Internacionalizácia vzdelávania v 2. a 3. stupni vysokoškolského štúdia
Základné informácie
Tematická oblasť: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Názov projektu: Internacionalizácia vzdelávania v 2. a 3. stupni vysokoškolského štúdia
Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Stav projektu: Nefinancovaný
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Pridaná hodnota |
---|
8 STU má dobré skúsenosti s riadením projektov, v roku 2015 riešili 294 projektovzmluvného výskumu, takmer 500 projekto z grantových prostriedkov (z toho 22 z rámcových programov EU). V rámci predloženého projektu plánujú pripraviť niekoľko ŠP v AJ, v rámci projektu ICOMOD (5 vzdelávacích modulov) sa zvýši kvalita vzdelávania doktorandov a posilní medzinárodný rozmer vzdelávania. Vytvorí sa celoerópsky kompatibilný vzdelávací balík. Plánujú otvoriť tri kurzy pod vedením nositeľa Nobelovej ceny v roku 1987 prof. Jean-Marie Lehna z Univerzity Štrasbourg, pre doktorandov plánujú prednášky špičkových odborníkov, plánujú zvýšiť kvalitu obhajob dizertačných prác, prehĺbiť možnosti štúdia prostredníctvom e-learningu. Tieto aktivity nepochybne zvýšia medzinárodný ranking univerzity. |
Systémovosť |
8 K systémovým zmenám prispejú nové, prípadne modifikované ŠP v AJ, systémovou zmenou bude aj účasť zahraničných expertov na obhajobách dizertačných prác doktorandov. |
Konzistentnosť |
9 Modifikácia modulového systému ICOMOD podľa špecifických potrieb doktorandov rozšíri dostupnosť informácií na národnej aj medzinárodnej úrovni. ICOMOD sa zameriava na rozvoj zručností a kompetencií doktorandov v medzinárodnom kontexte. Vznikne celoeurópsky kompatibilný vzdelávací balík zameraný na problematiku ŠP pozemné stavby a modifikovaný ŠP v AJ Automobily a mobilné pracovné stroje so zameraním na automobilovú výrobu. Účasť špičkových zahraničných odporníkov na kurzoch pre doktorandov, účasť nositeľa Nobelov ceny na kurzoch pre širokú škálu zamestnancov unoverzity, účasť zahraničných expertov na obhajobách dizertačných prác ap. Všetky tieto plánované aktivity sú prepojené s doterajšou činnosťou a sú v súlade s dlhodobým zámerov univerzity |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
9 Aktivity sú v súlade so stanovenými cieľmi a očakávanými výsledkami, časovo sú primerane naplánované a dosiahnuteľné. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
8 Projekt má 14 merateľných ukazovateľov s číselnými hodnotami, výstupy tvoria najmä publikácie, sylaby kurzu, informačné listy a periodikum v AJ, ktoré bude prezentovať výsledky doktorandov prostredníctvom dizertačných prác. |
Rozpočet |
7.00 V rozpočte je v každom projektovom roku najvyššia položka súvisiaca s účasťou prof Lehna na kuzoch (odmena, cestovné, ubytovanie 23 600 ročne), v prípade, že prof. Lehn nebude môcť prísť, plánujú prenos týchto finančných prostriedkov na iných zahraničných prednášateľov. Organizačné náklady univerzity nie sú bližšie špecifikované, sú vyčíslené každoročne vo výške 10 000 EUR (spolu 30 000), čím si prakticky vytvorili ďalší paušál. |
Manažment projektu |
8 Aktivity projektu bude koordinovať prorektor pre medzinárodné vzťahy a informačné technológie, na projekte bude participovať projektové stredisko rektorátu, finančné odd., prodekani pre štúdium a medzinárodné vzťahy, vedu a výskum. Organizáciu a implementáciu budú zabezpezpečovať študijné oddelenia fakúlt. Aktivity projektu bude koordinovať riaditeľka Inštitútu celoživotného vzdelávania v úzkej spolupráci s Ústavom informatizácie, automatizácie a matematiky a Ústavom manažmentu. Organizáciu a implementáciu bude zabezpečovať Jazykové centrum. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
8 Po skončení projektového obdobia bude Jazykové centrum pokračovať v modulovom vzdelávacom programe ICOMOD pre doktorandov univerzity. Aktivita spojená s pozvaním nositeľa Nobelovej ceny v rámci projektu je zaujímavá, ale v budúcnosti ťažko udržateľná z dôvodu finančnej náročnosti, ostatné aktivity - ako pozývanie zahraničných expertov na obhajoby dizertačných prác, prednášky zahraničných hostí, novovytvorené, resp. modifikované ŠP v AJ ako aj v slovenskom jazyku sú udržateľné. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Myšlienka pozývať na prednášky nositeľov Nobelovej ceny je pre zlepšenie kvality vzdelávania zaujímavá, je však finančne náročná. Určite treba takúto aktivitu podporiť, ťažšia je jej udržateľnosť. Všetky plánované aktivity prispejú k zvýšeniu kvality vzdelávania a zlepšia aj renomé univerzity. |
