Inovácia študijných programov v anglickom jazyku prostredníctvom internacionalizácie
Základné informácie
Tematická oblasť: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Názov projektu: Inovácia študijných programov v anglickom jazyku prostredníctvom internacionalizácie
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Stav projektu: Nefinancovaný
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Pridaná hodnota |
---|
8 V súčasnosti univerzita ponúka len niekoľko ŠP, ktoré majú akreditáciu v AJ. Tento stav chce TU zmeniť. Plánujú vytvoriť ŠP v AJ pre 1. stupeň vzdelávania a inovovať ŠP v AJ pre 2. stupeň. Do aktivít vstúpia 3 fakulty - Hutnícka, Strojnícka a FBERG. |
Systémovosť |
7 Vypracovanie návrhu inovácie existujúcich ŠP v AJ v 1. a 2. stupni vzdelávania, kompletizácia dokumentácie pre akreditáciu, zavedenie predmetov do e-learningového systému určite prispejú k systémovej zmene internacionalizácie vzdelávania na škole. |
Konzistentnosť |
8 Aktivity sú pokračovaním inovácie existujúcich ŠP v AJ pre 1. a 2. stupeň vzdelávania na troch fakultách. Na Fakulte BERG plánujú inovovať dva ŠP, na Hutníckej fakulte - tiež 2 programy, rovnako aj na Strojníckej fakulte 2 ŠP v AJ. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
8 Navrhované aktivity sú v súlade so stanovenými cieľmi a očakávanými výsledkami projektu, jednotlivé výstupy sú naplánované časovo primerane, nadväzujú na seba. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
9 11 merateľných ukazovateľov dáva prehľad plánovaných výstupov - počnúc správou o súčasnom stave, videokonferencie, návštevy zahraničných expertov, zahraničné cesty pracovníkov univerzity, kompletný balík vzdelávacej dokumentácie pre 1. stupeň, nasleduje kompletný balík vzdelávacej dokumentácie pre 2. a 3. stupeň vzdelávania a dokumentácia pripravená k akreditácii, dotazníky spokojnosti študentov, korekcie vzdelávacej dokumentácie, príručka kvality, diseminácia a valorizácia výsledkov projektu, konzultácie záverečných prác študentov 2. a 3. stupňa vzdelávania so zahraničnými odborníkmi. Číselné výstupy zodpovedajú plánovaným aktivitám, sú reálne a dosiahnuteľné v projektovom období. |
Rozpočet |
8.00 Veľká časť rozpočtu je plánovaná na mzdy a zahraničné cesty pracovníkov univerzity a zahraničných hostí - vyše 100 000 EUR ročne, komentár k rozpočtu je zrozumiteľný. |
Manažment projektu |
8 Projekt bude mať zodpovedného riešiteľa - koordinátora projektu. Koordinátor projektu, asistent koordinátora a členovia organizačného výboru sú zamestnanci univerzity, grafický dizajnér je externý pracovník. Riešiteľské kapacity sú rozdelené medzi 3 zúčastnené fakulty. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
7 Aktivity vedú k procesom akreditácie nových ŠP v AJ, očakáva sa zvýšený záujem o štúdium v týchto inovovaných programoch študentov zo zahraničia, hosťovanie zahraničných odborníkov považujú za samozrejmé. Na základe popularizácie predpokladajú kontinuálnu udržateľnosť zahraničných návštev na univerzite, zvýšenú mobilita študentov v rámci výmennných programov, ako aj štúdia za účelom získania diplomu. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Plánované aktivity posilnia internacionalizáciu vzdelávania na univerzite. Inovácia ŠP v AJ na 1. a 2. stupni vzdelávania na troch fakultách pomôže univerzite propagovať štúdium pre zahraničných záujemcov. |
Celkový počet bodov |
95.50 |
Hodnotenie 2
Pridaná hodnota |
---|
7 - |
Systémovosť |
6 - |
Konzistentnosť |
7 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
4 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
7 - |
Rozpočet |
5.00 - |
Manažment projektu |
5 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
7 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je zameraný na inováciu študijných programov a ich prispôsobenie aj pre štúdium v angličtine. Jednotlivé aktivity projektu sú opísané veľmi schematicky, čím sa nedá veľmi dobre zhodnotiť nevyhnutnosť alokovaných hodín na jednotlivé pracovné pozície, a teda efektívnosť vynaložených prostriedkov. Internacionalizácia je trocha v úzadí celého projektu, najmä pokiaľ by mala zaviesť systémovú zmenu a mala byť prítomná aj v pokračovaní aktivít. K realizácii projektu budú prizvaní zahraniční experti – akí? odkiaľ? ako budú oslovovaní? prečo nie sú na nich mzdové prostriedky v projekt (to budú robiť expertnú činnosť zadarmo, a teda v akom rozsahu, teda či vôbec to je projekt signifikantné)? |
Celkový počet bodov |
70.00 |
Hodnotenie 3
Pridaná hodnota |
---|
5 ; |
Systémovosť |
6 ; |
Konzistentnosť |
5 ; |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
5 ; |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
7 ; |
Rozpočet |
7.00 ; |
Manažment projektu |
8 ; |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
8 ; |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt sa zameriava na vytvorenie študijných programov v angličtine a inováciu existujúcich programov za účasti zahraničných expertov. Postup predpokladá analýzu súčasného stavu, predstavenie inovácie, overenie v praxi a získanie spätnej väzby. Úloha zahraničných expertov je možné len intuitívne tušiť, rovnako význam ciest odborníkov z TUKE do zahraničia. Pozitívom je aj zámer na PR aktivity, ale celkovo nie je zrejmé, koľko TUKE predpokladá prilákať študentov a v akom rozsahu. Na jednej strane sa konštatuje potreba zlepšenia jazykových schopností študentov, ale v aktivitách sa to neodzrkadluje. Rovnako väzba na dlhodobý zámer nie je v poskytnutých informáciách dostatočne vyjasnená. Vysoká škola už má v súčasnosti akreditované viaceré študijné programy v angličtine, nie je jasné, ako využíva ich potenciál a čo prinesú ďalšie programy. Rozpočet projektu je stručne objasnený, kontext pracovných ciest a ich podrobnejší opis nie je zrejmý. |
Celkový počet bodov |
78.00 |