Podpora procesu internacionalizácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave
Základné informácie
Tematická oblasť: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Názov projektu: Podpora procesu internacionalizácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave
Vysoká škola: Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave
Stav projektu: Ukončený
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 202 279,00 |
Hodnotenie 1
Pridaná hodnota |
---|
9 VŠ je plne integrovaná v medzinárodnom prostredí, má vytvorenú sieť cca 70 partnerských VŠ po celom svete, vysiela a prijíma cca 60 študentov ročne, zapája sa do medzinárodných podujatí, každý rok participuje na viacerých medzinárodných workshopoch, výstavách, sympóziách ap. V rámci projektu škola plánuje zriadiť pozíciu hosťujúceho profesora - jeden semester ročne, ďalej uskutočniť krátkodobé vzdelávacie kurzy vedené zahraničnými odborníkmi, zaviesť na škole blokové prednášky zahraničných expertovotvoriť pre doktorandov ŠP v AJ, ponúkať predmety v AJ pre zahraničných študentov a vytvoriť novú pozíciu pedagóga pre výučbu odborného anglického jazyka ako interného zamestnanca. Plánované aktivity su v súlade s cieľom výzvy. |
Systémovosť |
9 Projekt prispeje k systémovým zmenám na škole - vytvorenie pozície hosťujúceho profesora/semester ročne, vytvorenie miesta pedagóga pre výučbu odborného AJ, bloková výučba v AJ, výučba prostredníctvom návštev špičkových medzinárodných podujatí a vytvorenie e-leraningového kurzu v AJ pre výtvarníkov. |
Konzistentnosť |
9 Plánované aktivity sú prepojením doterajších aktivít, nadväzujú na dobrú spoluprácu VŠ s partnerskými organizáciami v zahraničí a sú v súlade s dlhodobým plánom školy. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
9 Jednou zo strategických úloh školy je otvorenie ŠP v AJ najmä pre doktorandov, v rámci prípravy programu chcú zaviesť aj e-lerningovú výučbu v AJ, za dôležité pre internacionalizáciu považujú pripravenosť pedagógov a študentov komunikovať v AJ, preto chcú otvoriť pracovnú pozíciu pedagóga pre odborný AJ, zriadenie pozície hosťujúceho profesora prinesie do výučbového procesu nové témy, očakávajú sa od tejto pozície nové umelecké, výskumné a pedagogické impulzy. Dôležitú súčasť internacionalizácie vzdelávania budú tvoriť blokové prednášky významných umelcov, teoretikov a historikov umenia, kurátorov, kultúrnych pracovníkov manažérov v oblasti riadenia galerijných a muzeálnych inštitúcií. Aktivity sú naplánované v súlade so stanovenými cieľmi a sú časovo primerané. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
9 Majú naplánovaných 6 merateľných ukazovateľov v súlade s plánovanými aktivitami, výstupy sú primerané, číselne a časovo zvládnuteľné. |
Rozpočet |
9.00 Rozpočet je prehľadný, odráža plánované aktivity a jednotlivé výstupy. |
Manažment projektu |
8 Projekt budú zabezpečovať zamestnanci školy v spolupráci s pozvanými zahraničnými odborníkmi. Do projektu budú zapojené všetky organizačné zložky školy. Projekt budú koordinovať 4 prorektorky, budú úzko spolupracovať s vedúcimi katedier, garantmi ŠP a administratívou. Plánujú aj fotodokumentáciu projektu |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
6 Z projektu nie je celkom jasné, ako chcú po ukončení projektového obdobia udržať pozíciu hosťujúceho profesora a lektorov pre blokové prednášky (uvádzajú prostredníctvom SAIA, uvažujú asi o NŠP, iné alternatívy neuvádzajú). Miesto pedagóga budú financovať z rozpočtu školy, Návštevy dôležitých medzinárodných podujatí tiež nemajú konkrétnu predstavu, ako vyslania študentov s pedagógmi trvalo financovaťVytvorený e-learningový kurz plánujú spoplatniť pre verejnosť. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je zaujímavý a pre školu znamená nepochybne zlepšenie kvality internacionalzácie vzdelávania. Po ukončení projektu bude náročné získať peniaze na všetky rozbehnuté aktivity, lebo sú finančne náročné. |
Celkový počet bodov |
102.00 |
Hodnotenie 2
Pridaná hodnota |
---|
8 - |
Systémovosť |
6 - |
Konzistentnosť |
7 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
7 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
8 - |
Rozpočet |
8.00 - |
Manažment projektu |
7 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
3 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je vystavaný tak, že je značný potenciál zvýšenia kvality vzdelávania rôznymi internacionalizačnými aktivitami počas jeho trvania. Ako však sami predkladatelia priznávajú, aktuálne ide vo väčšine o nové aktivity, a získanými skúsenosťami a pridaným renomé za obdobie trvania projektu im pomôže pri získavaní zdrojov na ďalšiu udržateľnosť aktivít – je to teda značne nesystémový prístup, bolo by vhodné mať už aj teraz konkrétny plán na systémovú zmenu. |
Celkový počet bodov |
82.00 |