Zvýšenie kvality vzdelávania obnovou a modernizáciou IKT zariadení, softvéru a laboratórných technológií univerzity s ohľadom na potreby a očakávania praxe
Základné informácie
Tematická oblasť: 2015.2. Rozvojové projekty verejných vysokých škôl
Názov projektu: Zvýšenie kvality vzdelávania obnovou a modernizáciou IKT zariadení, softvéru a laboratórných technológií univerzity s ohľadom na potreby a očakávania praxe
Vysoká škola: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Stav projektu: Nefinancovaný
Požiadavka na dotáciu (€): 0,00
Celkový rozpočet projektu - vrátane spolufinancovania (€): 0,00
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR
Spolu | 0,00 |
Hodnotenie 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
14 Po preštudovaní dokumentu Strategia_rozvoja_TnUAD_do_roku_2020.pdf je možné konštatovať že aktivity smerujú k dosiahnutiu strategických cielov z dokumentu, jednoznačné mapovanie aktivík k cieľom však v žiadosti chýba, prípadne aj detailnejšie vysvetlenie ako sa daný ciel aktivitou naplňa a v akej miere. |
Konzistentnosť projektu |
4 Podaný projektový zámer je zoskupením 3 aktivít, ktoré primárne sledujú rôzne ciele (v zmysle Strategie rozvoja TnUAD). Každá z aktivít je de facto samostatným realizačným projektom. Takéto nastavenie projektu a jeho harmonogram vykazuje nasledovné riziká resp. nekonzistenciu: |
Rozpočet projektu |
19 Rozpočet je pomerne dobre detailný a akceptovateľný, v prípade nakupu licencí by som ocenil aj počet používateľov na ktoré sú SW licencované. Ocenujem aj detailný vysvetlujúci popis k jednotlivým komponentom a účel ich použitia |
Riadenie projektu |
3 Riešiteľský tím: OK |
Hodnota projektu |
15 Hodnotenie podľa aktivít, pretože spolu to nedáva zmysel (aktivita = 10b max): |
Miera spolufinancovania |
2.50 |
Spoločný projekt viacerých vysokých škôl |
0 |
Široké inštitucionálne pokrytie |
3 2 aktivity (IDM, infraštruktúra) sa týkajú všetkých súčastí (4 fakulty) |
Debarierizácia akademického prostredia |
0 projekt nerozpočtuje kapitálové výdavky na debarierizáciu akademického prostredia |
Zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce |
0 projekt sa nezaoberá zlepšením uplatniteľnosti absolventov vysokej školy na trhu práce |
Zvýšenie efektívnosti fungovania inštitúcie |
1 projekt sa okrajovo zaoberá zvyšovaním efektívnosti inštitúcie, alebo pomer medzi nákladmi a prínosmi je veľmi nízky |
Komentár k merateľným ukazovateľom |
Merateľné ukazovatele sú nevhodne navrhnuté. Merateľné ukazovatele projektu majú merať dosiahnutie cieľa a nie úspešnosť implementácie nástroja. Navrhujem ich zmeniť napr. naledovné ukazovateľe sú vhodnejšie: |
Záverečný komentár a odporúčania |
Podaný projektový zámer je zoskupením 3 aktivít, ktoré primárne sledujú rôzne ciele. Každá z aktivít je de facto samostatným realizačným projektom. Takéto nastavenie projektu a jeho harmonogram vykazuje značné riziká a nekonzistenciu. Aktivity vykažu lepšiu pridanú hodnoty úspešnosť ak budú realizované samostatnými projektami. |
Celkový počet bodov |
61.50 |
Hodnotenie 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
10 Citovaná je len všeobecná formulácia stratégia rozvoja do roku 2020, bez uvedenia nejakých aktualizácií, či merateľných ukazovateľov. |
Konzistentnosť projektu |
8 Projekt len v jednej z troch aktivít má vyslovene rozvojový charakter, inak ide len o obnovenie zastarávajúcej IT techniky. Nevylučujem potrebu obnovy IT v istej periodicite, je však na plánovaní inštitúcie toto robiť pravidelne a postupne, obnova nemá charakter rozvoja, len update na nový stav, bez výnimočnej pridanej hodnoty, či zefektívnenia fungovania (aspoň z predloženého návrhu to tak vyplýva). |
Rozpočet projektu |
10 Väčšina výdavkov súvisí s celkovým zameraním projektu, teda s hardvérovým a softvérovým vybavením. Otázne sú však výdavky súvisiace s implementáciou, ktoré nie sú bližšie špecifikované a majú sa riešiť dodávateľsky (otázne je, ako prebehne VO, keďže nejde o malé položky do 5000 € - bolo by vhodné viac vyšpecifikovať). Je prekvapujúce, že nie sú v projekte plánované žiadne mzdové výdavky (a to ani vo forme dotácie, ani vo forme spolufinancovania), je teda otázkou, ako reálne personálne bude tento proces zabezpečený na úrovni VŠ (dodávka na kľúč???), a teda keď do práce nebudú zainvolvovaní aj pracovníci VŠ, tak aká bude udržateľnosť? |
Riadenie projektu |
5 Nie sú explicitne rozoberané riziká, ich predchádzanie a eliminácia negatív. Vzhľadom na množstvo plánovaných investícií je prekvapujúce, že v projektovom tíme nie je špecialista na VO. |
Hodnota projektu |
10 Už samotný fakt, že VŠ po piatich rokoch vlastne žiada o obnovu IT bez vlastného plánu obnovy hovorí, že nejde o udržateľný rozvoj. Ukazovatele vzhľadom na charakter projektu v poriadku. |
Miera spolufinancovania |
2.50 |
Spoločný projekt viacerých vysokých škôl |
0 |
Široké inštitucionálne pokrytie |
3 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Debarierizácia akademického prostredia |
0 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce |
1 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Zvýšenie efektívnosti fungovania inštitúcie |
0 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Komentár k merateľným ukazovateľom |
K merateľným ukazovateľom sa vyjadrujem v rámci kritéria "Hodnota projektu". |
Záverečný komentár a odporúčania |
- |
Celkový počet bodov |
49.50 |