Chémia a spoločnosť. Návrh alternatívneho obsahu stredoškolskej chémie a tvorba učebnice pre zvýšenie chemickej gramotnosti študentov a lepší vzťah verejnosti k chémii.
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Chémia a spoločnosť. Návrh alternatívneho obsahu stredoškolskej chémie a tvorba učebnice pre zvýšenie chemickej gramotnosti študentov a lepší vzťah verejnosti k chémii.
Názov projektu (anglický): Chemistry and Society. Proposal of an alternative content of chemistry for secondary schools and creation of a textbook that would increase chemical literacy of students and improve attitudes of the society to chemistry.
Začiatok riešenia projektu: 2016
Koniec riešenia projektu: 2018
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 003TTU-4/2016
Vedúci projektu: doc. Ing. Ján Reguli, CSc.
Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 16 349,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFC | Reguli, Ján (100%): Controversial Socio-Scientific Issues in Chemistry Teachers’ Education. 2016 Kraków : Pedagogical University of Cracow - Institute of Biology - Department of Education of Natural Sciences, 2016. ISBN 978-83-8084-037-9 |
AFG | Reguli, Ján (50%); Orolínová, Mária (30%); Kotuľáková, Katarína (20%): Creation of Chemistry Workbooks in Cooperation with a Daily Newspaper. 2017 Belegrad : Serbian chemical society, 2017. ISBN 978-86-7132-065-8 |
BFA | Reguli, Ján (100%): Involvement of controversial socio-scientific issues in chemistry teachers’ education. 2016 Krakow : Pedagogical University of Cracow, 2016. |
AFC | Reguli, Ján (100%): Spotrebiteľská chémia ako príspevok k príprave chemicky gramotných učiteľov chémie. 2016 Praha : Nakladatelství P3K, 2016. ISBN 978-80-87343-59-3 |
ADF | Reguli, Ján (100%): Ako môžu učitelia chémie pomôcť v boji proti konšpiráciám a hoaxom. 2017 ISSN 1338-1024 |
AFH | Reguli, Ján (100%): Hodiny chémie ako miesto boja proti konšpiráciám a hoaxom. 2017 Bratislava : Slovenská chemická spoločnosť, 2005. ISSN 1336-7242 |
ACB | Reguli, Ján (100%); Cídlová, Hana (0%); Klein, Erik (0%): Fyzikálna chémia pre bakalárske štúdium. 2017 |
BFA | Reguli, Ján (50%); Čičmanská, Lenka (50%): (Re)construction of students’ conceptions about chemical equilibrium by peer-led team learning. 2016 Tarragona : Catalan Chemistry Society, 2016. |
AFC | Reguli, Ján (100%): Vieme, čo dýchame, čo pijeme a kde sa kúpeme? Čo by mali stredoškoláci vedieť o vzduchu a vode. 2017 Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2017. ISBN 978-80-7464-942-4 |
ADF | Reguli, Ján (100%): Čo ďalej s chemickou olympiádou?. 2016 ISSN 1338-1024 |
BDF | Reguli, Ján (50%); Paveleková, Ivona (50%): Bezpečnosť a regulácia potravinárskych aditív. 2016 ISSN 1338-1024 |
AEC | Linkešová, Mária (60%); Paveleková, Ivona (30%); Knap, Róbert (10%): Funkčné technologické modely historických výrobných zariadení a ich didaktické využitie. Výroba cukru z cukrovej repy. Súčasný stav vyučovania chémie a jeho smerovanie. 2016 Kraków : Uniwersytet pedagogiczny w Krakowie, 2016. ISBN 978-83-8084-040-9 |
AEC | Hornáčková, Alžbeta (90%); Linkešová, Mária (10%): Jednoduché pokusy s minerálmi. 2016 Kraków : Uniwersytet pedagogiczny w Krakowie, 2016. ISBN 978-83-8084-040-9 |
AFC | Linkešová, Mária (60%); Paveleková, Ivona (30%); Knap, Róbert (10%): Functional Technologic Models of Historical Processing Devices and Their Didactic Use 3. Production of Sugar. 2016 Kraków : Pedagogical University of Cracow - Institute of Biology - Department of Education of Natural Sciences, 2016. ISBN 978-83-8084-037-9 |
AFC | Hornáčková, Alžbeta (80%); Linkešová, Mária (20%): Simple Laboratory Experiments with Minerals. 2016 Kraków : Pedagogical University of Cracow - Institute of Biology - Department of Education of Natural Sciences, 2016. ISBN 978-83-8084-037-9 |
AFD | Reguli, Ján (100%): Čo potrebujeme vedieť z chémie, aby sme si nezničili Zem? Zborník zo 6. národnej konferencie učiteľov chémie. 2. 2. 2018. str. 27 – 31. ISSN 1339-5904 https://zuch.sk/wp-content/uploads/Zbornik2018opr.pdf |
AFG | Reguli, Ján (100%): How Chemistry Teachers May Help in Fighting Conspiracy Theories and Hoaxes. Book of Abstracts. 14th European Conference on Research in Chemical Education. 2nd – 6th September 2018, Warsaw, Poland, p. 83. |
AFG | Reguli, Ján (100%): Niekoľko príbehov z dejín fyzikálnej chémie. Czech Chemical Society Symposium Series 16 (5) 454 (2018). ISSN 2336-7202. |
AED | Reguli, Ján (100%): Niekoľko príbehov z dejín fyzikálnej chémie 1. ChemZi 14 (1), 24-25 (2018). ISSN 1336-7242. |
BCI | Šimon, P., Dubaj, T., Reguli, J., Cibulková Z., Vykydalová, A.: Toxicita nanomateriálov. Chemické látky a zdravie. Bratislava : FCHPT STU 2018, str. 13 – 23. ISBN 978-80-89597-90-1. |
BCB | Reguli, J., Linkešová M., Slanicay, J.: Pôvod názvov chemických prvkov. 2. doplnené vydanie. PdF TU Trnava 2018, 28 str. ISBN 978-80-568-0139-0. |
ACB | Reguli, J., Paveleková, I., Linkešová, M., Kolarovič, A., Kotuľáková, K.: Chémia a spoločnosť. Trnava : TYPI Universitatis Tyrnaviensis, 2018. 575 str. ISBN 978-80-568-0156-7. (29 AH) |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).