Podpora tvorby vzdelávacieho digitálneho obsahu pre mobilné zariadenia

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Podpora tvorby vzdelávacieho digitálneho obsahu pre mobilné zariadenia

Názov projektu (anglický): Support for the development of educational digital content for mobile devices

Začiatok riešenia projektu: 2015

Koniec riešenia projektu: 2017

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 080UK-4/2015

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Ciele projektu vychádzajú z potreby ovplyvňovať vzdelávanie budúcich učiteľov informatiky tak, aby dokázali využívať digitálne technológie, a aby sami dokázali programovať edukačné aplikácie pre mobilné zariadenia a využívať ich vo vyučovaní a pri vzdelávaní svojich žiakov. Projekt má vplyv na obsah povinne voliteľných predmetov učiteľského štúdia na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK v Bratislave. Výsledkom projektu sú tri elearningové kurzy programovania edukačných aplikácií v prostrediach Lazarus, App Inventor a v programovacom jazyku JavaScript v spolupráci HTML 5 a knižnicou sprites.js. Interaktívne úlohy, ktoré vznikli v rámci projektu pre súťaž Informatický bobor, mali nemalý dosah aj na vyučovanie informatiky na základných a stredných školách. Výsledky riešenia projektu boli prezentované učiteľskej verejnosti na domácich a zahraničných konferenciách. V rámci projektu vzniklo niekoľko metodických materiálov a príručka pre učiteľov z praxe na tvorbu edukačných aplikácií. Všetky materiály a javascriptová knižnica sú publikované na internete a dostupné z webovej stránky projektu.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The objectives of the project are based on the need to influence future IT teachers, that they will be able to use digital technologies, programme mobile educational applications and use them in formal education. The project affects the content of compulsory subjects at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of the Comenius University in Bratislava. The results of this project are three e–learning courses for the programming of educational applications in Lazarus, App Inventor and JavaScript programming language in collaboration with HTML 5 and the sprites.js library. The interactive tasks, that have been created in the framework of the Informatic competition Beaver, had also a significant impact on the teaching Informatics at elementary and secondary schools. The results of the project were presented to the teachers at national and international conferences. During the project there have been developed several methodical materials and a handbook for creation of educational applications for teachers. All the materials and the JavaScript library are published on the Internet and they are available from the project website.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 16 386,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFC Tomcsányiová, Monika (50%); Tomcsányi, Peter (50%); Badošek, Radim (0%); Bílek, Martin (0%): Creating mobile applications in App Inventor. 2015 Ostrava : University of Ostrava, 2015. ISBN 978-80-7464-763-5
AFD Tomcsányiová, Monika (50%); Tomcsányi, Peter (50%); Andrejková, Gabriela (0%); Beňačka, Ján (0%): Vyučovanie programovania vývojom androidových aplikácií v AppInventore. 2015 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2015. ISBN 978-80-557-0852-2
AFD Tomcsányi, P.: S Pascalom na Android, DidInfo 2016 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2016. S. 106-111, ISBN 978-80-557-1082-2
AFL Tomcsányiová, Monika (50%); Hrušecký, Roman (50%); Andrejková, Gabriela (0%); Berki, Jan (0%): Podpora tvorby vzdelávacieho digitálneho obsahu pre mobilné zariadenia. 2016 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2016. ISBN 978-80-557-1082-2
AFD Tomcsányiová, Monika (25%); Tomcsányi, Peter (25%); Hrušecký, Roman (25%); Salanci, Ľubomír (25%): Programming little educational applications. 2016 [Piscataway] : IEEE, 2016. ISBN 978-1-5090-4699-7
AFD Hrušecký, Roman (50%); Tomcsányiová, Monika (50%); Andrejková, Gabriela (0%); Berki, Jan (0%): Vývoj edukačných webových aplikácií pomocou knižnice SPRITES. 2017 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2017. ISBN 978-80-557-1216-1
AFD Tomcsányiová, Monika (34%); Tomcsányi, Peter (33%); Winczer, Michal (33%); Andrejková, Gabriela (0%); Berki, Jan (0%): Programovanie interaktívnych úloh súťaže iBobor pomocou knižnice sprites.js. 2017 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2017. ISBN 978-80-557-1216-1
AFK Tomcsányiová, Monika; Tomcsányi, Peter; Mayerová, Karolína: Experience gained from the development of a library for creating little on-line educative applications. 2017 Helsinki : University of Helsinki, 2017.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Príprava vyučovacej hodiny Metodika vývoja aplikácie Digitálne hodiny v prostredí App Inventor http://edi.fmph.uniba.sk/~tomcsanyiova/Android_app/digital_clock_label.pdf
Program Hádaj číslo Hotová aplikácia v prostredí Lazarus http://www.edi.fmph.uniba.sk/~tomcsanyi/KEGA_Lazarus/
webová stránka webová stránka, na ktorej sú zverejnené niektoré malé edukačné aplikácie, ktoré sme naprogramovali v rámci realizácie projektu http://edi.fmph.uniba.sk/~tomcsanyiova/SPIRIT/
e-kurz kurz programovania v App Inventore pre študentov učiteľského štúdia http://www.edi.fmph.uniba.sk/~tomcsanyi/android5_2017-18.html
elearningový kurz kurz Programovanie v JavaScritpe s využitím knižnice sprites.js https://moodle.uniba.sk/moodle/inf11/course/view.php?id=566

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter