necháva priestor na spresnenie. |
Manažment projektu |
8 Vytvorenie nových predmetov a nových študijných programov sú integrovanou súčasťou vysokej školy. Rozsah väčšiny aktivít je relatívne obmedzený len na vybrané súčasti vysokej školy. V prípade doktorandov ide o zavedenie dobrovoľnej formy, je tak otázne, nakoľko to bude súčasťou celouniverzitného systému. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
7 Ide o zavedenie nových aktivít. V prípade programov nie je jasné, aký počet študentov sa plánuje, či bol vykonaný prieskum záujmu a teda ekonomická udržateľnosť zamýšľaných programov. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Zavedenie nových / inovácia existujúcich študijných programov je v súlade s cieľmi výzvy. Nie je však zrejmé, či nejde len o okrajovú záležitosť v rámci činností vysokej školy. V prípade aktivity zameranej na lekárske fakulty, ide o inováciu spôsobu vzdelávania prenosom know how zo zahraničia, nie je však objasnené ako to rieši internacionalizáciu UK - prinesie to nových študentov? Rozšíri to možnosť uplatnenia absolventov? V prípade aktivít zameraných na doktorandov je v podstate výstupom len zorganizovanie kurzu, o koľko sa však zlepší úspešnosť v žiadaní o projekty? Koľko medzinárodne akceptovaných publikácií doktorandi pripravia? |
Celkový počet bodov |
90.50 |