Celkový počet bodov |
97.00 |
Hodnotenie 2
Pridaná hodnota |
---|
7 - |
Systémovosť |
5 - |
Konzistentnosť |
7 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
7 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
6 - |
Rozpočet |
6.00 - |
Manažment projektu |
7 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
5 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Pri prvých dvoch aktivitách ide o inováciu študijných programov v angličtine, resp. niektorých predmetov. V projekte sa neuvádza, aké predmety boli vytypované, ani aspoň§ rámcovo odbory, a teda je ťažké posúdiť dopady na systémovú zmenu. Zároveň projekt uvádza v cieľoch „príprava študijných programov niekoľkých vybraných predmetov v anglickom jazyku“, z čoho nie je jasné, čo je vlastne cieľom inovácie (len niektoré predmety, či ucelené programy?). Projekt taktiež odkazuje na vytvorený vzdelávací modulový program ICOMOD, pričom ho nijak bližšie nešpecifikuje (pri snahe hľadať informáciu cez stránku stuba.sk to tiež nebolo možné zistiť, okrem jednej zápisnice s informáciou, že modulový program bol odobrený vedením univerzity, bez detailov, len identifikácia podľa skratky). Posúdenie týchto dvoch aktivít je teda problematické. |
Celkový počet bodov |
75.00 |
Hodnotenie 3
Pridaná hodnota |
---|
5 Projekt vytvára istý rámec pre rôznorodé aktivity na jednotlivých súčastiach vysokej školy. Pridaná hodnota jednotlivých aktivít je otázna, nie je jasný záber na študentov a pod. |
Systémovosť |
4 Jednotlivé aktivity môžu mať vplyv na jednotlivcov, možnosť publikovania v nových časopisoch, nová spolupráca, dôraz na systematickú zmenu fungovania inštitúcie však nie je zrejmý. |
Konzistentnosť |
10 krátkodobé pobyty a kurzy boli v pláne |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
4 Aktivity sú poňaté všeobecne. nie je jasný rozdiel medzi prednáškovými pobytmi, diskusnými stolmi a pod. súčasťou oboch je diskusia s odborníkmi. Aktivity sú popísané alternatívne, nie je jasné, či ide o zabezpečenie hodinovej prednášky s diskusiou alebo širší vstup do vzdelávania (pobyty sú 3 a viac dňové). Vo výstupoch sú zahrnuté prevažne tri fakulty, v personálnej matici sa počíta s administráciou na 7 fakultách atd |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
7 Indikátory majú zámer aj na počet spoločných publikácií a pod. nie je predpoklad, že by publikácia vznikla počas krátkodobého pobytu, čiže ide o dlhší proces, ktorému predložený projekt môže len čiastočne dopomôcť. |
Rozpočet |
5.00 Vysvetlenie rozpočtu je strohé. Sú rozpočtované náklady na prírpavu projektu EduPack, nie je jasné, o čo ide a ako to súvisí s aktivitami projektu. Rovnako náklady na ICOMOD sú nejasné a celkovo z opisu nie je jasný kontext. |
Manažment projektu |
9 zapojenie prorektorov, fakúlt, množstva administratívy vytvára predpoklad na plynulé zabezpečenie riadenia projektu |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
6 Pokračovanie v pozývaní nobelistov, či pokračovanie pozývania zahraničných špičkových odborníkov nie sú zreteľné. dôraz sa kladie na zlepšenie pozície študentov, ktorí budú na univerzite v čase projektu, ale to nezaručuje kontinuitu aktivít a vplyv na ďalšie generácie študentov. Pokračovanie sa predpokladá v prípade ICOMOD. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je široko koncipovaný, ale mnohé veci sú len naznačené, prípadne uvedené ako možné úvahy. Nie je tak jasná koncepcia celého projektu a jednotlivých aktivít. Orientovať sa na účasť nobelistu, bez bližšieho objasnenia celkového konceptu jeho zapojenia je relatívne nákladné. Projekt môže vytvoriť istý rámec, ale využitie potenciálu a prepojenosť jednotlivých prvkov je nejasná. |
Celkový počet bodov |
73.50 |