Zvýšenie efektívnosi výučbového procesu v oblasti zdravotníckych pomôcok pre študentov Farmaceutickej fakulty
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Zvýšenie efektívnosi výučbového procesu v oblasti zdravotníckych pomôcok pre študentov Farmaceutickej fakulty
Názov projektu (anglický): Increasing the efficiency of the teaching process in medical devices for students of the Faculty of Pharmacy
Začiatok riešenia projektu: 2016
Koniec riešenia projektu: 2017
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 026UK-4/2016
Vedúci projektu: prof. RNDr. Viliam Foltán, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Farmaceutická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Pripravený učebný materiál predstavuje univerzálnu a prehľadnú pomôcku primárne určenú pre vzdelávací proces budúcich odborníkov v oblasti ZP. Zároveň však ponúka aj širšie praktické využite pre iných či už profesionálnych alebo laických užívateľov. Treba zdôrazniť, že v oblasti ZP a zdravotníckych technológií absentujú vhodné učebné pomôcky, ktoré by zohľadňovali dynamickosť danej oblasti, legislatívne a odborné kritériá a súčasne jednoduchú a názornú prepojenosť s reálnou praxou. Pre študenta je mimoriadne náročná orientácia v meniacej sa legislatíve, zahrňujúca registráciu i úhradové mechanizmy ZP oddelene a bez akejkoľvek prepojenosti na ostatné informácie, napr. o terapeutických indikáciách, praktických upozorneniach pre pacienta či grafického znázornenia ZP. Pripravený materiál tak spája legislatívou determinované procesy a ich prejavy, s ktorými je konfrontovaný zdravotnícky pracovník pri poskytovaní LS v lekárňach a výdajniach ZP.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The prepared teaching material is an universal and transparent tool primarily intended for the educational process of future specialists in the field of medical devices. At the same time, however, it also offers wider practical use to other professional or non-professional users. It should be emphasized that there are no suitable teaching aids in the area of health care and health technologies that take into account the dynamics of the area, legislative and professional criteria and, at the same time, a simple and articulate link with real practice. For the student there is an extremely difficult orientation in the changing legislation, including registration and reimbursement mechanisms of the medical devices separately and without any connection to other information, about therapeutic indications, practical warnings for the patient or the graphic representation of the medical devices. The prepared material combines the determined processes and their manifestations with which the health worker is confronted with the provision of health care in pharmacies and dispensers of medicl devices.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 5 003,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
BDF | Zdravotnícke pomôcky I. Teória a prax. Farmaceutický laborant. č. 32, 2017. |
BDF | Zdravotnícke pomôcky II. Teória a prax. Farmaceutický laborant. č. 32, 2017. |
BDF | Zdravotnícke pomôcky III. Teória a prax. Farmaceutický laborant. č. 32, 2017. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele.